UNESCO i Međunarodna udruga za vrednovanje obrazovnih postignuća [International Association for the Evaluation of Educational Achievement– IEA] – organizacija koja pokreće međunarodna istraživanja TIMSS [Trends in International Mathematics and Science Study – Međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodoslovlja] i PIRLS [Progress in International Reading Literacy Study – Napredak u međunarodnoj studiji čitalačke pismenosti] – provode komparativno istraživanje posljedica pandemije na poučavanje i učenje.
Na temelju informacija stečenih u školama, znanstvenici nastoje odgovoriti izazovima ometanja rada školskih sustava širom svijeta uslijed krize izazvane koronavirusom.
Studija pod imenom Odgovori na istraživanje poremećaja u obrazovanju [The Responses to Educational Disruption Survey – REDS] procijenit će pripravnost škola za poučavanje na daljinu te razine dostupnosti informacijskih tehnologija i obrazovnih izvora i sadržaja.
Studija također obraća pozornost na nejednakost u sustavima učenja i poučavanja, kao i na dobrobit učenika i učitelja.
Usmjerena je na sekundarno obrazovanje, ponajprije na devetu godinu učenja.
Istraživači polažu nadu da će otkrića koje nudi studija pomoći zemljama u ojačavanju otpornosti obrazovnih sustava, osobito u vremenu obrazovnih zastoja i ometanja.
Među organizacijama koje podupiru studiju nalazi se Međunarodna udruga za vrednovanje obrazovnih postignuća [IEA] – koja provodi Međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodoslovlja [Trends in International Mathematics and Science Study – TIMSS] kao i studiju Napredak u međunarodnoj studiji čitalačke pismenosti [Progress in International Reading Literacy Study – PIRLS].
IEA surađuje i s UNESCO-om u partnerstvu s Europskom komisijom.
Izvršni voditelj Udruge Dirk HASTEDT kaže: „Iako se obrazovni sustavi mijenjaju sporo i reforme mogu potrajati godinama, pandemija je stvorila izniman pritisak na brzo širenje digitalnog učenja. Spoznaje dobivene studijom Odgovori na istraživanje poremećaja u obrazovanju [REDS] zemljama će ponuditi mogućnost da promisle o općem cilju, ulozi, sadržaju te provedbi obrazovanja u budućnosti.“
„Iz toga razloga studija također želi prepoznati održive, transformativne koncepte koji su proizišli iz dosadašnje krize i mogli bi poslužiti kao dobra praksa kada se škole ponovno otvore.“
Prema UNESCO-u, u samom vrhu koronakrize, zatvaranje škola je ostavilo trag na više od 90 % svih učenika.
Odgovori na krizu bili su raznoliki: pojedini su obrazovni sustavu uveli programe za školovanje kod kuće i poučavanje na daljinu nudeći besplatne mrežne izvore i sadržaje dok su drugi dostavljali zadatke na papiru u domove svojih učenika ili se koristili javnom televizijom i radijskim emisijama.
Spomenute su organizacije pozvale sve zainteresirane zemlje da sudjeluju u studiji Odgovori na istraživanje poremećaja u obrazovanju.
■ NAPOMENA ■ autor: Claudia CIVININI ■ VELIKA BRITANIJA: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i pokrajina; ta velika mreža međusobne učiteljske potpore ima cilj savjetovati, informirati i inspirirati učitelje i poučavatelje širom svijeta. ■ izvornik: www.tes.com ■