Na završnoj razrednoj priredbi učenici 1. a razreda Osnovne škole Pujanki izveli su recitacije o brojevima koje sam ja napisala. Tražila sam pjesmice koje bi najbolje odgovarale mojim učenicima, a da su paralelno poučne i zabavne. Učenici su sa zadovoljstvom prihvatili ideju tako da smo na završnoj priredbi izveli kombinaciju recitacija, pjesmica, iz udžbenika Hrvatskoga jezika za prvi razred i pjesmica koje sam napisala sama.
Nadam se da će pjesmice biti od koristi kolegicama i kolegama u organizaciji njihovih završnih priredbi.
Prijedlog recitacija za završnu priredbu na kraju 1. razreda:
DOBAR DAN, DRAGE MAME,
DOBAR DAN, DRAGI TATE,
BAKE, DJEDOVI, A MOŽDA I POKOJI BRATE.
DOBRODOŠLI NA NAŠU RAZREDNU PRIREDBU!
LIJEPO SE SMJESTITE I OSMIJEH NABACITE.
SVAKI NASTUP PLJESKOM POPRATITE,
TO NAJVIŠE VOLI SVAKO DIJETE.
NEĆEMO VAS PUNO GNJAVITI,
A (ime učenika) I JA ĆEMO VAM SVAKOGA NAJAVITI.
………….
Adio, sada, 1. a
Adio, sada, 1. a.
Vrijeme je da ti kažemo: Aj, ća.
S tobom smo dosta toga prošli mi,
naučili pisati, čitati, računati.
Sad je vrijeme plaže, ljeta i udica,
a tebe, 1. a, čekaju neka druga lica.
Adio, sada, 1. a,
tebi ostavljam 2+2,
a nove stvari odoh učiti ja.
Broj 1
Zovu me broj jedan.
Nisam svima jednako vrijedan.
Sportaši me vole,
učenici me se boje.
Sa mnom sve započinje
pa i tvoj put kroz škole.
Učiteljica nas opominje
da se moramo više potruditi
ako želimo jedinici vrata dnevnika zatvoriti.
Nemoj biti tužan ako te nekad posjetim,
uz rad i trud brzo se bar u četvorku pretvorim.
Broj 2
Sličim li ti možda na galeba
Ili prije na labuda ?
Nisam ja nešto velika, ali, ipak, nikad nisam sama.
Dvije jedinice za mene su potrebne
i jedan par od njih nastane.
Dva prsta, dva prijatelja, dvije čokolade,
ja sam broj kojim se zaljubljeni slade.
Spojiš li dvije dvice,
možda u sredini nastane i srce.
Broj 3
Kad spojiš prva broja dva, tu nastajem ja.
Dobit ćeš me i kad zbrojiš jedan i dva.
Ako lastavicu još crtati ne znaš,
nacrtaj mene i problema nemaš.
U školi za mene kažu da sam dobar,
a ti, ipak, probaj meni dodati makar još jedan.
Broj 4
Jedna mala crta dijeli me od jedinice,
ali ja, ipak, učenicima donosim osmijeh na lice.
Učenik svaki zna da ja sam 2+2,
vrlo dobra i vrijedna ocjena.
Neki me čitaju ČETRI,
ali to mi ime nije.
Moje ime je ČETIRI
i sigurno si me u školi
sreo i ti.
Broj 5
Kao ocjena sam svima draga,
svakom učeniku poput šlaga.
Pogledaj prste ruke svoje ili moje
i broji zajedno sa mnom:
1, 2, 3, 4, 5.
Da vas čujem,
idemo opet:
1, 2, 3, 4, 5.
Lakše me napisati nego zaraditi,
za mene se treba dobro naraditi.
Najdraže mi je u dnevniku biti
i krasiti stranice Ivi, Mati ili Aniti.
Drage naše mame i tate,
naša petica je osmijeh s naših lica
i svaku sada darujemo vama,
hvala, dragi tata,
hvala, draga mama.
Dvojica učenika nisu mogli uživo prisustvovati priredbi pa su poslali videosnimke svojih izvedbi. U takvim je okolnostima nastala i pjesmica ,,Varičele”.
Varičele
Baš su dosadne ove varičele,
cijelo su mi tijelo napale.
Prva, druga, treća, stota –
svaka je prešla preko moga plota.
Evo me sad, isti sam Indijanac,
samo mi nedostaje luk i strijela
i bio bih poglavica Mali Varičela.
■ Napisala: Jadranka Bulj, dipl. uč. | Osnovna škola Pujanki, Split ■