Nastava na daljinu
OD ŠKOLA SE SVE VIŠE OČEKUJE DA UDOVOLJE POTREBAMA UČENIKA
Tri koraka do učinkovitijeg online poučavanja
objavljeno: 7. rujna 2020.

Dok se svijet nastavlja boriti s posljedicama Covida-19, od škola se sve više očekuje da udovolje potrebama učenika koji nisu u mogućnosti pohađati nastavu. Učinkovito poučavati teško je u bilo kojem okruženju, a online poučavanje posebno je zahtjevno, čak i za tehnološki najspretnije učitelje.

Online poučavanje i učenje iznimno su složeni i višeslojni procesi koji mogu uključivati sinkrono poučavanje (uživo), asinkrono  poučavanje (na zahtjev), miješano poučavanje, preokrenuto poučavanje, ograničeni pristup i ostalo. Počnimo od nekih osnovnih koraka koji će nam pomoći.

JASNA OČEKIVANJA

Baš kao što nastojite biti jasni u vezi normi i očekivanja u vašoj fizičkoj učionici, tako morate razjasniti iste stvari i u online poučavanju. Učenici moraju znati što očekujete od njih u bihevioralnom, pedagoškom i u kognitivnom smislu. Potrebno je pridržavati  se svojih pravila i biti dosljedan u realizaciji istih. Upute trebaju biti jasne i primjerene spoznajnim mogućnostima učenika kako bi ih shvatili.

Razmislite o tome kako upute prenijeti učenicima – a da im budu jasne i dostupne.

Razmislite imaju li učenici u svojim glavama neku vrstu ‘kartografskog prikaza’ strukture predmeta koji predajete te mogu li se prisjetiti određene karte ako i kad se osjećaju izgubljeno.

ZANIMLJIV, ROBUSTAN SADRŽAJ

Pisao sam i ranije o važnosti robusnog poučavanja i učenja u kontekstu projektno-temeljenog učenja i naravno da želimo da naše online poučavanje bude snažno i energično, dobro osmišljeno te učinkovito u raznim uvjetima.

Koji će sadržaj ili aktivnost kognitivno angažirati učenike motivirajući ih smislenim vježbama kritičkog razmišljanja i onoga što volimo zvati ‘kulturom znatiželje’?

Tehnološki alati koje odabirete, često mogu poboljšati ili potpuno potkopati vaše poučavanje i vrednovanje. Razmislite o svrsi i pedagogiji prije nego odaberete aplikacije, mrežne stranice i bilo kakvu tehnologiju.

VODSTVO I PODRŠKA

Mnoge učionice neće zadržati dobre odnose i norme koje su izgradili prije pandemije. Čak i oni koji bi ponovno mogli imati iste učenike u svojoj učionici,  fokusirat će se na izgradnju i održavanje odnosa pomažući učenicima povezati se i što je moguće više napredovati.

Razmislite o tome da uključite neke strategije društveno emocionalnog učenja u svoje rutine i kurikulume za učenike pa čak i za sebe.

Naposljetku, nemojte zaboraviti osigurati procese i platforme za povratne informacije koje su specifične i korisne za učenike (bilo to uživo i/ili asinkrono), a koje pomažu učenicima razmišljati i realizirati određeni ishod.

PRIPREMANJE ZA MODERNI SVIJET

Nadam se da ćemo uskoro moći nastaviti poučavati uživo, međutim budućnost učenja i škole bi se mogla dramatično okrenuti prema online okruženju.

Ono na što se prije gledalo kao na odstupanje od norme, sada bi se moglo, ne samo više tolerirati, već i preferirati.

Stoga, u slučaju da morate poučavati na daljinu, ova tri osnovna koraka će vam osigurati čvrste temelje iz kojih možete dalje razvijati svoje vještine online poučavanja.

■  NAPOMENA ■  SAD: TeachThought  je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju podučavanja u 21.st. TeachThought primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela podučavanja i uloge igre u učenju, te pomaže edukatorima da usavrše svoj vlastiti zanat u današnjim učionicama ■ Izvornik: teachthought.com