Nastava na daljinu
PROJEKTNE AKTIVNOSTI U E TWINNING PROJEKTU
Pružimo djeci ruku ljubavi
objavljeno: 4. lipnja 2020.

Učenici drugoga razreda završili su međunarodni projekt Pružimo djeci ruku ljubavi. Autorice projekta učiteljice su razredne nastave Ivana Bašić iz OŠ Opuzen i Lidija Hatadi iz OŠ Dubrava, PŠ Farkaševac.

U projekt se uključilo ukupno 108 učitelja i to iz različitih dijelova Republike Hrvatske, nekoliko učitelja iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Sjeverne Makedonije, Slovačke, Poljske, Rumunjske, Albanije, Armenije i Italije.

Aktivno je sudjelovalo pedesetak učitelja.

GLAVNI JE CILJ OVOGA PROJEKTA pomagati potrebitima, osvijestiti kod učenika da nikad nisu sami te da uvijek mogu zatražiti pomoć od nadležnih institucija.

Projekt je trajao cijelu školsku godinu. Uvršten je u Školski kurikul. Preko projekta ostvareno je niz različitih ishoda i odgojno-obrazovnih očekivanja.

■  ISHODI Ovo su samo neki od njih:

OŠ HJ A.2.1. ■ Učenik razgovara i govori u skladu s temom iz svakodnevnoga života i poštuje pravila uljudnoga ophođenja.

OŠ HJ B.2.4. ■ Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.

PID OŠ A.2.3. ■ Učenik uspoređuje organiziranost različitih zajednica i prostora dajući primjere iz neposrednoga okružja.

PID OŠ C.2.1. ■ Učenik uspoređuje ulogu i utjecaj pojedinca i zajednice na razvoj identiteta te promišlja o važnosti očuvanja baštine.

PID OŠ C.2.2. ■ Učenik raspravlja o ulozi i utjecaju pravila, prava i dužnosti na zajednicu te važnosti odgovornoga ponašanja.

■  ODGOJNO-OBRAZOVNA OČEKIVANJA

goo A.1.1. ■  Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakodnevnome životu.

goo A.1.2. ■ Aktivno zastupa dječja prava.

goo B.1.2. ■ Sudjeluje u odlučivanju u demokratskoj zajednici.

goo C.1.1. ■ Sudjeluje u zajedničkome radu u razredu.

goo C.1.4. ■ Promiče razvoj razredne zajednice i demokratizaciju škole.

pod A.1.1. ■  Primjenjuje inovativna i kreativna rješenja.

pod A.1.3. ■  Upoznaje mogućnosti osobnoga razvoja (razvoj karijere, profesionalno usmjeravanje).

osr A.1.1. ■ Razvija sliku o sebi.

osr A.1.2. ■  Upravlja emocijama i ponašanjem.

Projekt je započeo demokratskim izborima u razredu, tj. izborom predsjednika razreda i učenjem o dječjim pravima.

Poseban je naglasak bio na proučavanju dječjih dužnosti. Učenici su trebali razmisliti na koji način mogu pomagati svojim prijateljima. Vrlo brzo dosjetili su se i odlučili pomoći svome prijatelju iz 4. razreda. Naime, prošlo ljeto njihov je prijatelj ostao bez doma zbog velikoga požara. Odlučili su da će skupljati igračke. U akciju su uključili učenike iz OŠ Dubrava te učenike iz OŠ Preko, PŠ Kali. Pozvali su u pomoć načelnika Općine Farkaševac, Dražena Draganića i svoju ravnateljicu Marijanu Kozumplik Kemenović. Svi pozvani rado su se odazvali i sudjelovali u prikupljanju igračaka.

Akciju skupljanja igračaka završili su na Međunarodni dan pomaganja te uručili igračke stradalome učeniku.

Učenici su bili veoma ponosni na svoj rad. Taj dio projekta prijavili su na Županijsku smotru građanskoga odgoja koju organizira Agencija za odgoj i obrazovanje. Ove godine smotra se trebala održati u Svetoj Nedelji.

Danima su izrađivali svoju razrednu mapu i prezentacijski pano te ih dopunjavali različitim materijalima. Njihov je rad prihvaćen na natjecanje.

Jednom tjedno dolazili su na predsat i uvježbavali svoje prezentacijske vještine.

