Iz školskog svijeta
OŠ LUČAC, SPLIT
Lektira kao poticaj u očuvanju okoliša
objavljeno: 19. svibnja 2022.

Lektira u nastavi hrvatskoga jezika ima višestruke učinke na učenike. Lektirnim djelom spoznajemo nove stvari, upoznajemo nove likove i njihove avanture, potičemo čitanje, ali i ostale stvari poput poticanja očuvanja okoliša. Upravo je očuvanje okoliša bila glavna tema učenicima 2. c razreda i njihovim učiteljicama Mireji Krstulović-Jelić i Ivi Vučak tijekom obrade lektire Pismo iz Zelengrada Nevenke Videk.

Prije odlaska na proljetne praznike učenici su dobili upute kako će obraditi ovo lektirno djelo. Svaki je učenik dobio omotnicu s različitim aktivnostima. Svi su učenici bili uključeni  u osmišljavanje i realizaciju razredne predstave. Svaki je učenik izradio lutke od kartona i pripremio se za predstavu.

Po povratku su s praznika učenici zajedno s učiteljicama postavili i snimili razrednu predstavu. Nakon predstave održali su i mali okrugli stol na kojem su razgovarali o važnosti očuvanja planeta Zemlje.

Posebno im je u pamćenju ostala rečenica: „Razmislite svi o tom – i vaš, i naš to je dom!”

Na poziv je učiteljica učenicima u goste došao ing. Mate Herceg iz tvrtke Čistoća d.o.o. koji je održao edukativno predavanje „Čuvaj ovaj svijet, nema ih još 5!“. Predavanje je bilo usmjereno na važnost sortiranja otpada. Učenicima su podijeljene brošure i vrećice za odvajanje otpada koje su ponijeli svojim kućama kako bi i drugima prenijeli poruku o važnosti razvrstavanja otpada.

Za završnu je aktivnost odabran ekopoligon 3,2,1 – razvrstaj! na kojem su sudjelovali svi učenici.  Osim dobre zabave učenici su primijenili naučena znanja o razvrstavanju otpada. Sigurni smo kako će učenici i dalje biti odgovorni građani „najlipšeg grada na svitu“.

■ Piše:  Mireja Krstulović –Jelić, učiteljica razredne nastave i engleskog jezika | OŠ Lučac, Split  | Vjerujem kako učenici najbolje uče igrom, čitanjem, pisanjem i projektima. Ove aktivnosti imaju ključnu ulogu u razvijanju kompetencija koje će im služiti u svakodnevnom životu. Svoje učenike potičem da budu maštoviti i kreativni, a bila bih jako sretna kada bi izrasli u kvalitetne i dobre ljude. ■