Iz školskog svijeta
OŠ „PETAR ZORANIĆ” NIN, PODRUČNA ŠKOLA ZATON
Stonogin ples!
objavljeno: 18. travnja 2021.

Stonogi jednoj, odjednom, usred ljeta (kad u dućanu ima mnogo svijeta), na pamet palo kupovati sandale… stihovi su, Luke Paljetka, kojima je počeo naš nastavni dan. “Je li ih kupila?”, čujem glas male Mrvice.

Vidim im znatiželjni pogled koji samo čeka nastavak pjesme. Nastavljam. Kada smo pročitali pjesmu do kraja, kao da sam osjetila malo tuge. Nisam sigurna je li im žao trgovca ili stonoge bez ljetnih sandala.

Pričamo o pjesmi, zapravo, više im je žao stonoge. “Učiteljice, htjela je ona kupiti sandale, ali problem je u prodavaču. Nije imao lijepe sandale koje bi joj pristajale!”, komentiraju. Nastavljamo razgovor i zaključujemo kako ovoj pjesmi treba nastavak, smislili smo ga sami. Naša stonoga je otišla u drugu trgovinu i odmah pronašla svih sto sandala koje je odmah obula. Dugo joj je trebalo, a morao joj je pomoći i trgovac.

Odlučili smo naš sat Hrvatskoga jezika nastaviti, svima nam dragom, nastavom Tjelesne i zdravstvene kulture, a kako se zagrijati nego igrom Stonoga.

Uzeli smo ljestve iz PET PLUS didaktičke kutije Školske knjige, uskočili u njih, pustili glazbu i krenuli. Naše nožice su pratile sve zadatke koje im je zadao vođa stonoge.

Kada smo se dobro zagrijali, ljestve smo postavili dijagonalom učionice. Prva vježba koju smo provodili je trčanje unatrag, zatim smo bočno uskakali i iskakali u naše ljestve,  a u zadnjoj vježbi smo morali uskočiti u svaki kvadratić s obje noge, a iskočiti samo s jednom nogom. Naravno, bio je to još jedan odličan nastavni sat Tjelesne i zdravstvene kulture.

Stonoga

OPIS VJEŽBE: U ovoj vježbi će nam ljestve predstavljati stonogu. Učenici trebaju uči u svoj kvadratić te podići i “oživjeti” našu stonogu. Kada krene glazba, stonoga se počinje kretati po učionici, dvorani ili školskom dvorištu.

Prvi učenik/učenica je vođa stonoge. Njegov zadatak je izvoditi razne pokrete koje zatim druge male nožice trebaju ponavljati. Nakon pet različitih pokreta, učenici se izmjenjuju i idući učenik/ učenica postaje vođa stonoge.

Trčanje unatrag

OPIS VJEŽBE: Na podu učionice ( dijagonalno) su postavljene ljestve. Učenici su u koloni jedan iza drugoga. Ruke su uz tijelo. Prvi učenik/ učenica  iz kolone okreće leđa ljestvama i kreće sa zadatkom.

Za izvršenje zadatka nije važna brzina već pravilno izvođenje vježbe. Kada prvi učenik/ učenica, iz kolone, završi zadatak kreće idući učenik.

Bočno skoči i uskoči

OPIS VJEŽBE: Na podu učionice ( dijagonalno) su postavljene ljestve. Učenici su u koloni, jedan iza drugoga. Ruke su u priručenju, a napredni vježbači ih mogu držati i iza leđa. Zadatak je skočiti u kvadratić, a zatim iskočiti lijevo izvan idućeg kvadratića.

Tada učenik/ učenica treba iskočiti desno iz kvadratića i opet uskočiti u idući kvadratić. Kada završi zadatak, idući učenik/učenica može krenuti s izvršavanjem zadatka, dok se učenik/ učenica koji je izvršio/ izvršila zadatak vraća na začelje kolone.

Vježba Bočno skoči i uskoči se može izvoditi tako da se učenici podijele u dvije kolone, a pobjednici su učenici kolone koji prvi izvrše zadatak.

Brzina mi je vrlina

OPIS VJEŽBE: Na podu učionice ( dijagonalno) su postavljene ljestve. Učenici su u koloni jedan iza drugoga. Zadatak je uskočiti u svaki kvadratić jednom pa drugom nogom, a zatim iskočiti iz kvadratića u lijevu stranu. Tada učenik/ učenica opet uskače u kvadratić jednom, a zatim i drugom nogom te opet iskače, ali u desnu stranu.

Vježba Brzina mi je vrlina se može izvoditi i tako da se učenici podijele u dvije kolone, a pobjednici su učenici kolone koji prvi izvrše zadatak.

■ Piše: Martina Jelenković, učiteljica ■  Osnovna škola „Petar Zoranić” Nin, Područna škola Zaton ■  Učiteljica sam u kombiniranom razrednom odjeljenju prvog i trećeg razreda. Volim učiti te sam u učestaloj potrazi za novim sadržajima koji mi mogu dodatno pomoći u što boljem provođenju nastavnog procesa ■

■ VEZANI ČLANCI ■

OŠ„PETAR ZORANIĆ” NIN, PODRUČNA ŠKOLA ZATON ■  Iznenađenje za PET PLUS!

OŠ „PETAR ZORANIĆ” NIN, PODRUČNA ŠKOLA ZATON ■  Budi najbrži!