Iz školskog svijeta
OŠ JOSIPA RAČIĆA, ZAGREB
Projekt o životinjskim i biljnim vrstama
objavljeno: 15. ožujka 2021.

U protekloj sam školskoj godini u sklopu nastave na daljinu, a po preporuci Agencije za odgoj i obrazovanje, radila s učenicima razredni projekt Obrasci za biljke i životinje. Preporuka je Agencije bila da tijekom nastave na daljinu obradimo s učenicima nastavnu jedinicu koja će biti u korelaciji sa svim nastavnim predmetima.

Naš je projekt bio u međupredmetnoj korelaciji s Hrvatskim jezikom, Prirodom i društvom, Matematikom i Likovnom kulturom.

Budući da smo prema nastavnom planu i programu iz Prirode i društva u trećem razredu učili biljni i životinjski svijet u vodama, i uz vode tekućice i stajaćice, projekt se temeljio na tom gradivu.

Učenici su među ponuđenim biljkama i životinjama morali odabrati jednu biljku i jednu životinju i popuniti obrazac koji su imali na raspolaganju.

U obrascu su za životinje morali popuniti podatke kao što su: gdje i kako živi određena životinjska vrsta, što jede, tko nju jede, dodatne zanimljivosti o njoj i osmisliti matematički zadatak vezan uz tu životinjsku vrstu.

U obrascu za biljke morali su popuniti podatke kao što su: gdje i kako živi određena biljna vrsta, je li nekome korisna, je li jestiva ili ljekovita, služi li za ukras ili kao sklonište za životinje, dodatne zanimljivosti o njoj  i osmisliti matematički zadatak vezan uz tu biljnu vrstu.  

Na kraju su  priložili fotografiju odabrane biljke i životinje, koju su pronašli na internetu ili ju sami fotografirali, i prema toj fotografiji ilustrirali biljku ili životinju u tehnici koju su samostalno odabrali.

Učenici nisu podatke o odabranim biljnim i životinjskim vrstama tražili samo na internetu (bile su im ponuđene mrežne stranice), nego i u časopisima i knjigama. Na taj sam način nastojala kod učenika potaknuti važnost pravilnog korištenja interneta (autorska prava prilikom objavljivanja tuđih fotografija) te širenje spoznaja da internet ne služi samo za igru nego i za učenje.

Učenici su ovim projektom morali istražiti određenu biljnu i životinjsku vrstu.  Istraživačkom su nastavom naučili nešto o tim vrstama, a tako smo na zanimljiv način obradili određenu nastavnu jedinicu iz Prirode i društva. Ovim su projektom bili obuhvaćeni nastavni predmeti Hrvatski jezik tako da smo ostvarili kompetencije u prirodoslovnom nazivlju na materinskom jeziku, zatim Matematika jer su morali osmisliti matematički zadatak s računskim radnjama i brojevima, koje smo učili u trećem razredu, razvijajući tako određenu matematičku kompetenciju; i na kraju Likovna kultura jer su učenici trebali nacrtati određenu biljnu i životinjsku vrstu pa se kod učenika razvijala kreativnost i stvaralaštvo.

Učenicima je projekt bio veoma zanimljiv, pored navedenoga razvijali smo interes za zajedničko istraživanje, a i na drugačiji smo način obuhvatili gradivo vezano uz pojedine nastavne predmete i time ostvarili međupredmetnu korelaciju.

Obrasce smo objavili u Book Creatoru koji je objavljen je na mrežnim stranicama škole. Cilj je projekta bio da obrasci posluže i ostalim učenicima u školi za bolje savladavanje gradiva na inovativan i zanimljiv način.

■  Piše: Zlata Kovač, učitelj mentor ■  OŠ Josipa Račića, Zagreb ■