Zanimljivosti
5 SAVJETA ZA PRANJE RUKU
Kako mlađu djecu u igri naučiti prati ruke
objavljeno: 23. ožujka 2020.

Oni koji su proveli vrijeme u učionici s najmlađim učenicima znaju da tjelesne funkcije mogu biti rizik od zaraze. Mi svakodnevno gledamo kako djeca kopaju nos, brišu nos u rukav, kišu i kašlju bez uporabe maramice ili ruke.

Sve ovo znači da će za one koji rade s najmlađim učenicima nova pravila kojih se moramo pridržavati zbog koronavirusa biti poseban izazov.

Evo nekoliko činjenica koje će roditelji vrlo brzo prepoznati.

  • Najmlađi učenici ne znaju kako obrisati nos.
  • Kad pokušaju obrisati nos, obično predaju mokru, zgužvanu maramicu svom učitelju.
  • Ne štite se maramicom ili rukom prilikom kašljanja i kihanja.
  • Često ne peru ruke kad idu na WC.
  • Kad ih potaknemo da operu ruke, ne znaju kako to pravilno napraviti.

Zasad je i to dovoljno.

LEKCIJE ZA VRIJEME KORONAVIRUSA

Djeca trebaju naučiti životne vještine,  a mi moramo prepoznati da poučavanje higijenskih praksi nije ograničeno na kućno okruženje; ono bi trebalo biti dio dnevnog učenja uz pomoć rutina. To je oduvijek vrijedilo, ali je sad posebno važno.

U ovom trenutku, kad smo svi zaokupljeni koronavirusom, naš je tim raspravljao o tome kako djeci približiti sve o higijeni. Znamo da je koncept „bakterija” previše apstraktan za djecu, stoga smo osmislili neke aktivnosti da im pomognemo razumjeti.

EVO ŠTO RADIMO.

EKSPERIMENT SA ŠLJOKICAMA.

Djeci prvo pričamo o konceptu širenja bakterija. Zatim donosimo pladanj koji smo prvo napunili uljem i potom u njega ubacili šljokice.

Tada djeci objasnimo da šljokice označavaju bakterije i s njima istražujemo što se događa kad stavite ruku na pladanj i zatim se rukujete s prijateljem ili stavite ruku na neku površinu, poput kvake.

Šljokice su vrlo vizualan alat, stoga djeca mogu vidjeti kako se „bakterije” šire. To je zabavan način poučavanja o ovoj temi.

PRIČE.

Učenicima čitamo klasičnu priču „Operite ruke” autora Tonyja Rossa. Meni se priča zaista sviđa, jer djeci pomaže vizualizirati bakterije i naučiti u kojim bi prilikama i situacijama trebali oprati ruke, a istodobno pobija mit da ih trebaju oprati samo jednom! To uvijek rezultira dobrom raspravom i pitanjima.

…………….

TONY ROSS: „OPERITE RUKE” – Mala princeza voli zaprljati ruke, ali nažalost ne voli ih baš prati. Svoj će stav promijeniti kad sazna štošta o klicama, gnjusovima i drugima malim, oku nevidljivim stvorenjima, koja žive na našim prljavim rukama. Duhovita ilustrirana priča poučit će i zabaviti djecu, a roditeljima pomoći u privikavanju mališana na usvajanje važne higijenske navike.

…………….

POKAZIVANJE.

Budući da djeca zaista ne znaju kako oprati ruke, smatram da je najbolje da im pokažete nekoliko puta.

Ja sam ovo napravila s cijelim razredom. Također učimo kratku pjesmicu koja im pomaže da zapamte korake.

[Pogledajte neke videoisječke pranja ruku ovdje]

ODLAZAK NA WC.

Zaista je važno da odrasli povremeno nadziru područje WC-a kako bi se pobrinuli da djeca peru ruke, i to pravilno.

Ovo je pojačano primjenom fotografija na kojima je korak po korak objašnjeno kako to činiti, a koje su izložene pored umivaonika.

…………….

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati poučavatelje širom svijeta.
  • Izvor: tes.com