Jučer-danas-sutra
SMOTRA DJEČJIH LUTKARSKIH PREDSTAVA „LUTKARSKA ZRAKA“ VAS POZIVA
Prijavite se i sudjelujte na lutkarskoj edukaciji
objavljeno: 12. svibnja 2021.

Pozivamo Vas na lutkarsku edukaciju za učitelje, nastavnike, voditelje lutkarskih i dramskih družina i izvannastavnih aktivnosti i sve koji žele upoznati lutku kao izvrsnog suradnika, prijatelja, pomoćnika u radu i nastavi te njezine mogućnosti.

■  Edukacija će se održati 28. svibnja 2021. s početkom u 13 sati kao edukacija za voditelje na platformi Microsoft Teams.

„Sva djeca nose naklonost i ljubav prema lutki. Lutka je element njihove igre, lutka je biće njihova svijeta, sudionik i sugovornik, njihov drugi, mali, često hrabriji i odvažniji ja.”

L. Paljetak

TEME:

1.] Družeći se s lutkom…, mr. sc. Zlatko Bastašić, dr. med., neuropsihijatar, psihoterapeut za djecu i odrasle

Lutke su polazište metafora, a posao psihoterapeuta je upravo prepoznavanje i razumijevanje metafora, ističe dr. Bastašić.

Krize su sastavni dio rasta i sazrijevanja i nema razvoja osobnosti bez frustracija i njihova prevladavanja. Dječji psihoterapeut Zlatko Bastašić u svojoj knjizi Lutka ima i srce i pamet iznosi i spaja svoja iskustva o primjeni lutaka u terapiji s djecom i njihovim obiteljima. Ističe igru kao najvažniji pristup u psihoterapiji djece s emocionalnim teškoćama. Autor se u svojim igrama koristi lutkom kao pomagalom, sredstvom, ključem kojim će otvoriti problem te s pomoću igre pokušati pronaći njegovo rješenje. Igra ulogama i lutkama djetetu itekako može olakšati svaku patnju. Lutke su jedinstvene, posebne i čuvaju mnoge tajne malih ljudi koji u njima vide saveznika, prijatelja i osobu od povjerenja.

2.] Prednosti uporabe lutke u radu s djecom i mladima, Matilda Marković, učitelj savjetnik, OŠ Draganići, univ. spec. dramske pedagogije

Čarobna simbolika lutaka poznata je od davnina, od javanskoga kazališta sjena do indijskih marioneta, no lutke mogu biti itekako jednostavne i izvrsni pomagači u radu s djecom i mladima. Pravilan odabir lutke u radu s djecom pomaže u uspostavljanju otvorenijeg, spontanijeg i duhovitijeg odnosa s djecom, u izricanju dječjih skrivenih osjećaja jer im daje zaštitu, djeca s pomoću lutke kažu ono što inače nikada ne bi, lutka je za njih sigurnost zahvaljujući kojoj progovaraju o svojim skrivenim mislima, strahovima i osjećajima.

3.] Dramatizacija priče, Željka Župan Vuksan, prof. mentor, Gimnazija Sesvete, univ. spec. dramske pedagogije

Dramatizacijapodrazumijeva prilagodbu proznog ili poetskog teksta izvedbi na sceni. Bez obzira na to koje se djelo uzme kao predložak za igru, bitno ga je pojednostavniti i prilagoditi izvedbi, pojednostavniti radnju, likove, mjesta događanja ili zbivanja. Kako prilagoditi tekst lutkarskoj izvedbi? Lutka ne podnosi mnogo teksta, ne podnosi monologe, a dijalozi se trebaju sastojati od kratkih replika, potpomognuti akcijama. Sudionici će upoznati obilježja dramskog teksta i postupak dramatizacije te naučiti kako prilagoditi priču ili pjesmu izvedbi na pozornici.

Svijet lutaka je svijet poezije, humora, satire, fantastike, svijet koji ne poznaje granice između ljudi, životinja, biljaka i predmeta. To je izmišljen i stiliziran svijet satkan od najtananijeg prediva – fantazije.”

V. Pokrivka

Molim sve zainteresirane da se za sudjelovanje na edukaciji prijave na adresu elektroničke pošte matilda.markovic@skole.hr do 25. svibnja 2021.

U nadi da ćemo se lijepo družiti i ugodno surađivati srdačno Vas pozdravljamo i radujemo se susretu!

Matilda Marković, voditeljica projekta Lutkarska zraka  

Kristina Vrbanek, Udruga Zraka                                                                          

Marica Jurčić, ravnateljica OŠ Draganići