
Pripovijedanje je jedna od najstarijih vještina ljudske civilizacije koje posjedujemo u svojoj prirodi i svakodnevno je sveprisutna. Može se vježbati i usavršavati kako bi u prenošenju priča postali vještiji, uvjerljiviji i zanimljiviji te kako bi priču prenijeli na originalan način.
Pripovijedanje je osnova svake komunikacije, mašte i kreativnosti. Vrlo je učinkovito jer potiče razvoj emocionalne inteligencije, međusobno povezuje sudionike, proširuje poznavanje jezika te djeluje opuštajuće. Profesionalna je pripovjedačica priča Margareta PERŠIĆ posjetila našu školu.
U organizaciji i uz podršku Školske knjige omogućila je učenicima zabavan i poučan književni susret. Promičući pripovijedanje na zanimljiv način, pripovijedala je narodne bajke i priče iz baštine različitih naroda i kultura. Poznata po svom originalnom i dinamičnom stilu pripovijedanja, Margareta se koristi živahnom scenskom izvedbom, izražajanim glasom, pokretima, frazama, gestama, ritmom. Poseban šarm njezine interaktivne interpratacije jest u tome da od početka na duhovit način uključuje publiku.
Pružajući istinsku emociju, pripovjedačica je stekla povjerenje učenika pa je i poziv na suradnju bio brzo prihvaćen. Učenici su postali likovi iz bajke: mladići, majke, zmajevi, kraljice, princeze, konji te su pričom primili važne poruke o mudrosti, odgovornosti, poštenju, poštovanju, empatiji i drugim temeljnim ljudskim vrijednostima.
Koristeći svoju maštu, i maštu publike kao alat za grananje priče i uzajamne interakcije, pripovjedačica je pobudila učenička osjetila. Gotovo je svakom liku iz bajke pridružila po jednog učenika, slušača iz publike, koji je postao aktivni sudionik pripovijedanja. Učenici su zapravo sami odglumili dio priče ponavljajući riječi, zvukove i pokrete prema uputama pripovjedačice. Kvalitetnim je nastupom stvorena posebna energija, sigurno i uvjerljivo okružje te je potaknuta bliskost i povezivanje pripovjedačice i publike.
Pripovijedanje koje potekne iz ovakvih trenutaka, donosi moćne i duboke priče koje će učenici još dugo pamtiti, posebice oni koji su bili akteri u samoj priči.
■ Napisala: Alma HESS, dipl. učiteljica, učiteljica mentorica | OŠ Bakar ■