Aktualno
UČITELJSKI LJETNI ODMOR
Ako ne isplaniraš što želiš raditi, završit ćeš čisteći garažu…
objavljeno: 30. lipnja 2021.

„Bez obzira na to planirate li nešto uistinu veliko ili nešto jednostavno, dopustite si pustolovni duh“, piše učiteljica i autorica Suzanne Capek Tingley.

U članku opisuje tri najzastupljenije učiteljske aktivnosti tijekom ljetne stanke s primjerima i s iskustvima nekolicine kolegica i kolega te njihovim iskrenim i slikovitim obrazloženjima zašto su se odlučili za upravo takav oblik ljetnih aktivnosti te što im one donose.

Članak Četiri načina na koje učitelji mogu dobiti maksimum od ljetnoga odmora objavljen je na mrežnim stranicama Hey Teach! namijenjenima učiteljima i svima koji rade u obrazovanju.

Kako se školska godina primiče svojemu kraju, vjerojatno razmišljate o tome kako povećati učinke zasluženoga ljetnoga odmora. Učiteljice i učitelji ispunit će svoje ljeto na mnoge načine: putovanjem, poslovima, profesionalnim razvojem – mogućnosti su neizmjerne.

Pa, kako možete iskoristiti većinu ljetnoga odmora da biste se u školu vratili osvježeni, obnovljeni i spremni za nove izazove?

Evo kako neki učitelji i učiteljice planiraju provesti odmor.

Nove pustolovine

„Ove godine naša je obitelj u Cape Codu (ljetnom odmaralištu na Atlantskome oceanu u sjeveroistočnome dijelu SAD-a, poznatom po plažama, nap.)“, kaže Andy M., učiteljica šestoga razreda. „I, kao i svakoga ljeta, odlazimo čim škola završi.“ Andy kaže da rano napuštanje grada bistri njezinu glavu i smjesta aktivira ljetni odmor.

„Priznajem da su mi katkad potrebni dan ili dva kako bih prestala razmišljati o školi, a sunce i plaža uistinu pomažu.“

Kaneisha V., učiteljica francuskoga u predmetnoj nastavi, slaže se da odlazak na odmor na samom početku ljeta daje ton cjelokupnom ljetnom predahu. „Ako na odmor odlazite kasnije, lako se može dogoditi da potratite dane provodeći ih u očekivanju planiranoga putovanja“, kaže. „Ove godine s prijateljima putujem u Montreal. Bit će zabavno, a dobit ću i prigodu usavršiti svoj francuski!“

Srednjoškolski učitelj Mike L. kaže da s obitelji izvlači ono najbolje iz ljeta tako što odlaze na izlete pri čemu posjećuju i svoju rodbinu. „To su dvostruki dobitci“, govori. „Susrećemo ljude s kojima se neko vrijeme nismo vidjeli, a imamo i gdje odsjesti ako želimo otići u koji obilazak.“ Prva postaja ovoga ljeta odlazak je k djedu i baki u Washington.

Promjena ritma

Mnogi zaposleni u školama ljetnu stanku vide kao način povećavanja svojih primanja. Vaš um bi mogao zamisliti poslove povezane s učiteljskim – kao što je savjetnik u ljetnome kampu ili privatni mentor – no mnogi učitelji u odabiru sezonskoga posla prednost daju nečemu potpuno različitom. Na primjer, učitelj zdravstvene kulture Lyle W. ljeti je soboslikar i ličilac, što je posao koji obavlja već godinama. „Ličenje zahtijeva mnogo fizičke aktivnosti, što je suprotno učiteljskomu poslu. I zapravo, sve o čemu razmišljam dok bojim zidove jest obavlja li moja ekipa dobro svoj posao. To je osvježavajuće.“

Lyle kaže da je plaća odlična, a uživa i u ludorijama svoje ličilačke škvadre. „Uobičajeno prestajem s tim poslom nekoliko posljednjih tjedana ljetnoga odmora kako bismo moja obitelj i ja zajedno otišli na pravi odmor“, govori. „I svake godine, kada se škola otvori, spreman sam nakon ličenja vratiti se na svoj posao.“

