Ususret zimi i snijegu krenuli smo s novom lektirom. Otputovali smo u kraj potpuno drukčiji od našeg Međimurja – u švicarske planine. Svi smo radosno očekivali nove pustolovine koje su nam slijedile, osobito zato što su ih očekivali prekrasni snježni krajolici.
Učenici su uoči rada na novom djelu dobili zadatak spojiti dijelove rečenica i tako oblikovati biografiju Johanne Spyri. Radili su u grupama.
Članovi najbrže grupe pročitali su je suučenicima u razredu. Ukratko smo razgovarali o životu spisateljice. Ovakav razgovor učenicima uvijek dobro dođe jer mogu bolje razumjeti autoricu djela, ali i samo djelo. Ovako se uče povezivanju i razumijevanju konteksta.
Nakon uvodnog razgovora i čitanja početka romana dogovorili smo da pročitaju prva tri poglavlja i riješe zadatke s prvog listića.
Heidi – zadatci za izvannastavno čitanje 1.docx
Sljedećeg smo tjedna analizirali odgovore i razgovarali o pročitanom. Istaknuli su svoje dojmove o likovima. Zajedno smo pročitali četvrto poglavlje i analizirali ga. Za novi zadatak imali su vremena tjedan dana.
Heidi – zadatci za izvannastavno čitanje 2.docx
Raspravljali smo o problemima s kojima se Heidi susrela u gradu. Učenici su iznosili svoja mišljenja o likovima i njihovim postupcima. Nakon toga su dobili zadatak da zamisle što će se dalje događati s Heidi i ostalim likovima te kako će roman završiti. Ideje su bile raznolike. Vrlo je poticajno učenicima dati ovakve zadatke jer se potiču na razmišljanje, ali i maštanje i predviđanje.
Tijekom zimskih praznika pročitali su roman do kraja, a uz čitanje riješili i zadatke za Lektiru iz vrećice.
Heidi – lektira iz vrećice.docx
Svaki je učenik prezentirao svoju lektiru iz vrećice: izrađenu naslovnicu i pjesmu/priču o liku iz romana. Pomoću odabranih predmeta sažeto su ispričali priču o Heidi.
Slijedilo je usmjereno gledanje igranog filma „Heidi”. Zapisali su uočene razlike knjige i filma.
Nakon gledanja filma dali su i svoje mišljenje te ocjenu književnom djelu i filmu. Ovakav način zaključivanja sati lektira učenicima je zanimljiv i poticajan.
Razlike između filma i knjige Heidi.docx
Završili smo samovrednovanjem. Vrlo je važno da je učenici nauče kako je samovrednovanje važno na svakom području, pa tako i na satima lektire.
■ Napisala: Gordana JURAS, učiteljica razredne nastave, učiteljica mentorica | OŠ Ivanovec ■