U organizaciji Europass Teacher Academyje ovaj sam mjesec boravio u Finskoj na stručnom usavršavanju, a sve u svrhu poboljšanja kvalitete nastave Geografije. Sudjelovanje mi je omogućila Erasmus+ akreditacija koju naša škola ima do 2027. godine.
Na edukaciji pod nazivom The Collaborative Classroom: Teachers as Coaches, Classrooms as Teams bilo je 15 polaznika iz Portugala, Rumunjske, Ujedinjenog Kraljevstva, Češke, Mađarske, Španjolske i Hrvatske.
U središte je stavljen inovativan pristup obrazovanju, posve različit od klasičnog – učitelji imaju ulogu trenera koji ne prenose samo znanja učenicima, već prenose vještine stjecanja znanja kao što su: dijalog, intervju, suradnja i suradničko učenje. Ovim su se tečajem poticali sljedeći ishodi:
♦ steći jasno razumijevanje kreativnog procesa praktičnom primjenom
♦ iskusiti učinkovitije komunikacijske sposobnosti i tehnike
♦ proširiti mogućnosti suradnje u razredu i poticati ih u svim aspektima školske zajednice
♦ doživjeti istinsko međunarodno iskustvo izgradnje tima.
Naglasak je bio na motivaciji učenika, uređenju i stvaranju pozitivnog radnog okružja u školi i u učionici.
Sve su aktivnosti bile interaktivnog karaktera: sudjelovanje u otvorenim diskusijama, radovi u skupini ili paru, istraživački rad i intervjuiranje građana Helsinkija. Takav je način rada omogućio dublje povezivanje grupe, dijeljenje svojih iskustava kao i zajedničko promišljanje o mogućim rješenjima problema s kojima se susrećemo.
„Tečaj je bio izuzetno inspirativan zbog različitog pristupa obrazovanju gdje nije toliko bitan rezultat koliko sam proces i put do rezultata i pri tom stečene vještine. Radeći timski tijekom istraživanja i učenja, do izražaja dolazi odgovornost i doprinos svakog člana tima. Učitelj nije u središtu odgojno– obrazovnog procesa, već je to učenik! Učitelj je moderator i trener koji usmjerava učenike u procesu stjecanja potrebnih znanja i vještina.“
■ Napisao: Luka Torma, učitelj | OŠ Fran Koncelak Drnje ■