Jesen će svakako unijeti mnoge promjene u naše učionice, mnoge prilagodbe novoj svakidašnjici kao posljedice pandemije u našoj domovini i u svijetu. Ono što zasigurno ostaje nepromijenjeno je entuzijazam, volja i želja za radom, učenjem i nadasve poučavanjem – jer na kraju krajeva mi učitelji smo ovdje za naše učenike i radi njih.
Razredni i školski kurikulumi polako se popunjavaju planiranim aktivnostima u domovima učitelja pa tako i kurikulum mog [od jeseni] 4. razreda OŠ Hinka Juhna Podgorač, Područne škole Budimci.
Cjelogodišnja izvrsna suradnja s kolegicom Ljiljanom MUDRINIĆ iz OŠ Laza Kostić, Gakovo, Srbija i njenim učenicima te zajedničkim sudjelovanjem u mnogobrojnim projektnim aktivnostima rezultirala je novim autorskim međunarodnim eTwinning projektom koji će započeti 1. rujna 2020. i trajati do kraja nove školske godine.
Naime, riječ je o projektu imenom The beauty od reading [Ljepota čitanja ] koji je odobren na eTwinning platformi i koji je u nekoliko dana od objave okupio ekipu od 70 projektnih partnera diljem Lijepe naše i izvan nje. Okupili su se odgojno-obrazovni djelatnici iz Hrvatske, Srbije, Portugala, Rumunjske, Makedonije, Albanije, BiH, Poljske, Turske, Španjolske i Gruzije.
Glavni je cilj ovoga projekta potaknuti u učenicima otkrivanje ljepote čitanja. Dosegnut ćemo ljepotu čitanja u njihovim prirodnim okruženjima, u domovima, u prirodi i u razredima. Čitat ćemo djela koja nisu isključivo lektirna. Projekt je tako da se planirane aktivnosti mogu provesti u učionicama, ali i online (ako dođe do ponovnog zatvaranja škola u našoj domovini i u svijetu). Tijekom mjeseci trajanja projekta uređivat ćemo Kutke za čitanje u našim učionicama, izraditi slikovnice, čitati knjige u obiteljima, posjećivati knjižnice, organizirati uživo i online Večeri čitanja unutar naših razreda i škola, osnovat ćemo Čitateljske klubove te neizostavno obilježavati važne nadnevke tijekom godine, a koji su vezani za promicanje čitanja.
Između ostalog planirana je i suradnja sa studentima i doc.dr.sc. Drahomirom CUPAR s Odjela za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru [čitanje dječje literature putem aplikacija namijenjenih za grupne sastanke i webinare – Zoom, Teams…]). U završnom prezentiranju uradaka svih projektnih partnera koristit ćemo web 2.0 alate za izradu istih. Kod učenika ćemo uporabom web 2.0. alata razvijati komunikacijske i prezentacijske vještine, ali i poticati razvoj samopouzdanja.
■ Piše: Patricija HERCOG, učiteljica razredne nastave u zvanju mentora ■ OŠ Hinka Juhna, Podgorač, Područna škola Budimci ■ Od 2009. zaposlena u OŠ Hinka Juhna Podgorač na radnom mjestu učiteljice razredne nastave u Područnoj školi Budimci. Nastavu provodi kao projektnu, uz uporabu IKT tehnologije kako bi obogatila nastavne sadržaje i učenicima učinila sadržaje zanimljivijima. Uključena je u eTwinning zajednicu u kojoj aktivno sudjeluje pisajući i provodeći projekte te usavršavajući se ■