U OŠ Ivane Brlić-Mažuranić Orahovica osmisli smo i proveli preventivni projekt „Oaza zajedništva i prihvaćanja“. Projektni su tim činile učiteljica tehničke kulture i informatike Svjetlana URBANEK, psihologinja Barbara RADAN KOVAČ i ja, koordinatorica projekta.
Cilj nam je bio poučiti učenike o različitostima, razvijati toleranciju i nizom pedagoško-psiholoških radionica osvijestiti da je različitost bogatstvo koje nas spaja. Prioritet nam je prevencija svih vrsta i oblika neprihvatljivog ponašanja prema drugima i drukčijima.
Provođenjem aktivnosti želimo utjecati na njihove stavove i ponašanje koje će ostati kao trajna životna vrijednost.
Naša su očekivanja usmjerena poticanju učenika na iznošenje vlastitih osjećaja, mišljenja, potreba, problema i poteškoća nadajući se da će osvijestiti važnost brige o svom mentalnom zdravlju. Želja je smanjiti predrasude o problemima mentalnog zdravlja te razvijati prihvaćanje i empatiju.
Namjera je kod učenika razviti međusobno uvažavanje te ih potaknuti da im to postane trajni obrazac ponašanja.
Ciljna su skupina učenici petih i šestih razreda s kojima smo primijenili Beckove inventare za mlade kako bi se utvrdilo početno stanje i definirale uže teme radionica u skladu s učeničkim rezultatima.
Projektnim su aktivnostima učenici razvijali vještine timskog rada, ali i radne vještine rukovanja alatima i strojevima za obradu drveta uz mjere zaštite na radu. Kod naših smo učenika htjele potaknuti i osvijestiti vrijednosti i dobrobit volonterskog rada.
Vrijednost ovog projekta predstavlja i suodnos s nastavom Tehničke kulture i klubom Mladih tehničara koji vodi učiteljica Svjetlana Urbanek. Oni su od drvenih paleta izradili klupe, stolove te postolje od paleta. „Učionicu na otvorenom“ smjestili smo u školsko dvorište i tu se održavao najveći broj aktivnosti.
U projekt se uključila učiteljica biologije Martina BOŽIČEVIĆ sa svojim razredom. Oni su posadili cvjetne gredice, koje su dodatno oplemenile i uljepšale našu Oazu, kako bi se svi osjećali ugodnije u prirodnom okružju tijekom provođenja radionica i drugih aktivnosti. Učenici svoje gredice učestalo održavaju. Tako smo povezali prevenciju, ekologiju i održivost.
U planirane smo aktivnosti uključili članove Udruge osoba s intelektualnim teškoćama „Jaglac“ Orahovica.
Korelacija s nastavom Tehničke kulture i Biologije odličan je primjer recikliranja i stvaranja nove vrijednosti čime učenike poučavamo ekologiji i održivom razvoju.
Ovaj je preventivni program usmjeren na jačanje i podržavanje kvalitetnih suradničkih odnosa škole i drugih resora te lokalne zajednice i okržja što ga čini održivim i korisnim za generacije učenika.
■ Napisala: Marija LENART, stručna suradnica pedagoginja | OŠ Ivane Brlić-Mažuranić Orahovica ■