Učitelji stvaraju
OŠ LOTRŠČAK
YouTube kanal „Učitelj Ivan“
objavljeno: 16. veljače 2021.

Komunicirajući s učenicima koji su tada bili u karanteni, saznao sam da im nedostaje igra, emocija, naše zajedništvo i prijateljstvo. Odlučio sam im na ovaj način biti blizu i olakšati im teška vremena.

Tijekom karantene pokrenuo sam YouTube kanal ‘Učitelj Ivan’, gdje tjedno objavljujem nekoliko videozapisa osmišljenih igrama za učenike.

Nakon potresa u Zagrebu učenici su bili u strahu te sam im ovakvim pristupom donekle htio olakšati bol i patnju znajući da ću im izvući osmijeh na lice. Budući da smo slične igre igrali tijekom nastave uživo, ova je ideja bila samo nastavak na to.

Ove sam nastavne godine osmislio i izvannastavnu aktivnost „Mali sportaši“ koju realiziram izvodeći raznovrsne igre s učenicima. Tako se u Kurikulu naše INA-e nalaze brojne igre namijenjene razvoju motorike, koordinacije, agilnosti i koncentracije učenika te natjecateljske i zabavne igre.

Neke od njih pronalazim na Facebook stranicama škola i sportskih akademija širom svijeta, a nakon toga ih nadograđujem, nadopunjujem i preoblikujem ili dobijem inspiraciju za neku novu ideju ili igru.

U početku nisam očekivao ovoliku gledanost videozapisa, no vrlo su brzo preko učenika i djece nižeg uzrasta ušli u mnoge domove i obitelji. Videozapisi su nebrojeno puta bili dijeljeni na društvenim mrežama. Kolege iz škole, roditelji učenika,  učenici i prijatelji iskazali su punu podršku i oduševljenje.

Javio mi se velik broj učitelja i kolega, koji su sa mnom studirali, pitajući me mogu li koristiti videozapise kako bi upotpunili svoj rad u nastavi na daljinu. Mislim da mnogo učitelja, učenika i mladih prakticira igre u različitim aktivnostima tijekom nastave i slobodnog vremena.

„Svrha života je otkriti svoj dar. Životni poziv je razviti ga. Smisao života je darovati ga.”

David VISCOTT

Cilj svakoga od nas trebao bi biti raditi ono što voliš. Zahvalan sam i sretan što sam na vrijeme prepoznao svoj poziv, ostvarajući ga sada entuzijastično. Raduje me što mi je posao ujedno i životni poziv. Mislim da je to nešto najbolje što se čovjeku može dogoditi. Snagu i radost za to crpim iz dubokog uvjerenja da raditi za čovjeka, odgajati ga i biti mu pomoćnik, jest iznad svih drugih poslova. Istodobno je odgoj učenika stvaranje boljeg društva u cjelini i boljih odnosa u domovini i svijetu.

Za kraj bih htio reći da je ova situacija s koronavirusom u mnogočemu razbistrila našu stvarnost. Iako vrlo korisne blagodati moderne tehnologije ne mogu i nikada neće u potpunosti zamijeniti čovjeka. Čovjek nam je potreban. Uložimo u čovjeka jer čovjek je najveće blago. Znanje je posjed čovjeka dok su vrline, moral i mudrost čovjek sam, njegovo savršenstvo i njegova veličina. Učitelj nije poput uređaja koji djeci posreduje znanje. On bi trebao najprije biti odgojitelj, odnosno uzor.

………………………..

Grafit u školi i uređenje učionice

Potaknut likom i djelom malenog Ernesta Nemečeka iz lektirnog djela „Junaci Pavlove ulice“, sinula mi je ideja kako bi upravo grafit posvećen njemu i njegovoj družini mogao krasiti zid naše učionice. Moji su učenici prvi razred, a spomenuta se lektira čita tek u petom razredu. Smatrao sam kako mi to ne bi trebala biti prepreka da ih već sada ne upoznam s vrijednostima i idealima koje bismo trebali usvajati od nižih razreda.

Ernest je Nemeček najmanji od svih dječaka i svima biva slugom, a na samom kraju romana upravo svojom poniznošću postaje najveći te mu ostali dječaci salutiraju uvidjevši kako njegova unutarnja veličina dolazi do izražaja. Baš poput Nemečeka – ja kao njihov učitelj želim raditi i izgarati za njih.

………………………..

Doček prvaša

Prvog je dana nastave učenike prvoga razreda u učionici dočekala prava scenografija utrke mini-automobila. Zbog situacije s koronavirusom i potrebe za pridržavanjem epidemioloških mjera, učeničke su klupe bile razmještene na način da su učenici sjedili na jednosjedima, na primjerenoj udaljenosti raspoređeni u učionici.

Svakom od njih sam na prednjoj strani klupe zalijepio kolaž automobila u boji te registarsku oznaku njihova imena. Raznobojni su automobili simbolizirali zajedničko putovanje u avanturi zvanoj prvi razred. Učenike je ovakav doček uvelike oduševio i motivirao ih na zajednički rad uveselivši im početak školske godine.

■ Piše: Ivan Bazina, učitelj  ■  OŠ Lotrščak ■