„Srezala bih količinu ispita koji se pišu s ciljem prikupljanja podataka i dopustila učiteljima da se bave onim čime se i trebaju baviti – poučavanjem djece. Ne ispunjavanjem obrazaca, ne bombardiranjem djece statističkim podatcima objavljenima na mrežnim stranicama ustanova koje organiziraju i nadziru takva ispitivanja. Skinula bih taj teret s učiteljskih leđa i omogućila da učionica ponovno bude učionicom, a ne ispitnim centrom.“
Tako je napisala jedna učiteljica odgovarajući na pitanje što bi prvo promijenila da je u ravnateljskoj ulozi.
U nastavku možete pročitati koje bi sve promjene učiteljice i učitelji napravili kako bi unaprijedili školsko okružje i razvijali kulturu učenja i poučavanja; kojoj promjeni daju prednost gledano s pozicije osoba koje se nalaze na prvoj crti.
Članak The First Change I’d Make if I Were Principal… objavljen je na portalu WeAreTeachers.
Radeći „na prvoj crti“, u usporedbi s ravnateljima i školskom upravom, često imamo bolji uvid što nam je uistinu potrebno.
Stoga, da imate ravnateljsku moć i da vam je zadatak provesti jednu promjenu kojom biste poboljšali rad škole i školsko okružje, koja bi to promjena bila?
Članovi zajednice WeAreTeachers postavili su upravo takvo pitanje i evo što su im učiteljice i učitelji odgovorili.
Stali bismo uz svoje učitelje
„Slušao bih što mi učitelji govore da im je potrebno. Ako moram organizirati stručno usavršavanje, ono bi bilo minimalno, a većinu vremena ostavio bih za individualne potrebe. Također, poticao bih suradničko okružje i pružao učiteljima redovite povratne informacije o dobrim i uspješnim stvarima koje su napravili. Korak po korak na dugom putu.“
– Leslie C.
„Vjerovala bih svojim kolegicama i kolegama učiteljima i prestala bih im davati izvanredne zadatke.“
– Ann B.
„Dolazila bih na nastavu i istaknula ono u čemu su dobri.“
– Karen S.
„Da mogu napraviti samo jednu stvar kako bih poboljšala školsko ozračje, zauzela bih se za učitelje i suprotstavila nadređenima… i roditeljima.“
– Margaret I.
Ostvarivali bismo red i poticali kulturu ponašanja na primjeren način
„Više bih se zauzela za djecu s poteškoćama u ponašanju, onima koji rade nered, no nitko ne smije ništa učiniti jer roditelji odmah dižu tužbe! Stječe se dojam da nema nikakvih posljedice za neprihvatljiva ponašanja; umjesto toga dobiju slatkiš, ili igraju kakvu (računalnu) igru i zatim ih upute natrag u učionicu. Mnogima od tih učenika potrebno je više no što im možemo dati, a nama u učionici oduzimaju prevelik dio vremena i energije, kako učiteljima, tako i drugim učenicima koji su došli nešto naučiti! Izgleda da problem iz godine u godinu postaje sve veći, a ugrožena je i sigurnost sudionika u nastavi. Uprava bi morala naći načina kako to riješiti!“
– Renae S.
„Slažem se! SVA djeca imaju pravo na obrazovanje, a mi zaboravljamo, i traumatiziramo, djecu koja se pristojno ponašaju.“
– Suzie B.
Oslobodite nas već jednom tog mučnog prikupljanja podataka
„Srezala bih količinu ispita koji se pišu s ciljem prikupljanja podataka i dopustila učiteljima da se bave onim čime se i trebaju baviti – poučavanjem djece. Ne ispunjavanjem obrazaca, ne bombardiranjem djece statističkim podatcima objavljenima na mrežnim stranicama ustanova koje organiziraju i nadziru takva ispitivanja. Skinula bih taj teret s učiteljskih leđa i omogućila da učionica ponovno bude učionicom, a ne ispitnim centrom.“
– Mary M.
„Odbacila bih unaprijed zapisane nastavne planove i programe i vratila kreativnost u učiteljsku profesiju!“
– Lynn G.
Učiteljima bismo darovali vrijeme
„Jednostavno bih svojim učiteljima dopustila da poučavaju!“
– Mel C.
„Smanjio bih broj sastanaka i sjednica, a omogućio više vremena za pripremu i planiranje tako da učitelji ne moraju raditi noću i vikendom.“
– Ashley S.
„Promijenila bih ugovorene satnice kako bi odgovarale stvarnom broju radnih sati.“
– Anneka N.
„Učiteljima bih vratila njihove subote i nedjelje te izbjegavala slanje elektroničke pošte i poruka od petka u podne do ponedjeljka u podne.“
– Ellen C.
„Ni jednu jedinu stvar ne bih dodala na popis učiteljskih obveza… zapravo, nekoliko bih stvari skinula s tog popisa.“
– Shelly P.
Više ljudi, molim!
„Zaposlila bih dovoljno osoblja da učiteljima mogu omogućiti pravi ručak… kao i zamjenu dok su na odmoru.“
– Stephanie B.
„Pronašla bih načina da razredni odjeli budu manji te da u svakom odjelu postoji pomoćna učiteljica ili učitelj.“
– Gabriela F.
„Zaposlila bih dovoljno novih učitelja da ne osjećamo gubitak onih koji su otišli u druga područja.“
– Bethany U.
„Učiteljima koji dolaze na zamjene dala bih primjerenu naknadu za taj rad tako da oni koji su morali izostati s posla ne osjećaju krivnju zbog dodatnoga, nedovoljno plaćenoga opterećivanja svojih kolega i kolegica.“
– Shelly A.
Osigurajte da učitelji (i učenici) rade u ugodnome okružju
„Pronašla bih načina da osiguram više prostora za učionice ili nabavim prijenosni učionični namještaj kako bi učenici upućeni na posebne (napredne) programe imali gdje raditi umjesto da sjede i rade po hodnicima.“
– Pam S.
„Osigurao bih da su rashladni uređaji usklađeni tako da u jednoj učionici ne bude 18 stupnjeva, a u drugoj 28.“
– Tom H.
„Smislila bih kako rasteretiti učionice i osigurati manji broj učenika po odjelu kako bi u učionici bilo dovoljno klupa za sve učenike.“
– Tammy D.
I kao bonus…
„Svaka soba za učiteljski odmor morala bi imati mikser za spravljanje koktela!“
– Chelsea C.
„Stanka za malo prileć’ uvodi se kao obvezna za sve.“
– Jenn M.
Da ste ravnateljica ili ravnatelj, koja bi bila vaša prva promjena u školi kojoj ste na čelu?
……………
Podijelite s nama svoje prijedloge, viđenja i razmišljanja u komentarima ispod objave članka na stranici Školskoga portala na Facebooku.
■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana Mostarkić ■ tekst je mjestimice (iznimno) prilagođen, a poveznica na izvornik nalazi se na kraju ove napomene ■ Elizabeth Mulvahill – jedna od urednica portala WeAreTeachers, ima dugogodišnje iskustvo poučavanja u razrednoj nastavi te vođenja izvannastavnih aktivnosti ■ SAD: WeAreTeachers – portal koji se bavi temama iz školstva i obrazovanja ■ izvornik: www.weareteachers.com ■