Učitelji stvaraju
OŠ EUGENA KUMIČIĆA, SLATINA
IKT je od velike pomoći u poučavanju djece s teškoćama u razvoju
objavljeno: 15. travnja 2021.

U 21. stoljeću tehnologija u učionici postaje sve dominantnija. Tableti zamjenjuju  udžbenike, a možemo i istraživati  što god poželimo. Društveni su mediji postali uobičajena pojava, a način na koji se koristimo tehnologijom, potpuno je promijenio način na koji živimo.

Primjenom suvremene tehnologije mijenja se ne samo način podučavanja, već i koncept učenja. Obrazovanje se ne odnosi samo na pamćenje činjenica i riječi, već na rješavanje složenih problema, razvijanje kritičkog mišljenja, poboljšanje organizacijskih, društvenih i komunikacijskih vještina. Korištenje informacijsko komunikacijskih tehnologija [IKT-a] korak je prema suvremenom obrazovanju, a doprinosi kvaliteti života.

Vođene tom mišlju učiteljice edukacijske rehabilitatorice Patricija Karaman i Ivana Sabolić održale su na županijskoj razini predavanje na temu:„IKT kao sredstvo podučavanja djece s teškoćama u razvoju” u Poduzetničkom inkubatoru Slatina.

Predavanje je bilo namijenjeno roditeljima, odgajateljima, učiteljima, kao i široj lokalnoj zajednici. U sklopu predavanja učiteljice edukacijske rehabilitatorice Patricija i Ivana  provele su prisutne načinima uvođenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija u poučavanje djece s teškoćama u razvoju te kako pomoću istih učenje učiniti zabavnim, svladavanje zadataka lakšim, ali isto tako progovorile su i o negativnim stranama pretjerane upotrebe IKT-a u svakodnevnom dječjem životu.

Kod prednosti ovakvog načina rada navodi se pristup digitalnim informacijama, učenje usmjereno na učenika i samostalno učenje, učenje na daljinu, poboljšano učenje i bolje metode poučavanja te opća korist nastavnicima, učenicima i roditeljima. 

IKT za djecu s teškoćama u razvoju omogućuje prilagodbu nastavnih sadržaja, uvećanje nastavnih materijala, pojednostavljenje tekstualnih cjelina, uporabu džepnog računala, uporabu matematičkih aplikacija i aplikacija za jačanje jezičnih sposobnosti, izradu vizualnih rasporeda, prilagodbu sadržaja, prikaz (font) i sl.

Roditeljima, učiteljima i odgojiteljima predstavljene su aplikacije kojima se mogu koristi za rad s djecom poput: Komunikatora, E-Galerije, Matematičke igraonice, Slovarice, Glaskalice, Pamtilice, Pisalice, Ponašalice, Jezične gradilice, Domino brojalice, Vremenskog vrtuljka i mnoge druge.

Aplikacije se mogu instalirati na tabletu ili mobitelu na Trgovini Play.

Unatoč svojim prednostima IKT ima i brojne nedostatke poput smanjene fizičke aktivnosti  učenika, velikog troška uređaja, međusobne otuđenosti učenika, cyber bullyinga, odnosno internetskog nasilja.

Osim predavanja za širu javnost učiteljice edukacijske rehabilitatorice provele su i radionicu za članove Udruge osoba s intelektualnim teškoćama „Vretenac“, Slatina (osobe s intelektualnim teškoćama) gdje su ih različitim aktivnostima pomoću ICT AAC aplikacija potaknule na zapažanje, usvajanje i učenje, a sve igrajući i zabavljajući se.

Unapređenje uvjeta učenja i podučavanja ne događa se samo nabavkom potrebne IKT opreme ili upotrebom određenog medija. Ključan je čimbenik osposobljen, stručan i informiran učitelj koji je motiviran za takav rad, koji tehnologiju ne doživljava kao otežavajući faktor, već obogaćuje rad stvarajući nove mogućnosti podučavanja. Nastava u kojoj se koristi IKT motivirajuća je za učenike, a upravo je motivacija jedan od bitnih čimbenika za uspješno učenje djece s teškoćama u razvoju.

■ Pišu: Patricija Karaman, mag.rehab.educ. i Ivana Sabolić, mag.rehab.educ.   Osnovna škola Eugena Kumičića, Slatina ■