Iz školskog svijeta
OŠ NIKOLE HRIBARA, VELIKA GORICA
Kreativan pristup lektiri u suradnji s roditeljima
objavljeno: 15. svibnja 2022.

Učenici 1. d razreda Osnovne škole Nikole Hribara iz Velike Gorice proveli su projektni dan posvećen lektirnom djelu Plesna haljina žutog maslačka naše proslavljene književnice Sunčane Škrinjarić. Projekt je proveden na svim nastavnim satima toga dana.

Kreativnim pristupom lektiri započeli smo priču o maslačku koji nam je cijelog dana bio ključna riječ i misao vodilja u svim nastavnim predmetima. U interpretaciju smo lektirnog djela uključili mamu pričalicu i učiteljicu koja nam je u čitateljskom kutku školske knjižnice čitala već spomenutu priču.

Učenici su bili iznenađeni gošćom te su s velikom pozornošću slušali, a sam je doživljaj djela bio posebniji, drugačiji, impresivniji… U interpretaciji su se djela pokazali rezultati pozornog slušanja jer su učenici vrlo aktivno i motivirano odgovarali na postavljena pitanja te samostalno rješavali, za tu prigodu, pripremljene listiće u kojima su prepoznavali biljke i životinje i tako određivali likove u priči, tražili zagonetne pojmove u osmosmjerci te otkrivali ključni pojam.

Na satu smo razrednika razgovarali o zdravlju i kako očuvati dobro zdravlje te kako si pomoći kada smo bolesni. Istražili smo kako nam „popularna biljka drač“može djelotvorno utjecati kada nas muče problemi s kašljem, disanjem. Isprobali smo maslačkov domaći med i sirup koji nam je donijela mama pričalica.

Naglasili smo da je za zdravlje važan i boravak na svježem zraku koji smo iskoristili upravo za branje maslačkovih glavica za svoj razredni med, a od preostalih smo cvjetova izrađivali vjenčiće za vrat i ruke.

    Na satu smo Prirode i društva dogovorili novi istraživački zadatak kojim ćemo pratiti razvojni put jednog maslačka pored prozora naše učionice. Razvoj ćemo pratiti u vremenskom periodu od 10 dana tijekom kojeg ćemo biljku promatrati, fotografirati, opisivati te napraviti svoju mapu maslačkovog razvojnog puta.

    Pri kraju dana na satu Likovne grupe, u sklopu izvannastavnih aktivnosti, u tehnici smo tempere prikazali maslačak u njegovoj završnoj fazi, fazi „prozračne, paučinaste haljinice“ kako nam je Sunčana Škrinjarić to napisala u priči.

    U suradnji s roditeljima sve je navedeno bilo zabavnije, zanimljivije. Svi smo bili zadovoljni i sretni provedenim aktivnostima. Kada su zadovoljni učenici, nema razloga da i učiteljica ne bude  zadovoljna i sretna.   

■  Piše: Vesna Lukinić, učiteljica 1. d | OŠ Nikole Hribara, Velika Gorica ■