
Učenici i učiteljice OŠ Fran Koncelak Drnje u sklopu Erasmus+ projekta TITLE i Erasmus+ akreditacije, ovog su mjeseca boravili u Barabranu Vicentinu u Italiji. Mobilnost u Italiji bila je, očekivano, puna sadržaja i gastronomskog užitka.
I učenici i učiteljice Adela Stilin, Ksenija Marić, Stjepana Kadić, Ana Tustonjić Dombaj i Martina Hrastić Farkaš uživali su u jelima te zemlje. Imali su prilike posjetiti škole u Albettoneu, Ponteu di Mossanu i Barbaranu Vicentinu te gradove Vicenzu, Treviso, Bassano del Grappu, Veneciju i Cornudu. Osim školskih kolega, u nekoliko su navrata domaćini i vodiči bili i Alpini, specijalizirano planinsko pješaštvo talijanske vojske koje rado pomaže i stoji na raspolaganju svojim zajednicama.
Ustroj talijanskoga školskog sustava ponešto se razlikuje od hrvatskoga – osnovno obrazovanje obvezno je i traje pet godina, a u dobi od jedanaest godina učenici započinju sa srednjoškolskim obrazovanjem. Mnoge škole omogućuju dodatne aktivnosti u popodnevnim satima, primjerice glazbene, računalne i sportske.
Jedan od zanimljivijih posjeta bio je posjet Tipoteci, muzeju tipografije u kojem su mogli saznati nešto više o povijesti tiskarstva i tiskanja tekstova s pomoću pomičnih slova, vidjeti raznorazne strojeve, ali i okušati se u izradi postera s vlastitim imenom i sloganom.
Učenike je posebice oduševio izlet u Veneciju gdje su u dvosatnom obilasku mogli čuti ponešto iz riznice bogate povijesti nekadašnjeg središta Mletačke Republike i razgledati kanale, knjižnicu, gondole i trgove jednoga od, prema mišljenju mnogih, najljepših gradova na svijetu.
Od predavanja koja su imali prilike slušati, izdvaja se ono psihologinje Jenny Poletti Riz naslovljeno Italian writing and reading teachers u kojemu autorica govori o nizu istraživanja vezanih uz pismenost, o tome koliki su važnost i utjecaj čitanja na ljudski mozak te koliko čitanje utječe na akademski uspjeh, mogućnost zapošljavanja i ekonomski status.
Osim nje, u internetskom susretu učiteljice su upoznale i prijateljicu Marija Lodija, autora čiju su knjigu Storie di sassi učenici trebali pročitati za ovu mobilnost. U kratkom susretu saznale su nešto više o tome poznatome talijanskom autoru i učitelju koji je utjecao na obnovu talijanskog školskog sustava u 20. stoljeću te čije priče krasi jednostavnost, ali i dubina i metaforičnost – stoga i ne čudi što je za sebe rekao da uči od djece.
U područnoj školi Scuola dell’Infanzia Egidio Pellizzari u Ponteu di Mossanu učiteljice su s oduševljenjem proučavale učionice u kojima se primjenjuje inovativna strategija Without a backpack for School Communities. Učenici je pohađaju prvih pet godina, a u školu dolaze s polupraznim školskim torbama. Udžbenike ostavljaju u školi, a kući nose samo zadaću za rješavanje. Učionice s mnoštvom materijala za rad prilagođene su skupnom radu, a pristup i rad učitelja neodoljivo podsjeća na metodu obrazovanja Montessori.
U ovoj mobilnosti sudjelovalo je trinaest učenika. U sklopu Erasmus+ akreditacije sudjelovale su Alisa Kovačić, Vanessa Prekpalaj, Ilona Sataić, Margita Ivković i Zita Varga. U sklopu Erasmus+ projekta TITLE sudjelovali su Ema Eršeg, Tena Palaš, Leon Lončarić, Vanesa Palaš, Dorian Čižmešija, Lana Požgaj i Josipa Lukunić. Učenici su u školi IC Ramiro Fabiani sudjelovali na radionicama i školskim satima.
U sklopu Erasmus + mobilnosti posebno me se dojmila suradnja škole i lokalne zajednice. Škola djeluje na području tri općine i nas su primila sva tri načelnika. Djeca su na radionicama saznala kako na kreativan način prezentirati lektiru, izraditi kutije i letke. Također su se kreativno izrazili oslikavajući kamenje. Učitelji su imali prilike zaviriti u redakcije i uredništvo najvećih lokalnih novina u Vicenzi, a imali smo čast što nam je vodič bio glavni urednik novina. – vjeroučiteljica Ksenija Marić
■ Napisale: Martina Hrastić Farkaš i Stjepana Kadić | OŠ Fran Koncelak Drnje ■