Iz drugih medija
U DOBRO JUTRO, HRVATSKA NA HRT-U GOSTOVALA KOLUMNISTICA ŠKOLSKOG PORTALA SANDRA VUK
Sandra Vuk: Želimo naš primjer učionica prenijeti i drugima
objavljeno: 8. studenoga 2021.

Sve škole u Zagrebu od jutros se vraćaju na nastavu uživo,a u ostalim dijelovima Hrvatske odluke se razlikuju od županije do županije. Bilježimo rekordne brojeve novozaraženih, a među učenicima najviše je COVID pozitivnih u Zagrebu i Splitsko-dalmatinskoj županiji, a najmanje u Ličko-senjskoj. Mnogi nastavnici, roditelji i učenici zadovoljni su da djeca nakon kraćeg odmora nastavljaju nastavu uživo, mnogi su i zabrinuti, a tamo gdje je organizirana online nastava kažu kako je to za njih u ovoj situaciji-najbolje. O online nastavi u emisiji Dobro jutro, Hrvatska govorila je Sandra Vuk, učiteljica savjetnica iz osnovne škole Sveta Nedjelja.

Sandra Vuk, učiteljica savjetnica i vizionarka 2019. pokrenula je edukaciju i drugih nastavnika, uz pomoć dvije kolegice, kako bi osuvremenile svoj rad i to se prošle godine pokazalo itekako korisno u nastavi na daljinu.

– Mi smo 2019. pokrenuli projekt koji se zove web učionica, koji je sad već međunarodni projekt, s vizijom da digitalne vještine koje mi imamo – učimo druge. I to nam je bio primarni cilj. Prvo je to bio mali projekt, sada u tom projektu sudjeluje skoro 13.000 ljudi. Koristimo sve ono što znamo i što smo mi naučili na nekim svjetskim usavršavanjima – i dijelimo to s ostalim kolegama i kolegicama. To je jako lijepo prihvaćeno. Želimo naš primjer učionica prenijeti i drugima da što bolje izguraju ova teška vremena i bolje se organiziraju u provođenju same nastave, istaknula je.

– Najveći pritisak smo imali 13.3.2020. kad je proglašen potpuni lockdown. Trebalo se u roku od tri dana organizirati i poučiti učitelje – što je učenje na daljinu. Mi smo u 3 dana održale 6 webinara. Oko 700 ljudi je bilo prisutno po jednom. Oko 2.000 ljudi smo u jednom vikendu educirali najosnovnije. Koje alate koriste, da moraju naći učenika, da nam je primarno da oni razgovaraju s učenikom, da pronađu učenika i da primijene različite metode kako će učenicima objašnjavati sadržaj nego što to rade u učionici, kazala je.

“Sandrina učionica” baza je digitalnih materijala koje sam napravila u zadnjih šest godina, a otvorena je roditeljima, djeci, kolegama i kolegicama. Ono što sam napravila u prvom razredu, a kasnije u četvrtom – više ne koristim pa zašto ne bi drugima pomoglo, rekla je.

– Za onoga tko se zna dobro organizirati sadržaj koji je napravljen za učenike u učionici može biti također sadržaj koji možemo staviti učenicima koji su u samoizolaciji, a s druge strane moramo smanjiti sadržaj učenicima u izolaciji, izvući samo ono najbitnije, ne pričati epske priče. Kao što kažem u svojim predavanjima: “smanjite video i budite koncizni i jasni”. Nekad video za učenike traje od 2 do 8 minuta. Gledamo uspjeh TikTok-a. Djeca danas nemaju vremena gledati 45 minuta video, kao što ni mi često ne pročitamo članak koji ima tri kartice teksta. Dakle, današnja pažnja je nešto sasvim drugačija, istaknula je. Cijeli tekst pročitajte OVDJE. [ IZ DRUGIH MEDIJA | magazin.hrt.hr ]