Iz školskog svijeta
■ OŠ HINKA JUHNA PODGORAČ ■
eTwinning projekti u našem drugom razredu
objavljeno: 19. lipnja 2023.

Učenici drugog razreda OŠ Hinka Juhna Podgorač, Područne škole Budimci, sa svojom su učiteljicom u ovoj školskoj godini uključeni u četiri međunarodna eTwinning projekta. Sva četiri projekta uspješno su integrirana u školski i razredni kurikulum učiteljice Patricije Hercog čije su se aktivnosti tijekom školske godine provodile unutar gotovo svih nastavnih predmeta. To su: The beauty of reading 3 (Ljepota čitanja 3), Dan jabuka 2022., Eko eTwinneri i Lektiru u ruke, čitajmo bez muke.

Međunarodni eTwinning projekt The beauty of reading 3 [autorica Ljiljane Mudrinić (Srbija) i Patricije Hercog (Hrvatska)] projekt je koji za cilj ima potaknuti učenike da čitanjem otkriju ljepotu osjećaja dok čitaju. Dopiranje do ljepote čitanja dječje knjige u njihovim prirodnim okruženjima okosnica je projektnih aktivnosti. Tim projektom ljubav prema čitanju u društvu podižemo na najvišu razinu. Aktivnosti u sklopu projekta usmjerene su na motiviranje učenika za čitanje knjiga, poticanje i razvijanje čitateljskih navika te pomaganje učenicima u prevladavanju teškoća u čitanju.

Dan jabuka 2022. (autorica Patricije Burazin (Hrvatska) i Dragane Arsić (BiH) međunarodni je eTwinning projekt u kojem su učenici sudjelovali i prethodne školske godine, čije aktivnosti veoma vole i koje su uspješno proveli i ove školske godine. Zanimljivim i učeničkom uzrastu prilagođenim aktivnostima obilježili smo Svjetski dan jabuka. Te su aktivnosti obuhvaćale upoznavanje učenika s utjecajem jabuka na naše zdravlje, s koristima od jabuka, vrstama i načinom njihove potrošnje te njihovim proizvodima, kao i organiziranje raznih predmetnih i međupredmetnih aktivnosti. Svoj smo rad prikazali na završnoj videokonferenciji s ostalim projektnim partnerima.

Iznimno zanimljiv i kreativan jest projekt pod nazivom Eko eTwinneri. Autorice projekta – učiteljice Patricija Hercog (Hrvatska) i Snežana Stević (BiH) projektom žele pokrenuti promjene koje bi naše vrtiće, škole i lokalne zajednice uskladile s prirodom, te podržati ekološke stilove života koristeći se tehnologijom. Projektnim aktivnostima tijekom cijele školske godine nastojali smo omogućiti razvijanje navike ekološkog života te promatranjem, edukativnim igrama i drugim aktivnostima olakšati stjecanje znanja i vještina koje su danas potrebne učenicima. Putem projekta želimo steći znanje o okolišu i održivim životnim temeljima koje treba dati budućim naraštajima s ciljem postizanja povezanosti pojedinca s prirodom. Projektom ujedno njegujemo, razvijamo vještine rješavanja problema, istraživanja i ispitivanja, učimo radeći i doživljavajući te u učenika razvijamo vještine suradnje i preuzimanja odgovornosti.

Posljednji projekt u koji su uključeni drugašići iz Budimaca i koji su uspješno priveli kraju jest projekt Lektiru u ruke, čitajmo bez muke autorica Patricije Burazin (Hrvatska) i Dragane Arsić (BiH). U tome međunarodnom projektu učitelji iz nekoliko zemalja za glavni cilj imaju raznim kreativnim aktivnostima pobuditi u učenika ljubav prema čitanju knjiga, a posebice lektirnih djela.

Učenici drugog razreda tijekom aktivnosti četiriju projekata upoznali su učenike izvan svoje domovine, oslobodili se straha od javnog nastupanja sudjelovanjem u mnogim videokonferencijama, naučili o običajima drugih naroda te razvijali nužne i važne kompetencije.

■   Napisala: Patricija HERCOG, učiteljica u zvanju savjetnice | OŠ Hinka Juhna Podgorač, PŠ Budimci ■