Iz školskog svijeta
■ OŠ IVANA LOVRIĆA, SINJ ■
Ljepota inkluzije
objavljeno: 22. prosinca 2023.

Kako radionice unapređuju život učenika s posebnim potrebama i onih koji se školuju prema redovitom programu. Suvremeno obrazovanje teži stvaranju okružja u kojemu svaki učenik ima priliku rasti, razvijati se i sudjelovati u zajednici.

Nedavna božićna radionica pod nazivom „Anđeli na zadatku” u OŠ Ivana Lovrića u Sinju sjajan je primjer važnosti inkluzije u obrazovanju. Učiteljice tehničke kulture, informatike i fizike odabrale su različite aktivnosti za poticanje zajedništva između učenika s posebnim potrebama i onih koji se školuju prema redovitom programu.

Radionica je počela emotivnim igrokazom s Albertinom, usamljenim drvenim lutkom kojemu su anđeli otkrili da je prava radost Božića unutar njegova srca i pozvali ga da im se pridruži na božićnoj radionici. Time je naglašeno koliko je važno uključiti sve učenike u zajedničke aktivnosti i shvatiti potrebu za podrškom i prijateljstvom. Anđeli su postali simbol zajedništva poučavajući sve sudionike koliko je važna briga jednih o drugima, a Albertino je, zahvaljujući njihovoj podršci, doživio pravu radost Božića i pronašao ljubav.

Velika je prednost inkluzivnih aktivnosti poput ove radionice u tome da učenici koji se školuju prema redovitom programu bolje razumiju potrebe i talente svojih vršnjaka s posebnim potrebama. Inkluzija stvara prostor za raznolikost i prihvaćanje. Taj pristup pridonosi razumijevanju, smanjivanju predrasuda i izgradnji mostova između učenika.

Osim toga, radionica je pokazala da inkluzivan pristup obogaćuje život učenika s posebnim potrebama. Ona je dokaz važnosti prilagođivanja obrazovnog okružja kako bi se potaknulo emocionalno i socijalno napredovanje svakog učenika.

Inkluzivne radionice ne samo što pridonose razvoju vještina međusobne suradnje već i potiču kreativnost i inovacije. Učenici su sudjelovali u nizu znanstvenih pokusa. Imali su priliku stvoriti različite figure od pijeska, voziti automobile s pomoću magneta, igrati se plazma-kuglom te istraživati čarolije sa suhim ledom i nastanak munje. Crtali su i bojili stazu kojom su prolazili mali roboti. Takva suradnja pridonosi stvaranju sretnijeg okružja u kojemu do izražaja dolaze jedinstvene sposobnosti svakog učenika. Zajedničkim aktivnostima učenici stvaraju trajna prijateljstva i razvijaju empatiju.

Na kraju radionice, koja je završila zajedničkim plesom uz božićne pjesme, svaki je sudionik dobio poseban mali dar kao podsjetnik na svoju ulogu anđela na zadatku. Voditeljice su pozvale prisutne da i oni podijele s drugima dobrotu i ljubaznost te tako prošire radost Božića.

Inkluzija nije samo cilj obrazovnog sustava, to je put prema zajedničkom uspjehu, razumijevanju i ljubavi među svim učenicima.

■ Napisali: Dragana Dolić, učiteljica informatike | Ita Vučković, učiteljica tehničke kulture i informatike | Josipa Vučković, učiteljica informatike  | Karla Radović, magistra primarnog obrazovanja |  Andrea Norac, učiteljica fizike ■ OŠ Ivana Lovrića, Sinj ■