Iz školskog svijeta
OSNOVNA ŠKOLA ZRINSKIH NUŠTAR
S.O.S. – Successful Overstress Survival
objavljeno: 4. srpnja 2022.

OŠ Zrinskih Nuštar uspješno provodi svoj drugi Erasmus+ projekt čija je svrha osuvremenjivanje odgojno-obrazovnog procesa i prepoznavanje stresa te njegovo ublažavanje. Naziv projekta „S.O.S. – Successful Overstress Survivalˮ pokazuje potrebu za preživljavanjem u novonastaloj situaciji i promjenom metoda i oblika poučavanja.

Tijekom pandemije zamijećeno je da su učitelji i učenici bili pod povećanim stresom što može prouzročiti izgaranje (eng. burnout). Posao učitelja ubraja se među stresnija zanimanja i stoga je projekt usmjeren prema mentalnom zdravlju svih dionika nastavnog procesa.

Odlučili smo naučiti na koji način postaviti granice radi očuvanja mentalnog zdravlja. Osim toga, primarni je cilj našeg projekta osuvremeniti nastavu suvremenim metodama i tehnikama učenja.

Projektni tim čine tri učiteljice engleskog jezika, učiteljica hrvatskog jezika, učiteljica povijesti, učiteljica njemačkog jezika, učiteljica informatike, četiri učiteljice razredne nastave, učiteljica glazbene kulture i stručna suradnica, psihologinja u našoj školi. U smišljanju i provedbi projekta dobili smo i veliku podršku ravnatelja koji s pomoću projekta Erasmus+, osim primarno postavljenih ciljeva, prepoznaje i mogućnosti međukulturne suradnje, ostvarivanje europske dimenzije škole i prepoznatljivosti škole na nacionalnoj razini.

Dio mobilnosti projekta „S.O.S. – Successful Overstress Survivalˮ usmjeren je prema mobilnosti kojoj je cilj prepoznavanje i ublažavanje stresa te prema mobilnosti kojoj je svrha upoznavanje i implementacija suvremenih metoda poučavanja. Vjerujemo da će se zajedničkim djelovanjem ostvariti oba cilja i da će to donijeti izvrsne rezultate na razini cijele škole.

Dosad su ostvareni sljedeći oblici mobilnosti: Innovative teaching methods (Španjolska), Digital Storytelling (Tenerife, Španjolska), Mindfulness Based Stress Reduction Programme (Španjolska), Social-Emotional Learning and Safety Skills in Finnish Education (Finska), a slijedi ostvarivanje mobilnosti u Mađarskoj, Islandu i Grčkoj.

Koordinatorica projekta, učiteljica glazbene kulture Mia Mucić i učiteljica razredne nastave Marija Lesandrić imale su priliku upoznati suvremene metode poučavanja na edukaciji u Sevilli u Španjolskoj u veljači ove godine. Naš obrazovni sustav već dulje vrijeme nastoji izići iz okvira tradicionalnog poučavanja.

Suvremenu nastavu obilježava aktivnost i povećana motivacija učenika, konstruiranje znanja i istraživanje. Uloga je učitelja u takvoj nastavi da usmjerava, potiče i vodi odgojno-obrazovni proces.

Na tečaju Innovative teaching methods učiteljice su upoznale različite mogućnosti poučavanja uz igru i pokret, ponovile važnost istraživanja i rješavanja problema te shvatile mogućnosti poučavanja izvan učionice (engl. outdoor learning). Primjena suvremenih metoda poučavanja očituje se i u poticanju kritičkoga i kreativnog mišljenja u naših učenika te njihovoj pripremi za život i djelovanje u 21. stoljeću. Tečaj je trajao pet dana i održao se u Malagi, gradu sunca i Pabla Picassa.

Na tečaju su sudjelovale i tri učiteljice iz Italije te jedna iz Finske. Dobrobit uključivanja škole u program Erasmus+ očituje se i u razmjeni iskustava i upoznavanju ostalih odgojno-obrazovnih sustava u Europi. Naše su učiteljice imale priliku predstaviti svoju školu, zavičaj i državu te upoznati specifičnosti ostalih zemalja sudionica tečaja. Osim toga, uvijek rado nagrađujemo polaznike tečaja, pa su i ovaj put učiteljice Mucić i Lesandrić na mobilnost ponijele prigodne darove, brošuru Vukovarsko-srijemske županije i izvorne hrvatske slatkiše.

Osim što su puno naučile u edukativnom dijelu tečaja, učiteljice su imale priliku upoznati španjolsku kulturu, hranu i običaje. Svakog dana nakon edukacije učiteljice su obilazile gradove Andaluzije. Obilazak Coste del Sol (Sunčana obala) počeo je odlaskom u državu Gibraltar, britanski prekomorski teritorij. Najpoznatiji stanovnici Gibraltara su majmuni makaki koji ondje žive slobodno u divljini i jedini su majmuni u Europi.

Marbella je poznato turističko središte u kojemu se ističu elitni dijelovi grada. Grad je poznat i po skulpturama koje je slavni Salvador Dali darovao gradu, a one su postavljene na glavnu šetnicu.

U Sevilli možete doživjeti ljepotu kraljevske palače Alcazar, uživati u šetnji parkom Marije Luise, zaplesati flamenco na glavnom trgu Plaza de Espana i kušati tradicionalnu hranu. Grad Cordoba predivan je spoj različitih kultura i religija. Jedno od prvih mjesta u Cordobi na UNESCO-ovu popisu kulturne baštine poznata je džamija-katedrala koja je prvobitno izgrađena kao džamija, a poslije je pretvorena u katedralu nakon što su kršćani zauzeli grad. Preporučujemo i obilazak Ronde u kojemu stari, srednjovjekovni dio grada i novi dio dijeli poznati kanjon El Tajo. Ondje možete posjetiti i Plazu del Toros, mjesto na kojemu je počela borba s bikovima u Andaluziji.

Mobilnost u Španjolskoj obogatila je naše učiteljice teorijskim i praktičnim znanjima te im donijela važno iskustvo.

Provedba projekta „S.O.S. – Successful Overstress Survivalˮ trenutačno je na pola puta. Vjerujemo da će i ostali oblici mobilnosti pridonijeti razvoju i osuvremenjivanju naše škole. Osim toga, predstavljanjem projektnih ciljeva i aktivnosti širimo stečena znanja i izvan školske ustanove. Vizija naše škole je zajednica koja teži poticanju holističkog pristupa učenju i poučavanju u kojemu su učitelji i učenici partneri, dionici, (su)kreatori i regulatori cjelokupnoga odgojno-obrazovnog pristupa.

■ Piše: Mia MUCIĆ, učiteljica mentorica glazbene kulture | Koordinatorica projekta Erasmus+ u Osnovnoj školi Zrinskih Nuštar ■