Iz školskog svijeta
■ OŠ KRALJA TOMISLAVA NAŠICE ■
Čarobni projekt ‘Čarobne ideje’
objavljeno: 3. srpnja 2023.

Potaknuta činjenicom da je fina motorika u djece sve slabije razvijena i da je treba razvijati da bi školski uspjeh bio neizostavan, učiteljica savjetnica Ljiljana Kubaša iz OŠ kralja Tomislava, Našice, i učiteljica Maja Biro iz OŠ Ivana Gorana Kovačića, Đakovo, pokrenule su međužupanijski projekt Čarobne ideje.

Što je s finom motorikom? Je li ona doista toliko važna i zbog čega?

Fina je motorika niz koordiniranih pokreta kostiju, zglobova i mišića šake (posebice prstiju) radi izvođenja malih, preciznih pokreta. Usko je vezana uz koordinaciju oko-ruka (mogućnosti da ruka i prsti pravilno obave zadatak koji smo vidjeli okom). Fina motorika nužna je za obavljanje nebrojeno mnogo svakodnevnih zadataka koje mi odrasli obavljamo s lakoćom, a koje djeca od rođenja do predškolske i rane školske dobi moraju uvježbavati zabavnim aktivnostima i igrom.

Fina se motorika razvija tijekom rasta – od početnih nespretnih djetetovih pokušaja da se samostalno koristi škaricama, pokreti ruke, tj. šake s vremenom postaju precizniji, sve do trenutka kada dijete može uzeti škarice i upravljati njima.

Namijenjen je osnovnoškolskoj djeci. Učenici su unutar nastavne godine pojedinog razreda uz učiteljevo vođenje istraživali i smišljali različite prigodne motive oblikujući ih od raznobojnog papira tako što su ga rezali, savijali, lijepili.

Da bi dijete razvilo finu motoriku i s lakoćom obavljalo svakodnevne zadatke, potrebno je od rođenja uvježbavati različite motoričke pokrete. Projekt razvija motoričke i intelektualne sposobnosti, kreativnost i strpljenje, potiče maštu, razvija smisao za estetiku i logičko razmišljanje. Učenici uče na kreativan i opuštajući način. Projekt ima osobine igre koja je vrlo važna za djetetov razvoj.

CILJ PROJEKTA bio je upoznati razne tehnike savijanja, rezanja i lijepljenja papira razvijanjem istraživačkih vještina i vještina kritičke analize. Učenici su razvijali sposobnosti samostalnog učenja, problemskog mišljenja, rada u timovima (skupinama), komunikacije, inovativnog mišljenja, vlastitog predstavljanja te medijske i IKT kompetencije.

AKTIVNOSTI KOJE SMO OSTVARILI:

♦ 9. i 10. mjesec – faza upoznavanja i načina rada na projektu

♦ predstavljanje projekta (Zoom platforma, Webučionica)

♦ upoznavanje i predstavljanje škole s pomoću fotografije, prezentacije ili videouratka.

Osim navedenoga, sudionici će izraditi motive vezane uz godišnja doba, blagdane i važne nadnevke tijekom godine.

PRIJEDLOZI AKTIVNOSTI:

♦ 9. mj. – Jesen (pužić ili gusjenica, suncokret)

♦ 10. mj. – Dječji tjedan

♦ 11. mj. – Svi sveti (ruža)

♦  12. mj. Božić / Sveti Nikola / Medni dan

♦ 1. mj. – Zima (snjegović, pahulje)

♦ 2. mj. – Maškare/Valentinovo

♦ 3. mj. – Proljeće (proljetni šešir)

♦ 4. mj. – Uskrs

♦  5. mj. – Majčin dan / obitelj / sunce

♦  6. mj. – Ljeto (voće/more/sladoled).

Ostale su aktivnosti bile prema izboru i želji učitelja i učenika (izrada slikovnice, pisanje čestitke, ilustracije, izrada videa, plakata, leksikona, brošura, postera…). Aktivnosti su se provodile u obliku tematskog dana, tematskog tjedna (ili mjeseca) ili integriranog dana.

Učenici su tako učili promatranjem, istraživanjem, rezanjem, lijepljenjem, samostalno i u suradnji s drugima koristeći se mrežnim alatima u daljnjem učenju te izvornom stvarnošću, videovodičima i literaturom kao izvorima informacija.

Dobro razvijena fina motorika preduvjet je za razvoj grafomotorike, pisanja i urednog rukopisa.

Razvoj fine motorike najuspješnije se potiče putem zabavnih igara i aktivnosti!

Naše radove možete pogledati OVDJE.

■  Napisala: Ljiljana KUBAŠA, učiteljica savjetnica | OŠ kralja Tomislava Našice ■