Iz školskog svijeta
OŠ VLADIMIRA BECIĆA, OSIJEK
Uspješan završetak eTwinning projekata
objavljeno: 18. svibnja 2022.

ETwinning je internetski portal na kojem učitelji iz cijele Europe dijele iskustva, surađuju i stručno se osposobljavaju. Učiteljica engleskog i njemačkog jezika u osječkoj OŠ Vladimira Becića Tatjana Kristek niz je godina članica tog portala, ali se eTwinning projektima počela baviti povratkom u nastavu s ravnateljskog mjesta.

Naša je škola drugi put nositelj naziva eTwinning škola pa se nadamo da će tu oznaku ponovo zaslužiti.

Učiteljica je Kristek prošle školske godine s učenicima sudjelovala u tri eTwinning projekta. Jedan je od njih dobio i Europsku oznaku kvalitete. Ove je školske godine sudjelovala s učenicima 5. a i 7. a razreda u dva nova zahtjevna projekta.

PRVI je PROJEKT trajao nešto više od dva mjeseca, a zahtijevao je intenzivan rad i pripremu. Tematski je bio vezan za obilježavanje Dana europskih jezika (European Day of Languages). Cilj je projekta skrenuti pozornost na važnost učenja stranih jezika u današnjem modernom i globalnom svijetu, ali i učenicima pokazati kako učenje jezika može biti zabavno i koliko im znanje stranih jezika može pružiti novih iskustava i prilika. U projektu je sudjelovalo sveukupno 25 učitelja i 183 učenika iz 12 država i 22 europske škole.

Bilo je različitih aktivnosti koje su škole provodile i tako stvarale zajedničke materijale. Bilo je i online susreta učitelja te sudionika projekta. Taj je online susret novo iskustvo za većinu učenika, pri čemu su uživo predstavljali svoje gradove i škole, ali i iskoristili priliku razmijeniti iskustva, postavljati pitanja i upoznavati se.

Projekt je završio izradom zajedničke e-knjige u kojoj su partneri podijelili rezultate i poruke. U školi smo pripremili i završni video u kojem se mogu vidjeti rezultati najvažnijih aktivnosti.

DRUGI PROJEKT pod nazivom Mission to Twin (space) bio je posve drukčiji. Ovo je učenicima bila prilika štošta naučiti o svemiru, raketama, životu astronauta… Najviše ih je zanimalo postoje li vanzemaljci!

Na sva su pitanja dobili prave znanstvene odgovore, ali su i sami mogli zamišljati, kreirati i stvarati. U ovom projektu, koji je trajao od rujna do konca travnja ove godine, sudjelovao je 306 učenika, 34 učitelja iz 40 škola i 17 europskih država.

Iz naše je škole 11 učenika 5. i 7. razreda vrlo aktivno sudjelovalo u svim aktivnostima. Svakodnevno su se trudili razvijati svoje jezične, digitalne, međukulturne kompetencije, promišljali o inkluzivnosti, održivosti i toleranciji. Vježbali su suradnju i suradničko učenje i pri tome se dobro zabavljali. Zahvaljujući ambicioznosti, znanju i iskustvu učitelja, projekt je tijekom osam mjeseci izrastao od početnog u megaprojekt i ostvario mnogo više od  postavljenih ciljeveva.  

Učitelji su svakodnevnom komunikacijom predlagali i planirali nove ideje i aktivnosti. Spomenimo samo neke od najvažnijih projektnih aktivnosti:

■  Priprema misije uz izradu boarding passova, kreiranje rakete, logo projekta, kreiranje planeta i glasanje za ime planeta.

■  Putovanje na tajanstveni planet – zastava planeta i škola za vanzemaljce s pravilima za inkluziju i održivost.

■  Avantura na planetu – čudnovata priča, višejezična avantura, višejezični rječnik i dva  stručna webinara.

Zajednički su uradci internacionalnih timova kreirani pomoću različitih digitalnih alata, a s nekima su se i učiteljica i učenici susreli prvi put: Mysterious planet (Google slides), The Alien School (Jamboard), A Weird Story (StoryJumper), Multilingual Adventure (Book Creator) i  Multilingual Dictionary (Google slides).

Oba su projekta evaluirana tijekom trajanja, a na kraju upitnicima za učitelje i djecu. Sada se prijavljuju za Nacionalnu oznaku kvalitete što je još jedna prednost eTwinninga jer: „eTwinning odaje priznanje za rad učitelja, učenika i škola nacionalnim i europskim oznakama kvalitete, nagradama eTwinninga, eTwinningove škole i portfelja na eTwinningu“.

O aktivnostima oba projekta više možete saznati OVDJE ■  European Day of Languages ■ „Mission to Twin (Space)

Ovo je samo nova potvrda da se sudjelovanjem u zanimljivim projektima pruža sasvim drukčije iskustvo učenicima i učiteljima te daje dodatnu dimenziju učenju i školskom iskustvu.