Betsy R., edukacijska rehabilitatorica, poslužuje u otmjenom restoranu koji se tijekom ljeta otvara za turiste. „Dodatni dohodak uistinu dopunjuje moju učiteljsku plaću i financijski mi olakšava situaciju tijekom nastavne godine“, kaže. I kao i Lyleu, sviđa joj se što je njezin sezonski posao potpuno drukčiji od rada s učenicima. „Susrećem ljude sa svih strana svijeta“, govori. „To je zabavno i, zapravo, opuštajuće.“

Zadržavanje fokusa na učionici

Dok dio učitelja oslobađa svoj ljetni raspored od aktivnosti povezanih sa školom, drugi najviše dobivaju od ljetne stanke radeći na nastavnim programima, poučavajući u ljetnoj školi, odlazeći na konferencije ili pohodeći tečajeve.

Vjeruju u jesenski povratak s novim idejama i svježim pogledom na svijet.

Jennifer T., školska psihologinja, kaže da umjesto odlaska na ljetni odmor čim posao u školi završi, odlučuje se za bilo kakav oblik stručnoga usavršavanja koji je u ponudi njezina obrazovnoga okruga ili  negdje drugdje u njezinu području. Ističe da joj dodatni sati usavršavanja povećavaju plaću te nastavlja: „Ako tijekom ljeta predugo čekam takvu prigodu, izlazim iz polja.“ Nakon što završi tečaj, Jennifer kaže da osjeća slobodu opustiti se i uživati u ostatku ljeta.

Robert N., učitelj umjetničke i jezične skupine predmeta u osnovnoj školi, kaže: „Nedostaje mi još nekoliko tečajeva za trajnu svjedodžbu i nadam se da ću ih na ovaj način pribaviti tijekom ljeta, kada imam više slobodnoga vremena.“ Robert se opredijelio tijekom nekoliko ljetnih tjedana raditi na kurikulima za osnovnu školu, a namjerava iskoristiti i dodatno plaćen odlazak na Nacionalno vijeće učitelja engleskoga jezika u studenome u Houstonu u Texasu.

Ali Rebecca J., koja je upravo okončala prvu godinu rada u učionici, ima drukčiji pogled na to. „Bez ljetnih tečajeva za mene ovoga ljeta!“ kaže. „Potrebno mi je ponešto vremena kako bih promislila o protekloj godini. Toliko sam toga naučila, i sada želim usporiti i sve to procesuirati u miru.“

Profesorica povijesti Mykala S. prihvatila je ponudu poučavanja u ljetnoj školi. „Plaća je dobra, a kako sam relativno nova učiteljica, dobro mi dođe praksa“, govori. „A ljetna škola traje samo šest tjedana tako da imam dovoljno vremena i za odmor.“

Postizanje maksimuma na ljetnome odmoru

Iako vrvi mogućnostima, ljeto nije beskonačno, stoga postizanje maksimuma na ljetnom odmoru zahtijeva malo planiranja prije negoli škola završi. Kako mi je rekla jedna učiteljica: „Ako ne isplaniraš što želiš raditi, završit ćeš čisteći garažu ili kupujući na internetu. Stvarno ti nije potrebno trošiti dragocjene ljetne dane na takvo što!“

Stoga, što god odlučili raditi, budite sigurni da ćete se time nagraditi i da će vas opustiti tako da možete razbistriti um i biti spremni za izazove u novoj školskoj godini.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana MostarkićSuzanne Capek Tingley, dugogodišnja učiteljica, ravnateljica i autorica knjige Kako se nositi sa zahtjevnim roditeljima  ■ SAD: Hej Teach! – mrežne stranice namijenjene učiteljima i drugim osobama u obrazovanju ■ izvornik: www.wgu.edu ■