Iz školskog svijeta
♦ OŠ PUJANKI SPLIT ♦
„Zagrljaj“ povezao obradu lektire s Abecedom prevencije
objavljeno: 5. veljače 2025.

Učenici 8. a i 4. b razreda zajedno su sudjelovali na osmišljenoj radionici u sklopu školskog projekta „Zagrljaj“. Od ove školske godine u program sata razrednika uvrstili smo i teme koje su dio projekta Abeceda prevencije.

Abeceda je prevencije program koji je osmislila Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO) s ciljem prevencije nasilja među mladima. Program je namijenjen osnovnim i srednjim školama, obuhvaća različite aktivnosti usmjerene na edukaciju i osvještavanje učenika o temama vezanim uz nasilje. Jedan je od ciljeva programa i osnaživanje samopoštovanja učenika, razvijanje njihovih sposobnosti donošenja odluka te učenje učinkovitih načina rješavanja problema.

Odlučile smo provesti jednu od radionica sa svojim učenicima u želji da povežemo učenike predmetne i razredne nastave potičući timski rad, razvijanje empatije i zajedništva. Polazna je točka radionice bila Pepeljuga, učenicima dobro poznata priča.

Ciljevi su aktivnosti:

  • razviti kreativnost i maštovitost analizom i interpretacijom priče
  • poticati suradnju među učenicima različitih uzrasta
  • usvojiti vrijednosti poput empatije, kritičkog razmišljanja i timskog rada.

Učenici 4. b razreda pročitali su tekst Pepeljuga iz udžbenika Dip in 4 Školske knjige i zajedno s učenicima 8. a razreda razgovarali o sadržaju priče.

Nakon rasprave učenike smo podijelile u osam grupa (po dvoje učenika iz osmog razreda i troje učenika iz četvrtog razreda). Svaka je grupa dobila jednu temu koju je trebala obraditi:

  • Što bismo rekli Pepeljugi?
  • Svi zaslužuju sretan kraj
  • Pepeljuga u moderno doba
  • Pepeljuga u školi
  • Pepeljuga i timski rad
  • Pogled iz tuđih cipela – perspektiva maćehe, sestara, princa.

Svaka je grupa u 60 minuta trebala osmisliti priču vezanu uz odabranu temu. Priču su naši školarci trebali i vizualno prikazati plakatom ili Power Point prezentacijom,  a mogli su i odglumiti dijalog ili scenu iz osmišljene priče. Naglasak je bio da svi učenici aktivno sudjeluju u radu.

Svaka je grupa predstavila svoj uradak, razgovarali smo o tome što su naučili o timskom radu, koja im se inačica priče najviše svidjela, ali i o tome kako bi priča o Pepeljugi mogla inspirirati promjene u stvarnom svijetu.

Naši su đaci bili presretni ovakvom međurazrednom suradnjom. Iznimno su uspješno jedni druge motivirali na aktivnosti i suradnju pazeći da svatko pronađe svoje mjesto i ulogu u skupini.

 Napisale: Ana KODRIĆ IVELIĆ, prof. engleskoga jezika i Ana ALUJEVIĆ GRGAS, učiteljica RN, OŠ Pujanki Split ■