Svjedoci smo vremena u kojem se okoliš svakodnevno sve više mijenja zbog nepažljivog djelovanja čovjeka na prirodu i nikad kao sad nije bilo potrebno mijenjati svijest ljudi prema očuvanju prirode. Učitelji imaju važan zadatak poticati učenike od rane dobi na promišljanje o očuvanju i održivosti kako bi izrasli u savjesne i odgovorne građane.
S učenicima se može provoditi znatan broj aktivnosti međupredmetnim povezivanjem tema u učionici i izvan nje. Upoznati biljni i životinjski svijet, ekosustave i zajednice, proučavati pojave i promjene, eksperimentirati, saditi, reciklirati i učiti igrom kodirati.
Učenici su Osnovne škole Bol, Split povodom Svjetskog dana šuma odradili nekoliko aktivnosti unplagged kodiranja, ali i koristeći AI u nastavi proučavali te upoznali drveće koje raste u okolišu naše škole.
Prva je aktivnost bila izaći u školsko dvorište i koristeći aplikaciju Pl@ntNet, fotografirati odabrano stablo. Nakon toga su učenici proučavali stablo te izradili osobnu kartu stabla pronalazeći pomoću tableta razne izvore na internetu.
Aplikacijom su Pl@ntNet napravili video te oživjeli svoje stablo.
Sljedeća je aktivnost bila unplagged kodiranje. Učenici su morali pomoći B-botu pronaći put, ali pazeći na bačenu plastiku. U školskom smo dvorištu proveli plogging, aktivnost prikupljanja smeća uz trčanje, a prikupljene smo plastične čepove istresli u našu kutiju za čepove koju redovito popunjavamo jer sudjelujemo u humanitarnoj akciji Čep za osobe s invaliditetomkoju provodi firma Eko „Proložac“.
Igrali smo se lišćem, grančicama, češerima, kamenčićima te su nastali predivni radovi.
Aktivnost smo prijavili kao događaj na eTwinning platformi, ali i EU code week te putem društvenih mreža pozvali druge učitelje i učenike da nam se pridruže.
Bili smo sretni kad smo vidjeli radove učenika na našem Padletu. Shvatili smo da nas EU code week može povezati s učenicima diljem svijeta i raznim temama i aktivnostima.
Nastavili smo sa „zelenim” aktivnostima te se prijavili na STEM Discovery Campaign i na taj način povezali nekoliko obrazovnih zajednica i platformi s ciljem da potaknemo i druge na promišljanje o očuvanju prirode.
Sve smo aktivnosti objedinili u digitalnoj knjizi.
■ Piše: Danijela Maurac, učiteljica razredne nastave ■ Osnovna škola Bol, Split ■ Učiteljica sam koja vjeruje da škola mora kontinuirano poticati učenike na razvijanje kompetencija koje će im omogućiti da stečena znanja primjenjuju u svakodnevnom životu. Čitanje, igra, kreativnost kao i projektna nastava imaju ključnu ulogu u tome ■