Iz školskog svijeta
OŠ ŠIME BUDINIĆA, ZADAR
Lektira putem aktivnosti
objavljeno: 10. travnja 2022.

Učenici 3.f razreda Osnovne škole Šime Budinića iz Zadra, skupa s učiteljicom Mirom Šarić, obrađivali su lektirno djelo Vlak u snijegu putem raznih aktivnosti. Čitajući roman, učenici su spoznali vrednote zajedništva, prijateljstva i međusobne sloge.

Da bih učenicima približila lektirno djelo Vlak u snijegu i ohrabrila ih za samostalno čitanje kod kuće, omogućila sam im svakodnevno čitanje lektirnog djela naglas, u razredu. Aktivnost je trajala tri tjedna, nakon čega smo imali obradu i interpretaciju djela na satu.

Učenike sam podijelila na četiri skupine. Svaka je skupina dobila svoj zadatak. Trebali su pronaći glavne likove i mjesta radnje u osmosmjerci, zatim na temelju dobivenih osobina odrediti o kojem je glavnom liku riječ, oslikati lik i osmisliti tri pitanja koja bi mu postavili, odrediti vrstu djela, sporedne likove i vrijeme radnje. Ponuđene su događaje slagali redom kojim su se zbili u djelu da bi dobili pravilan redoslijed događaja.

Nakon obavljenog zadatka učenici su predstavili svoje radove na temelju kojih smo dobili plan ploče.

Sadržaje smo ponovili igrom. Jedna je skupina imala kartonski vrtuljak priče sa zanimljivim pitalicama o književnom djelu. Dvije su se skupine zabavile uza žabice-gatalice s raznim pitanjima. Četvrta je skupina prepričavala glavne događaje uz izrađeni televizor (učenici su vrtjeli slike te s pomoću ilustracija prepričavali događaje). Svaka od skupina prošla je sve zadatke.

Budući da svako dijete prvo primijeti naslovnicu kad uzme knjigu u ruke, zadatak sata likovne kulture bio je narisati svoju naslovnicu djela Vlak u snijegu. Učenici su se odlučiti za crtanje vlaka koji je zapeo u snijegu. Crtali su ugljenim štapićima.

Nakon svih aktivnosti učenicima su podijeljeni listići samoprocjene rada i aktivnosti u skupini. Uspješno su odradili sve zadatke u skupini, sudjelovali su, dogovarali se i zajedno odlučivali. Izrazito su zadovoljni ovakvim načinom rada, te ga žele ponoviti.

Idućeg smo sata imali kinoprojekciju u razredu. Svi su učenici dobili kinoulaznicu s brojem reda i sjedala. Uz ukusne kokice, pogledali smo film Vlak u snijegu. Uspoređivali smo književno djelo s filmom.  

Nakon gledanja filma odlučili smo organizirati razredne svatove. Izabrali smo mladu, mladoženju, debeloga kuma, djeveruše, ostale svatove i svećenika koji je ponosno čekao svatove s unaprijed pripremljenim govorom. Svadba se nažalost nije dogodila zbog Ljubanove šale koja je razljutila Dragu.

Iako svadbe nije bilo, učenici su se dobro zabavili. A s njima i ja!

■  Piše: Mira Šarić, učiteljica razredne nastave | OŠ Šime Budinića, Zadar | Trudim se učenicima pripremiti nastavu na zanimljiv način u kojoj uživaju oni, a i ja. Izrazito se vesele takvu načinu rada, u njemu su nastavni sadržaji integrirani svim nastavnim predmetima, što im omogućava lakše, brže i učinkovitije usvajanje sadržaja ■