Zanimljivosti
Oživljavanje školskih vrtova
objavljeno: 7. svibnja 2014.

Slijedeći primjere iz svijeta,  naše škole sve više pozornosti posvećuju aktivnostima učenika u školskim vrtovima. Akcija „Najljepši školski vrtovi” potaknula je mnoge naše škole da učenicima omoguće praktičnu nastavu u školskom cvjetnjaku ili povrtnjaku. Dakako, riječ je o dobrovoljnim, izvanučioničkim aktivnostima ili pak onima u sklopu projektne nastave.

VrtIstraživanja pokazuju niz prednosti školskih vrtova: boraveći u njima, djeca zapažaju uzročno-posljedične veze u prirodi, istražuju te obogaćuju svoj rječnik otkrivajući biljke i njihove nazive, a proučavanje biljnog svijeta i briga o njemu pridonose razvoju njihove koncentracije i strpljenja, manualnih sposobnosti, timskog rada i socijalnih vještina.

Današnja djeca mnogo vremena provode pred televizorom i računalom premalo se krećući. Radom i boravkom u školskom vrtu učenici pravilnije razvijaju tijelo što pogoduje njihovu zdravlju.

Voditelji takvih aktivnosti trebaju se, dakako, brinuti o sigurnosti učenika, upozoriti ih na moguće ozljede, ubode kukaca i sl. te paziti na to da se učenici prije aktivnosti u školskom povrtnjaku ili cvjetnjaku zaštite vrtnim rukavicama i prikladnom obućom.

Radeći u školskom vrtu, učenici mogu naučiti uzgajati  autohtone i alohtone vrsta biljaka, upoznavati ljekovite biljke, razvijati ekološku svijest, human odnos prema prirodi, estetske kriterije i drugo.

Spoznaja da čine nešto korisno ispunit će ih zadovoljstvom i ponosom, a to će im biti najvrednija nagrada za uloženi trud. Stoga je poželjno da svojim učenicima, osim obrazovnih, kulturnih i sportskih sadržaja, omogućimo to da radeći u školskom vrtu obogaćuju vlastito znanje i dožive mnogo radosti.

Autorica: Natalija Krznarić