Ove sam školske godine provela projekt „Pčele su nam važne“ u svim višim razredima tijekom nastave likovne kulture te s učenicima Likovne grupe.
Već se godinama javnost osvještava o ugroženosti pčela. Učestalo čitamo, slušamo, gledamo kako se svuda u svijetu događaju pomori cijelih košnica vrijednih za ljude jako važnih pčelica. Tako je nastala ideja o cjelogodišnjem likovnom projektu gdje su pčele glavni motiv.
Na početku je projekta učenicima bilo važno objasniti, sukladno njihovoj dobi, ponešto o načinu života pčela, o njihovoj fizionomiji, organizaciji i podjeli uloga unutar samih košnica, koliko mi kao civilizacija ovisimo o pčelama, koliko su nam potrebni med, propolis i njihovi proizvodi te kako što manje zagađivati naš planet i sva živa bića na zemlji.
Sljedeći je korak bio usvojiti ciljeve likovnog projekta, prikazati širinu i bogatstvo svih mogućnosti koje nastava likovne kulture nudi projektnom nastavom. U skladu s nastavnim kurikulumom, učenjem izrade na konkretnim materijalima i poticanjem individualnog mišljenja te kreativnim izražavanjem učenika, neki su od ciljeva bili:
♦ razvijati kreativnost učenika u svrhu zadovoljavanja njihovih interesa, mogućnosti, znanja i potreba
♦ osvijestiti mogućnosti likovnog izražavanja oblikujući likovni rad crtanjem, slikanjem, prostornim oblikovanjem u različitim tehnikama i materijalima
♦ poboljšati motorička dostignuća učenika
♦ spretnost u oblikovanju materijala, poticati samopouzdanje prilikom predlaganja vlastitih ideja
♦ razumjeti i cijeniti produkt vlastita rada
♦ poticati netradicionalan pristup rješavanju problema
♦ otvorenost prema okolini, sudjelovanje u događanjima u školi i zajednici
♦ razvoj samopouzdanja tijekom izlaganja.
Kako se krenulo s radom, tako je kreativnost rasla, ideje su se rađale jedna za drugom. Potaknuti stvaranjem, neki su učenici krenuli u izazov stvaranja prirodnim materijalima te je nastalo pravo bogatstvo land art uradaka.
Učenici su bili oduševljeni projektnom nastavom, radom u paru, u grupama, ali i individualno te su spremni za nove izazove i buduće projekte.
Projekt je predstavljen otvorenjem izložbe za javnost u prostorima škole na Svjetski dan pčela.
■ Piše: Petra Budiselić Gržan, prof. likovne kulture, savjetnik | OŠ Malešnica, Zagreb ■