Učitelji stvaraju
OSNOVNA ŠKOLA BOL, SPLIT
Online Hrabrica
objavljeno: 4. siječnja 2021.

Vjerujem da se većini prosvjetnih djelatnika na sam spomen online nastave diže kosa na glavi i da bez obzira na to što postoji bezbroj platformi, aplikacija i alata koje nam internet nudi, a pomoću kojih možemo približiti učenicima nastavno gradivo, ništa ne može zamijeniti živu učiteljevu riječ i sposobnost učitelja da osluškujući  bilo razreda, vodi nastavni proces.

Kad sam pomislila kako ćemo uspjeti prvo polugodište izgurati bez online nastave, korona je pokucala na vrata moje obitelji i ponovo me, zajedno s mojim učenicima, prebacila u online okruženje.

   Ovaj je put bilo lakše jer su učenici već naučili pratiti zadatke koje po potrebi postavljam na razrednoj web-stranici izradivši ju prošle godine za njih. Ipak, izazov mi je bio osmisliti obradu lektire Hrabrica Željke Horvat-Vukelje htijući povezati lektiru i projekt Školske knjige „Ispiši stranice koje pomiču granice“. S obzirom na to da je cilj projekta pomicanje granica, razvijanje čitalačke sposobnosti stvaralačkim aktivnostima, odlučili smo napraviti digitalnu razrednu slikovnicu Hrabrica. Za obradu sam lektire koristila alat Genially .

   Prezentaciju sam koncipirala tako da sam na prvi panel  postavila priču Hrabrica u pdf formatu kako bi je učenici mogli pročitati. Na drugi sam panel stavila poveznicu za Wikipediju gdje su učenici mogli pročitati nešto o spisateljici. Na trećem su panelu bili postavljeni lektirni zadatci, koje su učenici morali riješiti u svoje bilježnice, te mi ih poslati na uvid, a na četvrtom poveznica za Wordwall. Zadatak je bio riješiti kviz koji mi je bio pokazatelj jesu li učenici shvatili pročitano lektirno djelo. Peti je panel poslužio za kreativan rad kojim će učenici svojim stvaralačkim aktivnostima postići cilj projekta „Ispiši stranice koje pomiču granice“ u obliku digitalne razredne slikovnice. Svaki je učenik dobio zadatak oslikati jedan prizor iz priče i poslati  fotografiju svoga rada. S obzirom na to da su kreativni i žele sudjelovati u projektima, vrijedno su prionuli na posao. Ubrzo su počeli pristizati prekrasni radovi.

Sve sam radove objedinila pomoću alata Flipsnack te smo dobili našu prvu razrednu slikovnicu.

 Učenici su bili presretni, roditelji oduševljeni izgledom slikovnice, a ja sam jedva dočekala da prođe 14 dana samoizolacije kako bih ponovo ušli u naš razred ususret novim projektima i izazovima.

■  Piše: Danijela Maurac, učiteljica razredne nastave ■   Osnovna škola Bol, Split ■   Učiteljica sam koja vjeruje da škola mora kontinuirano poticati učenike na razvijanje kompetencija koje će im omogućiti da stečena znanja primjenjuju u svakodnevnom životu. Čitanje, igra, kreativnost kao i projektna nastava imaju ključnu ulogu u tome ■