Četiri učiteljice Osnovne škole Frana Galovića iz Zagreba Sanja Minarik, Ana Vukušić Mahin, Zrinka Kelečić i Patricia Franolić sudjelovale su u prvoj mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta Stronger schools for 21st century koja se održala u Napulju, talijanskom gradu podno Vezuva.
Cilj projekta jest obrazovati i osnažiti učitelje u primjeni suvremenih metoda poučavanja kojima će se učenicima omogućiti stjecanje vještina za 21. stoljeće. U svim su partnerskim zemljama (Italija, Latvija, Turska, Bugarska i Hrvatska) uočeni isti problemi u školskom sustavu:
♦ nezanimljiva obrada lekcija
♦ poteškoće u osiguravanju kontinuiteta učenja i razvijanja vještina cjeloživotnog učenja
♦ zanemarivanje individualnih razlika u interesima i sposobnostima učenika
♦ nedovoljna kreativnost učenika, nedostatak kritičkog mišljenja i vještina rješavanja problema, nerazvijene socijalne vještine
♦ nedovoljna digitalna i medijska pismenost.
Ovim se projektom žele osuvremeniti metode i vještine poučavanja dijeljenjem primjera dobre prakse kako bi se povećala motivacija učenika za učenje. Razmjenom iskustava povećavaju se i učiteljske kompetencije koje će u budućnosti osigurati trajnost i kontinuitet učenja, a učeniku omogućiti aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, razvoj kreativnosti i poticanje kritičkog mišljenja.
OČEKIVANI REZULTATI NAKON PROVOĐENJA PROJEKTA:
♦ Veće kompetencije u poučavanju učitelja koji rade s učenicima različitih interesa, sposobnosti i vještina prema europskim normama i kriterijima, dijeljenje primjera dobre prakse.
♦ Imati školu sa sretnim učenicima i sretnim učiteljima stvaranjem pozitivnog školskog ozračja.
♦ Mogućnost individualnog i skupnog savjetovanja učenika o pitanjima kao što su učinkovito učenje, ispitna anksioznost…
DIJELJENJE PRIMJERA DOBRE PRAKSE: GLAZBA KAO KLJUČ KREATIVNOSTI
Sudjelovanjem u Erasmus+ projektu Stronger schools for 21st century na prvom smo se susretu skupina u Napulju još jednom uvjerili da glazba nadilazi sve razine komunikacije. Iako su svi sudionici bili govornici različitih svjetskih jezika (hrvatskoga, talijanskoga, bugarskoga, latvijskoga i turskoga), koje je spajalo bolje ili lošije poznavanje engleskoga jezika, spojili su se u homogenu cjelinu upravo slušajući i plešući na taktove pojedinih nacionalnih skladbi.
Tako je započeo još jedan Erasmus+ projekt u kojem se potvrdilo da je glazba univerzalna jer ne postoje granice za njezino razumijevanje.
Ciljana tema talijanske mobilnosti jest: Kreativnošću se osigurava razvoj vještina za 21. stoljeće, a primjer dobre prakse, s kojim su upoznate partnerske zemlje, upravo je to i potvrdio.
Učitelj glazbe iz napuljske partnerske škole Salvatore Murru predstavio je svoj trogodišnji glazbeni projekt – operu Ostatak svijeta je misterij (Il resto del Mondo un mistero) koji je 2. prosinca premijerno zaživio u kazalištu San Ferdinando.
Murruovi su glavni pjevači i glumci bili upravo njegovi učenici koji su ovom predstavom pokazali kako uz vodstvo maestra Murrua mogu postići spektakularan učinak. Pedestak je učenika na pozornici dokazalo da kreativnost, upornost, profesionalnost i težnja za ostvarenjem snova mogu pomoći u otkrivanju novih potencijala i stvaranju unutarnjeg zadovoljstva i učenika i učitelja.
Murruu su mnogi govorili kako u naumu da na kazališne daske postavi operu u kojoj bi sudjelovao toliki broj učenika neće uspjeti, no on je, radeći volonterski i pristupom velikog zanesenjaka, odradio hvalevrijedan projekt koji je spojio različite jezike umjetnosti: raznolikost vještina, profesionalnost, društvenu raznolikost, raznolikost očekivanja, ciljeva i snova, što dokazuje da je ostatak svijeta uvijek misterij za novo otkrivanje.
■ Pišu: Sanja Minarik, učitelj savjetnik, licencirani voditelj izvannastavne aktivnosti Galović Sveznadar, obogaćenog programa za potencijalno darovite učenike škole. Koordinatorica je Erasmus+ projekata škole ■ Ana Vukušić Mahin, učiteljica hrvatskoga jezika i voditeljica dramske skupine ■ OŠ Frana Galovića, Zagreb ■