Uncategorized
■ OŠ PUJANKI, SPLIT ■
Kakve veze Škole za Afriku imaju s Danom štednje?
objavljeno: 23. listopada 2023.

Razgovarajući s učenicima o dječjim pravima i dužnostima, spomenula sam im škole u Africi. Prikazala sam im video iz kojeg su naučili da su škole jedino mjesto koje toj djeci omogućava čistu vodu, topao obrok i priliku za obrazovanje.

Veliki ih je broj bio iznenađen time kako izgledaju te škole i zanimalo ih je kako mogu pomoći.

Baš tih dana s kolegicom knjižničarkom Marijom Čelan-Mijić osmišljavala sam aktivnosti za Dan štednje, pa nam je palo na pamet nekako objediniti te dvije akcije i pokušati u njih uključiti što više kolegica i kolega.

Znale smo za UNICEF-ov program Škole za Afriku i odlučile smo mu se priključiti. Programu su se priključili svi drugi razredi naše škole uz nadu da će se tijekom provedbe priključiti još neki.

Kakve veze Škole za Afriku imaju s Danom štednje?

Na satu Likovne kulture učenici su izrađivali kasice prasice od plastičnih boca.

Boce su bojili temperama, od kolaža izrezivali uši, repić i lijepili ih na bocu. Roditelji su izrezali otvor i štednja je mogla započeti.

Upitale smo se zašto ne bismo najveću kasicu, koja i nije prasica, već kravica, iskoristili za prikupljanje donacija za Škole za Afriku.

Odlučili smo da će učenici s roditeljima, jer se i njima svidjela ideja, izraditi straničnike koje će zatim učenici prodavati na humanitarnoj akciji i time prikupljati sredstva za Škole za Afriku.

Radom na tekstu vezanome uz štednju na satovima Hrvatskog jezika, Matematike i Prirode i društva, odgovarajući na pitanja i rješavajući zadatke na zanimljiv i njima blizak način, otkrili su što mogu štedjeti, na koji način i koje su dobrobiti štednje.

Na satu Glazbene kulture stvarali su glazbu na tekst pjesmice o štednji. Tekst su pripremile učiteljica i knjižničarka, a ni na satu Tjelesne kulture nije izostala tema štednje.

Učenici su bili podijeljeni na četiri skupine od po pet učenika. Četiri učenika bila su suci jer u razredu imamo 24 učenika. Suci i trkači izmjenjivali su se.

Svaki učenik trkač na leđima je imao papire s brojevima 1, 2, 5, 10 i 0. Brojevi su predstavljali apoene kovanica i novčanica eura. Svaka skupina imala je svoju boju.

Učenici se razbježe po terenu. Svaki na leđima ima papir s brojem.

Zadatak je da učenici skupe više eura nego pripadnici ostalih skupina. Svaki učenik ima pravo skupiti jedan papir.

Pobjednik je skupina koja skupi više eura.

Pobjednici su ostalima zadali zadatke, npr. 10 sklekova, trbušnjaka i sl.

S aktivnostima vezanima uz Dan štednje gotovi smo, ali one vezane uz Škole za Afriku i dalje ćemo provoditi jer na dobrim djelima ne treba štedjeti.

PREUZMITE PRIJEDLOGE AKTIVNOSTI UZ PROJEKT DAN ŠTEDNJE

■  Napisale:  Marija Čelan-Mijić i Jadranka Bulj, učiteljice | OŠ Pujanki, Split ■