Iz školskog svijeta
OŠ MAJSTORA RADOVANA, TROGIR
Poticanje čitanja različitim projektnim aktivnostima
objavljeno: 24. veljače 2022.

Ministarstvo kulture i medija u suradnji s Ministarstvom zdravstva i ove je godine nastavilo projekte započete u 2021. godini, u  Godini čitanja, pa se tako aktivnosti nastavljaju. Naime, stalna je potreba poticanja čitanja kod djece. Iako se čitanje potiče i drugim strukama, učitelji i roditelji, ipak, imaju najveći utjecaj na čitanje u ranijoj dobi djece.

Projektom „Ca je covik?!“ naglasak je upravo na čitanju (tijekom 2021./2022. g.). Učenici 1. a razreda obilježili su Svjetski dan čitanja naglas 2. veljače kada smo pročitali priču Mladena Kušeca Vjerujem u sebe. To je jedna od priča koja podupire emocionalni razvoj djeteta te ima vrlo jasnu poruku. Na taj se način ukazalo djeci i roditeljima koliko je važno čitati naglas, posebno u razdoblju početnog čitanja.

Ove se godine 14. 2. obilježio Međunarodni dan darivanja knjiga, volonterski projekt kojim se želi potaknuti djecu da više čitaju. Učenici 1. a počeli su s obilježavanjem tog dana tjedan ranije na način da su donijeli u školu priču/slikovnicu i zamijenili ju s prijateljem iz klupe (posudili su ju na tjedan dana uz jasnu poruku čuvanja) i pročitali ju. Vrativši ju natrag u školu, trebali su izraditi plakat kojim bi predstavili pročitanu priču te ispričati ukratko o čemu priča govori. U tome su bili jako uspješni.

P O G L E D A J T E

 Budući da su partneri u projektu Grad Trogir i NZZJZ SDŽ, dio je sredstava uložen u poticanje čitanja najmlađih školaraca.

Odabrane su Zelene slikopriče koje su učenicima poklonjene na Međunarodni dan darivanja knjige. Priče su prilagođene uzrastu, pisane su školskim formalnim uspravnim pismom, velikim slovima te su pojedine imenice u rečenicama prikazane crtežima. Velika slova učenicima olakšavaju čitanje, a crteži doprinose brzini. Budući da su priče zelene boje, potiče se očuvanje okoliša.

Prvi je zadatak u Zelenim slikopričama bio da nauče čitati priču Tata, kupi mi. Uz svaku je priču zadan po jedan kreativan zadatak, a u ovoj je bio da od debljeg papira naprave straničnik i da ga oboje po želji. Priča na duhovit način govori o tome kako je djevojčica doslovno shvatila učiteljicu da je knjiga čovjeku najbolji prijatelj pa je rekla tati da joj kupi prijatelja. Povratne su informacije učenika bile pozitivne jer im se priča svidjela.  Zaključili su, također, da je priča bila duga, „čak na dvije strane“, a naučili su ju čitati brzo. Raduju se čitanju sljedećih slikopriča.

■ Piše: Jelena Plejić Senjanin, učiteljica u trogirskoj OŠ Majstora Radovana | Majka sam jedanaestogodišnjeg dječaka. Uz njega, svoj grad, trogirsku cakavicu i svoje učenike ne nedostaje poticaja za uvijek nove odgojno – obrazovne projektne aktivnosti. ■