
Učenici trećeg razreda OŠ Hinka Juhna Podgorač, PŠ Budimci, u rujnu 2023. godine poslali su krpenu lutkicu Alisu na put čitanja po učionicama svijeta.
Naime, u novoj školskoj godini 2023./2024. početkom rujna započeo je i novi projekt na ESEP platformi, Ljepota čitanja 4 (The beauty of reading 4). Četvrta godina projekta iznimno je uspješno ujedinila učitelje i učenike diljem lijepe naše domovine i izvan nje. Projekt je ove školske godine okupio 23 projektna partnera iz isto toliko škola (osnovnih i srednjih) iz sedam zemalja: Hrvatske (7), Bosne i Hercegovine (4), Turske (2), Srbije (1), Sjeverne Makedonije (1), Italije (1) i Portugala (1).
Među glavnim su ciljevima projekata kao i svake godine: promicanje ljubavi prema čitanju i knjigama među učenicima, razvijanje sposobnosti kritičkog mišljenja i argumentiranja, kao i povezivanje učenika iz različitih zemalja i razmjena kulturnih perspektiva.
Mnogobrojne i raznovrsne aktivnosti vezane uz čitanje očekivale su učenike osnovnih i srednjih škola uzrasta od 6 do 18 godina. Osmišljene aktivnosti partneri su provodili u dogovoru i timskoj suradnji. Suradničke aktivnosti nizale su se i provodile tijekom mjeseci od samog početka godine: sajam knjiga, čitateljski klub, čitateljski izazovi, festival pjesništva, virtualne recenzije, ankete o čitanju i Alisa u učionici čuda.
Najuspješnija i većini partnera najzanimljivija aktivnost koja traje do posljednjeg dana školske godine jest Alisa u učionici čuda. Riječ je o krpenoj lutki Alisi koja je krenula na put iz sela Budimci, sela smještenoga u srcu Slavonije (Hrvatska), točnije iz male seoske područne škole u kojoj je najprije provela prvi tjedan nastave s učenicima 3. razreda.
Uz Alisu je cijelo vrijeme bila jedna prazna bilježnica, zapravo dnevnik u koji su učenici upisivali anegdote, događaje i čuda iz pojedinog mjesta (učionice, mjesta, grada, države) koje je posjetila Alisa na svome čitateljskom putovanju.
Tako je Alisa putovala kroz Hrvatsku, Srbiju, Tursku, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju, Portugal, Italiju i na koncu se u svibnju vratila zaigranim trećašima u svoje selo Budimci.
Učenici su lijepili fotografije, zapisivali sve što su doživjeli s Alisom, tijekom boravka u pojedinim školama učenici su se jedni drugima javljali videokonferencijama, sklapali su prijateljstva i razmjenjivali iskustva u čitanju raznih slikovnica, romana, djela za cjelovito čitanje, kao i neobveznih knjiga, romana, časopisa i sličnoga.
Vrednovanje na samom završetku projekta pokazalo je iznimno zadovoljstvo projektnim aktivnostima svih projektnih partnera, kako učitelja tako i učenika, pa s veseljem očekuju novu školsku godinu i s njom nove aktivnosti novog nastavka ovoga čitateljskog projekta.
■ Napisala: Patricija HERCOG, učiteljica savjetnica, OŠ Hinka Juhna Podgorač, PŠ Budimci ■