Informatika
USPJEŠNA SURADNJA ŠKOLA ■ VUKOVAR ■ ZAGREB ■ KARLOVAC
Robotika i programiranje nisu bauk
objavljeno: 21. listopada 2020.

Da robotika i programiranje nisu bauk, odlučili su pokazati učenici triju škola sudjelovanjem u online razmjeni iskustava i znanja povodom Europskog tjedna programiranja.

Učenici Gimnazije „Vukovar“, Tehničke škole iz Karlovca i zagrebačke Industrijske strojarske škole u zajedničkom online susretu govorili su o svojim iskustvima u području programiranja i robotike te predstavili nekoliko svojih uradaka. Susret organiziran povodom obilježavanja Europskog tjedna programiranja osmislile su i moderirale nastavnice Sanja Pavlović Šijanović, Sanda Šutalo i Kristinka Lemaić putem Zoom platforme, zajedničkim uključivanjem učenika triju škola.

S obzirom na to da je aktualna epidemiološka situacija, veći je dio događanja premješten u virtualni svijet. Društvenu inicijativu Tjedan programiranja (CodeWeek) pokrenula je Europska komisija s ciljem približavanja programiranja i digitalne pismenosti na zabavan način. Ovo događanje iz godine u godinu okuplja sve više sudionika pa je tako 2019. godine broj sudionika dosegnuo 4,2 milijuna ljudi iz više od 80 zemalja svijeta.

Cilj događanja „Robotika i programiranje nisu bauk” bio je na zabavan i angažirajući način popularizirati programiranje, robotiku i digitalnu pismenost te suradnjom proširiti poimanje tehnologije kao i unaprijediti razvoj vještina i sposobnosti za istraživanje novih ideja.

Učenje programiranja olakšava snalaženje u svijetu u kojem obitavamo. Ono omogućuje praktično rješavanje problema njegovim rastavljanjem na manje i lakše, rješive cjeline što pruža širu perspektivu same problemske situacije, a time i više mogućnosti njezinog rješavanja. Programiranjem razvijamo sistematično i interdisciplinarno razmišljanje međusobno povezujući mnoštvo informacija. Čak i pogreške koje se pojavljuju prilikom pisanja linija koda ili spajanja elektroničkih komponenti, zasigurno doprinose aktivnom učenju i izgradnji samopouzdanja.

Učenici vukovarske Gimnazije predstavili su nekoliko gotovih kreacija u kojima su koristili Arduino tehnologiju i IoT te pokazali rad LittleBitsima.

Učenici Tehničke škole iz Karlovca demonstrirali su svoje programske kodove za igranje društvenih igara  izrađene u C++. Industrijska strojarska škola predstavila se videosadržajem koji je, na poziv KristinkeLemaić, za sve učenike pripremio Petar LJUBOTINA, sveučilišni prvostupnik i student četvrte godine Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Za svoj znanstveni timski rad „Humanoidni robot Pepper kao menadžer dobrodošlice na FER-u” Petar Ljubotina nagrađen je Rektorovom nagradom za akademsku godinu 2019./2020. u području tehničkih znanosti.

Da robotika zaista nije bauk, i što vam to humanoidni robot Pepper ima za pokazati i reći, POGLEDAJTE U VIDEU…

Zahvaljujemo prof. dr. sc. Zdenku KOVAČIĆU, redovitom profesoru Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, na suglasnosti i prilici da učenici dobiju uvid u rad studenata FER-a.

Raznolikost predstavljenih sadržaja i primjera dobre prakse dokaz je da programiranje pomaže u razvoju kompetencija kao što su računalno razmišljanje, rješavanje problema, kreativnost i timski rad, a sve su to poželjne vještine za bilo koje zanimanje.

Tehnologija brzo napreduje i naši učenici moraju biti kognitivno fleksibilni i sposobni za problemsko razmišljanje kako bi mogli pratiti i ravnopravno savladavati sve zahtjevnije izazove na tržištu rada. Zadovoljstvo naših učenika tijekom i nakon ovog zajedničkog događanja, pokazatelj je kako smo na dobrom putu te nas osnažuje u osmišljavanju novih događanja neformalnog karaktera jer i ona doprinose razvoju motivacije učenika za cjeloživotnim učenjem kako bi bili u mogućnosti razvijati i koristiti svoj kreativni potencijal  te u konačnici preuzeti odgovornost za svoj život i ostvarenje svojih ciljeva.

■ Napisale: Sanja PAVLOVIĆ ŠIJANOVIĆ, Gimnazija „Vukovar“ ■ Kristinka LEMAIĆ, Industrijska strojarska škola,Zagreb ■ Sanda ŠUTALO, Tehnička škola, Karlovac ■