Svaki put morali su ih dovoziti roditelji osobnim automobilima jer su učenici drugoga razreda većinom putnici. Zbog velikoga truda, učenike drugoga razreda nagradila je prigodnim darovima i Školska knjiga. Darove im je uručila Dubravka Buković Sazdevski. Djeca su bila oduševljena što je njihov rad prepoznat i nagrađen.

Na žalost, zbog pojave Covida 19 otkazana su sva natjecanja i smotre.

Osim ove akcije, učenici su sudjelovali u skupljanju plastičnih čepova za oboljele od leukoma, hranili pse lutalice, u školskom voćnjaku postavili kućicu za ptice te i na taj način brinuli o napuštenim i gladnim životinjama.

U sklopu projekta obilježili su niz prigodnih nadnevaka:

  • Međunarodni dan ljubaznosti
  • Međunarodni dan zagrljaja
  • Svjetski dan školske igre
  • Dan ružičastih majica
  • Majčin dan i dr.

Zadnju temu posvećenu obitelji proveli su prošloga tjedna (9. tjedna učenja na daljinu).

Cilj je bio naglasiti važnost obitelji i razvijati obiteljske vrijednosti. Tijekom cijeloga tjedna razgovarali su o obitelji, čitali različite priče, opisivali i crtali svoju obitelj. Na kraju tjedna održali su videokonferenciju s učenicima trećega razreda iz OŠ Opuzen te međusobno prezentirali jedni drugima svoje pisane i likovne radove vezane uz Dan obitelji.

Pogledajte videokonferenciju.

U sklopu projekta održano je i međunarodno online događanje za učitelje [sudionike projekta] na eTwinning portalu. Događanje je organizirala učiteljica Ivana Bašić.

Ukupno je bilo sedmero predavača i to ovim redoslijedom:

  • Ivana Bašić, OŠ Opuzen
  • Nada Sokolović, JU OŠ“Osman Nakaš“, Sarajevo, Bosna i Hercegovina
  • Ana-Marija Hatadi Ostojić, Osnovna škola „Valentin Klarin“ Preko, PŠ Kali
  • Ljiljana Mudrinić, OŠ “Laza Kostić”, Gakovo, Srbija
  • Patricija Hercog, OŠ Hinka Juhna Podgorač, Područna škola Budimci
  • Marijana Curić, OŠ Stjepana Radića, Metković
  • Lidija Hatadi, OŠ Dubrava, PŠ Farkaševac.

Na kraju mrežnog događanja izvršena je evaluacija.

ZAKLJUČAK

Učenici su s oduševljenjem radili na projektu. Aktivno su se uključili u sve dijelove projekta. Prilikom provedbe koristili su se različitim web 2.0 alatima. Posjetili su načelnika i naučili kako se aktivno mogu uključiti u život lokalne zajednice.

Korištenjem web 2.0 alata razvijali su svoje komunikacijske i prezentacijske vještine te stekli samopouzdanje.

■  Pišu: Lidija HATADI, učiteljica razredne nastave ■  Diplomirala je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, Pedagogijske znanosti – Odsjek u Čakovcu ■  Radi u OŠ Dubrava, PŠ Farkaševac ■  Učiteljica je postala zbog velike ljubavi prema djeci. Prema njenom osobnom mišljenju učitelj je osoba koja se veseli uspjehu svojih učenika, koja tuguje zajedno sa svojim učenikom i ostaje mu pouzdani oslonac tijekom školovanja. Uvijek se iznova raduje dolasku prvašića u školu. Voli koristiti IKT u nastavi.  ■

■  Ivana BAŠIĆ, mag. prim. educ. ■  OŠ Opuzen■ Od 1992. zaposlena je u Osnovnoj školi Opuzen. Ima status učitelja savjetnika. Zainteresirana je za suvremene tehnologije u obrazovanju i stalno se usavršava kroz razne tečajeve. Završila je mnogo tečajeva o uporabi IKT tehnologije u nastavi te često izrađuje nastavne materijale pomoću 2,0 alata kako bi nastavu svojim učenicima učinila što zanimljivijom. Redovito sudjeluje na stručnim usavršavanjima i voditeljica je Županijskog stručnog vijeća za učitelje razredne nastave. Uključena je u eTwinning zajednicu  ■