Školska knjiga za vas
UČITELJI OTKRIVAJU
Ovo su izazovi s kojima se najčešće susrećemo i evo kako nam je podrška Školske knjige pomogla
objavljeno: 17. svibnja 2021.

Učiteljski je poziv istovremeno i lijep i plemenit. To nipošto ne znači da nije izazovan, odgovoran, a često i težak. Poučavati današnje generacije nije nimalo lagan posao, a učiteljicama i učiteljima svakako je potrebna kvalitetna podrška, zato se Školska knjiga trudi tijekom cijele godine biti uz učitelje pružajući im podršku. Četvero učitelja i učiteljica za Školski portal otkriva kako ta podrška izgleda u praksi.

Željka Čikeš: “Školska knjiga ima stručan, kvalitetan i pouzdan tim.”

Željka ČIKEŠ

 „Školska knjiga ima dobro uhodan, pouzdan i kvalitetan tim omogućavajući učiteljicama i učiteljima cjelovitu podršku“, kaže učiteljica mentorica Željka Čikeš. „Udžbenici po kojima radim metodički su bogati i popraćeni inovativnim sadržajima. Djecu potiču na kreativnost i aktivno učenje, a metodička je podrška cjelovita i detaljna”, kaže nam Čikeš.

Čikeš naglašava da se, uz kvalitetu i primjenjivost produciranih sadržaja, posvećenost pružanja podrške u Školskoj knjizi očituje i ulaganjem u razvoj učitelja te osobnim kontaktom sustavom promotora. Čikeš posebno ističe Akademiju znanja, program kojim se učitelji mogu educirati, slušati zanimljive predavače, družiti se i diskutirati. „Edukacije su stručne, predavači su kvalitetni, a cjelogodišnje su teme vrlo zanimljive. Ovaj je stručni program na mene djelovao vrlo poticajno. Školska knjiga tijekom cijele godine nadopunjuje naše učiteljske materijale, a promotori su za svu pohvalu. Dostupni su u svakom trenutku, pouzdani i stručni”, kaže Čikeš.

Boris Lešić: “Digitalni materijali dostupni su na jedan klik, a učenici ih obožavaju.”

Boris LEŠIĆ

Učitelj razredne nastave Boris Lešić kaže da u dodatnim materijalima, koje Školska knjiga pruža, vidi snažnu podršku ističući digitalne materijale koji su posebno korisni u ovo pandemijsko vrijeme.

„Najviše sam fasciniran digitalnim sadržajima. Školska knjiga stavlja nam na raspolaganje niz videa, galerija, zvučnih zapisa i interaktivnih zabavnih kutaka. Ono što je najvažnije, redom su to materijali koji su zaista primjenjivi u nastavi i koje učenici vole”, kaže Lešić.

Ističe kako je posebno važno što se radi o materijalima iz kojih je očito da su ih pripremili ljudi s iskustvom učionice, oni koji dobro poznaju rad s djecom.

„U vrijeme pandemije morali smo se snalaziti na razne načine, a Školska knjiga pružala nam je učestalu podršku. Digitalni nastavni materijali, koje smo dobili na korištenje, vrlo su inovativni. Školska knjiga u tom segmentu predstavlja vrhunac industrije. Ono što je zaista bitno jest da su svi materijali zbilja primjenjivi u nastavi i osmišljeni za jednostavnu uporabu. Doslovno je sve na jedan klik”, dodaje Lešić.

Ksenija Lekić: “Uz Školsku knjigu uvijek se mogu brzo prilagoditi svakoj promjeni.”

Ksenija LEKIĆ

Ksenija Lekić kao najveći izazov navodi neizvjesnost u dugoročnom planiranju pri pripremi nastavnih sadržaja i materijala. „Iz tjedna u tjedan planiram aktivnosti za rad po Modelu A koji se vrlo brzo i nenadano može izjaloviti i promijeniti u rad po Modelu C”, pojašnjava Lekić.

Vrlo joj je važno da ne mora prolaziti sama brzim i nenadanim prilagodbama, već da u svom kutu uza se ima stručnjake Školske knjige.

„Na početku sam se školske godine često koristila glasovnim i slogovnim karticama i listićima za globalno čitanje jer su materijali pregledni i kvalitetni, a uštedjeli su mi vrijeme pripremanja za nastavu. Redovito se koristim i integriranim priručnikom koji mi pomaže u planiranju. Školska knjiga pružila je snažnu podršku tijekom rada po Modelu C objavljujući materijale kolega učitelja u digitalnom obliku koje smo mogli proslijediti svojim učenicima. Pohvalila bih i podršku promotora Školske knjige koji su susretljivi, uvijek dostupni, a vrlo brzo pronalaze rješenja za naše upite i tekuće probleme”, kaže nam Lekić.

Sandra Vuk: “Uz kvalitetna rješenja Školske knjige, veliki razredi nisu problem.”

Sandra VUK

„Školska knjiga osluškuje potrebe učitelja i po tome je zbilja posebna“, kaže nam Sandra Vuk. Osim što je učiteljica, Vuk je i autorica radionice za osobni i socijalni razvoj, namijenjene provedbi u sklopu sata razrednika.

„Brojni su razredi jedan od izazova. Ja, primjerice, imam 25 učenika u razredu. Kada imate velike razrede, trebaju vam rješenja koja nisu prepisana s interneta, već isprobana u učionici, rješenja koja će biti primjenjiva i stvarno pomoći”, pojašnjava Vuk.

 Tako su je, kad su uvidjeli da bi učiteljima u sličnoj situaciji mogle biti korisne radionice za sat razredne nastave, zamolili da takvu radionicu naspiše.

„Radionica se sastoji od 35 aktivnosti za osobni i socijalni razvoj učenika. Redom su to konkretne aktivnosti koje pomažu djeci razvijati vještine suradničkog učenja, timskog rada, razvijaju empatiju, toleranciju, i prihvaćaju različitosti. Jako su dobro prihvaćene. Jedna kolegica, koja se oprašta sa svojom generacijom, odlučila je svaki dan isprobati jednu od aktivnosti i na kraju prikupiti refleksije učenika tijekom radionice, urediti i osmisliti ih kao oproštajni poklon za svako dijete”, prepričava Vuk.