Iz školskog svijeta
■ OŠ BAKAR ■
„Medo na zadatku“ – naša nova slikovnica
objavljeno: 7. siječnja 2024.

Krajem prošle godine tiskana je nova slikovnica koju su osmislili, ilustrirali i napisali učenici 3. razreda. Slikovnica je nastala u sklopu školskog projekta „Trag zelenog otiska“ koji se realizirao u međupredmetnoj korelaciji Hrvatskog jezika, Prirode i društva i Likovne kulture.

Zajedničkim idejama, radom i rasplamsanom dječjom maštom nastala je slikovnica „Medo na zadatku“ kojom učenici potiču čitatelje na važnost ekološkog promišljanja i u svom gradu ostavljaju velik trag. U slikovnici pratimo dogodovštine zaigranog mede koji se, zadivljen ljepotama bakarskog kraja, spustio u grad, prošetao ulicama, upoznao stanovnike i razgovarao s djecom.

U Bakar je došao sa zadatkom, a popevši se na bakarsku tuneru, očarale su ga gradske ljepote i dobrota ljudi. Slikovnica donosi toplu priču koja naglašava ljubav prema zavičaju, životinjama, a ponajviše brigu za okoliš i kraj u kojem živimo. Donosi poruku o važnosti pomaganja i suradnje kako bismo zajedno što lakše došli do cilja.

Slikovnica predstavlja malo književno-likovno remek-djelo čiji je proces stvaranja bio prilično zahtjevan predstavljajući velik izazov za sve učenike. Put nastanka slikovnice započeo je idejom i nadahnućem. Ideja je potom pretvorena u priču. Zahvaljujući iskustvu učiteljice Alme Hess i knjižničarke Vesne Štraser, i njihovim izvrsnim vođenjem nakon višemjesečnog marljivog rada, stvorena je maštovita i lijepo ilustrirana slikovnica jednostavne forme koju će rado čitati djeca i odrasli.

Rečenice su slikovite, harmonične i lijepe, a dinamičan ritam priče zadržava pažnju i najmlađeg čitatelja. Vođeni željom za neprestanim učenjem i nadograđivanjem, učenici su zajednički dogovorili i odredili format slikovnice i dužinu teksta, stvorili su zanimljive likove i događaje te su se organizirali i napravili plan koji ih je doveo do zaokružene edukativne priče i gotove slikovnice. S obzirom na to da se učenici odlično snalaze u kreativnim zadatcima, slikovnicom se željelo utjecati na spoznaju kako oni vide i doživljavaju svoju okolinu te kako njeguju i razvijaju svoje kreativne crte. Šarolike su poruke koje donosi slikovnica, a sve su vođene istom mišlju – kako stvaralačkom znatiželjom razvijati maštu i učiti s veseljem.

Ovom ekološkom pričom ostavljamo trag zelenog otiska kojim na specifičan način izgrađujemo i razvijamo kod učenika osnove ekoloških spoznaja gdje je skladan odnos djeteta i prirode glavni pokretač za stvaranje pozitivnog ekološkog djelovanja. Učeći dijete promatrati, doživljavati i otkrivati tajne prirode svim osjetilima, priroda mu postaje prijatelj. Dijete tako bolje upoznaje i razumije prirodu. Ono što usvoji kao naviku u najranijoj dobi, ostaje podloga temeljnog znanja za budućnost.

Slikovnica je tiskana u nakladi od 250 primjeraka, a tiskanje su financijski potpomogli naftna kompanija INA d.d., Grad Bakar i Turistička zajednica Grada Bakra.

■ Napisala: Alma HESS, diplomirana učiteljica, učiteljica mentor | OŠ Bakar ■