Savjeti stručnjaka
ZA USPJEH U POUČAVANJU I ZADOVOLJSTO U UČIONICI BITNO JE DA NA NAJBOLJI MOGUĆI NAČIN KRENETE – ODMAH
Stvarajte najbolje iskustvo učenja koje su vaši učenici ikada doživjeli…
objavljeno: 11. kolovoza 2020.

Uspješan učitelj ne odlaže nastavu unedogled i ne kupuje vrijeme, nego od prvoga trenutka stvara povjerenje, povezanost, zainteresiranost i iskrenu aktivnost između nastave koju vodi odnosno svoje uloge učitelja i učenika za koje je nadležan, kao i snažne poticaje u učeničkom pristupu radnim navikama i zadatcima koji su pred njima. O tome u najnovijem tekstu piše Michael LINSIN, autor nekoliko uspješnica o kvalitetnom poučavanju i stvaranju poticajnoga ozračja u učionici, uz naglasak da za aktualnu temu uopće nije presudno je li učionica virtualna ili stvarna.

Krenite u punom zaletu.

Pošaljite svojim učenicima poruku koja su vaša očekivanja na samome početku.

Nije bitno je li vaš prvi sastanak u stvarnoj učionici ili virtualno, na Zoomu.

Što brže uspostavite kulturu ljubaznosti, poštivanja i visoko podignutu letvicu očekivanja, bit će vam lakše održavati te vrijednosti.

Stoga, tijekom tog prvoga sata prvoga dana nastave, usredotočite se na sljedeće tri strategije upravljanja razredom.

1. ] PRUŽAJTE.

Od trenutka kada prvi put pozdravite svoje učenike, pružite – svoj osmijeh, svoju otvorenost te svoju istinsku radost što je svatko od njih dio vašega odjela.

Vaš ljubazan duh dobrodošlice osigurava toplinu, sigurnost i olakšanje od leptirića i trnaca vezanih uz prvi dan nastave. Po tome će vas vaši učenici zavoljeti i prihvatiti od prvoga trenutka. To je također prvi dio Zakona recipročnosti. [ Pogledajte i ovdje.]

To ujedno olakšava da se i iduća strategija provodi bez zapinjanja.

2. ] POKAŽITE.

Odmah nakon što ste provjerili tko je nazočan na nastavi, krenite sa svojim planom upravljanja razredom – bilo to uživo ili na mreži. Dajete im uvid u taj plan. To, međutim, ne znači da ćete ga čitati naglas.

Ne, nećete čitati; morate pokazati njegovu vrijednost svojim suosjećajnim tonom ispunjenim stvarnim razumijevanjem, svojim govorom tijela te entuzijazmom, a sve to u istu svrhu – jasan uvid u vaš plan upravljanja razredom. Pa i kada ga dalje razrađujete tijekom tjedna, morate ga nastaviti pokazivati (izražavati).

Pokažite svoju odanost toj KLJUČNOJ odrednici svake nastave. To je, naposljetku, ono što osigurava vaše pravo na poučavanje i pravo vaših učenika na učenje i na ljubav i zadovoljstvo zbog činjenice da su dio upravo vašega razrednoga odjela.

3. ] POUČAVAJTE.

U redu je uzeti kratku stanku kako biste se istegnuli, podijelili s učenicima neku sitnicu o sebi ili odigrali igru početnoga upoznavanja. Međutim, nakon toga, da biste postavili svoje standarde za slušanje, učenje i samostalnost u radu, morate se usmjeriti na poučavanje obrazovnih sadržaja.

Ali to ne može biti bilo koji stari nastavni sat. Ne smijete pojednostavniti i olakšavati  ili učiniti sladunjavim i lepršavim kao što mnogi učitelji čine.

Morate poučavati do daske. Nastava mora biti jasna i razrađena, i usmjerena na jedno žarište, na jednu stvar za koju želite da vaši učenici znaju ili budu sposobni napraviti.

To je vaša izabrana profesija, vaša razina vrednovanja i nastavni sadržaj koji želite poučavati. Pa izrazite to. Budite smjeli. Usudite se. Pokažite svoju strast. Pomno i izazovno provjerite njihovo razumijevanje, a zatim odgovornost za obavljanje posla predajte njima.

■  TEMELJ

To troje, kao noge na tronošcu, osigurava temelj na kojemu možete stvarati najbolje iskustvo učenja koje su vaši učenici ikada iskusili. 

Uspostavlja povjerenje i svidljivost, postavlja granice o kojima se ne pregovara i, usrećujući ih, šokira kako bi ih podsjetilo što je potrebno za uspjeh u školi.  

Otresa hrđu s mjeseci zatvorenosti ili zaglavljenosti na kauču bez ikakva smisla i svrhe. Daje im značenje, i odgovornost, i nešto čemu se mogu radovati.

Ali počinje s vama – prvoga sata prvoga dana nastave.

U vašim je rukama. Stoga, budite spremni, i uživajte svake sekunde.

Ako do sada niste tako radili, pridružite nam se. Više članaka o upravljanju razredom možete redovito primati ako se pretplatite ovdje. Članci su na engleskom jeziku.

■ NAPOMENA ■ SAD: Smart Classroom Management (Pametno upravljanje razredom) – projekt Michaela LINSINA, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica; jedan od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja razredom, s više od 120 tisuća pretplatnika ■ izvornik: smartclassroommanagement.com