Uncategorized
ISKUSTVO RAVNATELJICE IZ MILANA
Što sam naučila nakon šest tjedana poučavanja na daljinu
objavljeno: 20. travnja 2020.

Ravnateljica Međunarodne škole St. Louis u Milanu osvrnula se na proteklih šest tjedana poučavanja na daljinu; od praktičnoga prema emocionalnomu.

Jučer je bio tipičan radni dan. Održala sam nastavu sa svojim učenicima, popila kavu s kolegama, vodila nekoliko sastanaka te se čak pridružila vježbanju nakon nastave s ostalim osobljem.

Iako su sve te interakcije bile virtualne, to je u Italiji naša nova normala, s obzirom na to da  smo proteklih šest tjedana u različitim stupnjevima izolacije.

■  Sve udaljeniji, ali bliži više nego ikada

Nedostaju mi učenici i obitelji. Mi smo društvena bića i poučavanje na daljinu nije jednako  poučavanju u učionici. Kao učitelji, primjenjujemo planirano, posredujemo, bilježimo i vodimo, iako bez one topline licem-u-licem koju pruža učionica.

U normalnim okolnostima glavna nagrada u našem poslu je to što vrijeme provodimo s djecom, a ovakva inačica škole samo je blijeda imitacija onoga što pruža komunikacija uživo.

A ipak…osjećam se bliža ljudima u našoj školskoj zajednici nego prije.

Iako smo fizički udaljeni, između nas postoji neka neobična razina intimnosti. Sada vidite  slojeve ljudskih života. Imate uvid u obiteljski život svojih kolega i učenika, čujete  pozadinske zvukove, upoznajete obiteljske ljubimce i članove obitelji te imate uvid u obiteljsku dinamiku i logistiku.

Životne okolnosti drugih ljudi sada su mnogo vidljivije i kao ravnateljica pokušavam pomoći učiteljima upravljati poučavanjem i skrbi za učenike, roditeljima uspostaviti  ravnotežu između njihovih radnih i poslovnih potreba i obrazovanja njihove djece, a sve to nastojeći nositi se sa zadanostima i strahovima života u izolaciji.

■  Korak naprijed, korak natrag

Pritom moram biti snažnija nego inače. Bilo je ljutitih ispada kolega, osoblja, roditelja, učenika. Svi su uplašeni, svi su pod stresom i stoga se reakcije drugih mogu činiti neumjerenima i pretjerano emocionalnima

Kada odlazak u trgovine postaje strateški planirana aktivnost koja može potrajati nekoliko sati, i najjednostavnije prepreke ili frustracije mogu bit uzrok velikog stresa.

Međutim, ljudi moraju znati da nisu sami, da postoji mreža podrške, da se i njihovi glasovi čuju. Teško je ne shvatiti te ispade osobno, međutim, moramo znati da iza njih stoji samo velika tjeskoba.

Rad od kuće dvosjekli je mač. Obično postoji fizička granica između škole i kuće. Sada smo se našli u situaciji u kojoj je granica između života kod kuće i radnog mjesta nejasna i dani se počinju slijevati jedan u drugi, osobito zato što ne možemo izići van.

Jedan od savjeta koji mi je uvelike pomogao da se prilagodim trenutačnoj situaciji, odnosio se na to da sama sebi uvedem jasnu granicu kada prestajem s radom. U prošlosti, rad bi se odužio na moje večeri, noći i na sljedeće jutro. Na početku sam to dopuštala samoj sebi, međutim, sada znam da se radi svoga tjelesnoga i psihičkoga zdravlja moram zaustaviti i odstupiti od računala odnosno jasno definirati radno vrijeme.

■  Neraskidive veze

Prolazeći kroz sve to, počela sam još više mariti za svoje učenike.

Oni su čudesni, pozitivni ljudi, koji se probijaju kroz nevjerojatno teško razdoblje svojih života, ali i dalje žele učiti, pozdraviti svoje prijatelje i vidjeti lica svojih učitelja. Divim im se zbog toga.

Počela sam sastavljati popis stvari kojima se jako veselim da ću ih raditi kada jednom iziđemo iz izolacije: ocjenjivanje školskih zadataka penkalom, pozdravljanje djece na školskom hodniku, prelistavanje vježbenice kako bih vidjela koliko je neki učenik napredovao u godinu dana, šetanje školskim igralištem dok čujem učenički radosni  smijeh, slušanje njihovih priča o sportskim uspjesima…

Iako je bilo teško, došli smo do točke nakon koje možemo nastaviti dalje. U nadi da nema  još dugo do trenutka kada ćemo vidjeti svoje kolege, roditelje i  najviše – razlog zbog kojeg radimo ovaj posao – naše učenike.

Kao što kažemo u Italiji: Andrà tutto bene… Sve će biti dobro.

■ NAPOMENA ■ autor: Jennie DEVINE, ravnateljica škole St. Louis International u Milanu ■ ITALIJA: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i pokrajina te stoga najveća mreža učiteljske potpore kojoj je svrha savjetovati, informirati i inspirirati u području obrazovanja ■   izvornik: www.tes.com ■  photo by Unsplash ■