Iz školskog svijeta
OŠ HINKA JUHNA, PODGORAČ ■ PŠ BUDIMCI ■
eTwinning projekt ‘Ljepota čitanja’
objavljeno: 26. svibnja 2022.

Aktivnosti ovogodišnjega međunarodnog projekta privode se kraju – ponos uspješnih autorica susjednih republika Hrvatske i Srbije. eTwinning projekt The beauty of reading (Ljepota čitanja 2) nastavak je (sljednik) prošlogodišnjega istoimenog prvijenca dviju učiteljica malih ruralnih sredina susjednih zemalja Ljiljane Mudrinić (OŠ „Laza Kostić“ Gakovo, Republika Srbija) i Patricije Hercog (OŠ Hinka Juhna Podgorač, PŠ Budimci, Republika Hrvatska).

Neizostavni treći član projektnoga osnivačkog tima organizatora svih aktivnosti te suradnje s projektnim partnerima jest administratorica projekta Ana Sudarević, stručna suradnica knjižničarka iz OŠ Dubovac u Karlovcu (Hrvatska).

CILJ JE OVOG PROJEKTA učenicima čitanjem otkriti ljepotu osjećaja koji prate čitanje. Ljepota dječjeg čitanja ušla je u domove obitelji učenika sudionika. Ovim smo projektom ljubav prema čitanju u društvu podignule na vrhunsku razinu. Aktivnosti u sklopu projekta tijekom godine bile su usmjerene na motiviranje učenika za čitanje knjiga, poticanje i razvijanje čitateljskih navika te pružanje pomoći učenicima u prevladavanju teškoća u čitanju. Učenici su ovim aktivnostima obogaćivali svoj vokabular te se bolje i lakše izražavali usmeno i pismeno. Planiranim aktivnostima učenici su vidljivo stekli samopouzdanje, ali i vještine suradnje i komunikacije.

Na samom početku projekta provedene su pripremne aktivnosti (sastanci online) s projektnim partnerima i uvođenje u radni proces nakon čega je slijedilo međusobno upoznavanje (naših škola i razreda) na Twinspaceu projekta (Padlet). Izradili smo logo za projekt. Tijekom razdoblja od rujna 2021. do svibnja 2022. provedene su mnoge suradničke aktivnosti: obilježavanje svih važnih datuma o pismenosti i čitanju tijekom godine na način koji je odabrao svaki projektni partner, različiti čitateljski izazovi, izrada i uređenje kutka za čitanje u učionicama diljem svijeta, izrada i razmjena straničnika… Za sve aktivnosti tijekom trajanja projekta bila je potrebna svakodnevna suradnja projektnih partnera, kao i zajednički rad na konačnom proizvodu projekta.

Učenici partneri imat će višestruku korist od aktivnog sudjelovanja u projektu – priliku za međusobno učenje, rast i razvoj, nesebično dijeljenje znanja, učenje jezika drugih projektnih partnera, a ponajviše napredovanje i rast u izravnoj komunikaciji putem digitalne tehnologije, kao i neizostavno stjecanje samopouzdanja.

■ Piše: Patricija Hercog, učiteljica razredne nastave, mentor ■ OŠ Hinka Juhna, Podgorač, PŠ Budimci ■