Zanimljivosti
ISKUSTVA ■ DJEČJI VRTIĆ MILANA SACHSA, ZAGREB
Vrtić kod kuće
objavljeno: 21. travnja 2020.

Svjesni važnosti kontinuiranog odgoja i obrazovanja za djecu od najranije dobi, novonastalu situaciju [pojava COVID-a 19] doživjeli smo kao izazov i priliku za drukčiji način rada kako s djecom tako i s roditeljima. Nakon početne prilagodbe na situaciju, organizirali smo život i rad u novim uvjetima. Većina roditelja uspjela se organizirati u okviru svojih obitelji, a za sve ostale smo omogućili prihvat djece u vrtiću.

Rad se odvijao na uobičajeni način, a odgojno-obrazovni program smo prilagodili znatno manjem broju djece koja su ga pohađala, a u skladu s njihovom dobi i interesima. Primarno smo organizirali prihvat djece za one roditelje koji su imali potrebu za smještajem djece u vrtić te se za tu djecu odgojno-obrazovni program nastavio planirati i odvijati na klasičan način.

Mogućnost boravka u vrtiću koristilo je nekoliko djece, što znači da se većina roditelja uspjela organizirati u okviru svojih obitelji.

Ponukani uvođenjem nastave na daljinu u školama, a u zajedničkom dogovoru s odgojiteljima, stručnim suradnicima i roditeljima odlučili smo organizirati rad na daljinu za polaznike našeg vrtića „VRTIĆ KOD KUĆE“.

Putem naše službene web stranice [on line], predlagali smo roditeljima sadržaje odgojno-obrazovnih aktivnosti koje s djecom mogu raditi od kuće.  Na taj način, vrtićke aktivnosti, razigranost i kreativnost, nastojali smo preseliti u kućno okruženje.

Od samog početka osjetila se velika motivacija i entuzijazam kod odgojitelja koji su i dalje željeli biti dio djetetovog odrastanja i pripreme za školu kao i cjeloživotnog učenja.

Javljale su se nove ideje i prijedlozi rada od odgojitelja i stručnih suradnika koji su se manifestirali kao profesionalni poticaj za istraživanjem i primjenom novih načina i metoda rada.

Svakim danom izvirale su nove ideje na našim online konferencijama, rađao se pregršt kreativnih prijedloga naših vrijednih odgojiteljica, koje su smišljale načine za različite razvojno poticajne igre koje roditelji mogu provoditi kod kuće.

Članice stručno-razvojne službe pritom su se uključivale se svojim stručnim savjetima usmjeravajući i upotpunjavajući odgojiteljske ideje što i inače karakterizira timski rad našeg vrtića i zajedničko planiranje odgojno-obrazovnog procesa. Stručni suradnici također su davali prijedloge kako što bezbolnije i jednostavnije prebroditi ovo zahtjevno vrijeme.

Cilj nam je bio nastaviti kontinuitet rada putem plana i programa rada naše ustanove kako bi djeca i dalje imala rutinu, osjećaj pripadnosti našoj zajednici, svojim prijateljima i vrtiću u cjelini.

U novom načinu provođenja odgojno-obrazovnog programa, nismo zaboravili ni djecu s posebnim potrebama kojima smo prilagodili sadržaje,prema razvojnim potrebama te djece, a sve s ciljem nastavka njihovog optimalnog razvoja. Velikom podrškom pokazalo nam se partnerstvo s roditeljima koji su se uključili u rad s djecom putem Web stranice našeg vrtića, vrtic-milanasachsa.zagreb.hr .

Suradnja s roditeljima ostvarivana je putem obavijesti i kutića za roditelje, ravnatelja, pedagoga, psihologa, zdravstvenog voditelja, tjednih planova i video zapisa aktivnosti odgojitelja.

Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image
Slider image

Predložene aktivnosti [priče, igrokazi, pitalice, kvizovi, glazbene aktivnost, digitalno pričanje priča, prikazi tjelovježbi…] bile su samo izvor ideja za zabavno i korisno vrijeme provedeno kod kuće te su osmišljene s ciljem poticanja razvoja djece u svim razvojnim područjima.

Također, putem Web stranice, ponudili smo i prijedloge pružanja podrške i savjetovanja te pomoć u kreiranju poticajnog okruženja i optimalnih razvojnih zadataka za djecu u obiteljskim uvjetima. U ovoj novoj pedagoškoj praksi od iznimne važnosti bila su naša dugogodišnja iskustva i usmjerenost na poticanje i razvijanje kompetencija za cjeloživotno učenje djece i odraslih.

Od velike važnosti pokazala su se iskustva odgojitelja iz umjetničkog kurikuluma, u kojima književnost za djecu, likovnost, glazba, pokret, novi mediji čine cjelinu i postaju ujedinjeni u dramskim predstavama za što je naš vrtić stručno razvojni centar. Ove nove okolnosti dovele su do potrebe uvođenja metoda rada s kakvima se do sada nismo susretali. Na radost svih nas, djeca su se prilagodila novim uvjetima rada i novim uvjetima života. Zajedničkim snagama pronašli smo načine ostvarivanja radnog procesa, o čemu svjedoče i javljanja naših roditelja koji s nama dijele fotografije, video snimke provedenih aktivnosti, likovne radove djece, te komentare i izjave djece.

Ipak, strpljivo čekamo i veselimo se da trenutna situacija prođete da se što prije čuje smijeh, pjesma i žamor djece u našem vrtiću.

Do tada – družimo se, igramo i učimo online!

STRUČNA PODRŠKA:

■ Utvrditi obiteljske rutine (potreba za kretanjem tjelovježba, dnevni obroci, higijenske aktivnosti, dnevni odmor, …) koje će biti okosnica svakog dana i oko kojeg ćete graditi sve ono novo i zanimljivo isplanirano za taj dan

■ Preporuke korištenja korisnih materijala za djecu na youtube kanala (predstave, dokumentarni filmovi, e-slikovnice za djecu, edukativne aplikacije, dodatne aktivnosti za djecu)

■ Komuniciranje putem novih medija sa širom obitelji i prijateljima

■ Ograničeno vrijeme pred ekranima

■ Preporuka korisne literature

■ Edukativni i korisni članci za roditelje.

■ Piše: dr.sc.Gordana LEŠIN, ravnateljica ■ Dječji vrtić Milana Sachsa, Zagreb ■