Aktualno
♦ STEM DAN U OŠ IVANA CANKARA, ZAGREB ♦
Dan kada su roboti, zvuk i znanost osvojili školsko dvorište
objavljeno: 17. svibnja 2025.

Početkom se ovog tjedna školsko dvorište OŠ Ivana Cankara u Zagrebu pretvorilo u pravu znanstvenu oazu. Učenici razredne nastave od 8 do 12 sati zaboravili su na uobičajene školske klupe i zakoračili u svijet robotike, umjetne inteligencije, zvuka i kreativne tehnologije – sve to u sklopu STEM dana u Cankarici.

Učenici od prvog do četvrtog razreda, svaki u svom terminu, sudjelovali su u raznovrsnim radionicama i interaktivnim demonstracijama. Veselje, oduševljenje i nezaustavljiva radoznalost osjetili su se na svakom koraku, a STEM izlagači potrudili su se da dan bude i edukativan, i zabavan.

♦ Multimedija, roboti i umjetna inteligencija ♦

Udruga Profesor Baltazar MMZC otvorila je vrata svijeta multimedije premijerno prikazavši i novi crtani film iz serije Profesor Baltazar dok su edukatori iz projekta UI STEM EDUKATORI održali interaktivnu radionicu o umjetnoj inteligenciji. Djeca su s oduševljenjem razgovarala s robotom K1, zadavala mu naredbe i gledala kako reagira i uči. Mnogima je to bio prvi bliski susret s UI-jem, a sudeći po uzbuđenju, sigurno ne i posljednji! Osim K1 našim je dvorištem prošetao i robo pas koji je, kao i uvijek, izazvao oduševljenje.

♦ Zvuk koji se može vidjeti? Da, uz MUZZA-u! ♦

Ekipa iz MUZZA-e Snaga znanosti, tehnologije i kulture osmislila je radionicu MUZZA svijet zvuk tijekom koje su djeca istraživala kako zvuk nastaje, putuje i – vjerovali ili ne – kako ga možemo „vidjeti“. Eksperimenti koji spajaju znanost, glazbu i igru, oduševili su sve prisutne.

♦ STEM ZA SVE: Programiranje za najmanje ♦

Udruga STEM za sve vodila je male istraživače osnovama programiranja koristeći se simpatičnim edukativnim robotima (Beebot, Bluebot, Indi i mTiny). Igrajući se, djeca rješavala zadatke i učila kako roboti „razmišljaju“ i sve to uz puno smijeha i pametnih pitanja. STEM štand Instituta za STEM edukaciju i afterschool programe bilo je mjesto gdje su djeca mogla otkriti razne zanimljivosti i isprobati male izazove.

♦ Još radionica koje su inspirirale ♦

Tijekom jutra održane su i sljedeće radionice:

Da Vincijev laboratorij – gdje su učenici isprobavali razne znanstvene eksperimente i izazove na čijem je štandu red bio dugačak.

FabLab – STEMerica ide dalje – radionica koja potiče kreativnost i inženjerski način razmišljanja. Izvodili su razne pokuse iz kemije i biologije. Također, za učenike petih razreda održana je radionica kriptografije na kojoj su učenici zakoračili u svijet tajnih poruka i kodiranja učeći kako se informacije mogu skrivati i otkrivati na potpuno zabavan način.

Štand Društva pedagoga tehničke kulture i informatike Grada Zagreba na kojem su bili izloženi učenički radovi i inovacije nastale ove nastavne godine.

Za organizaciju i odlično osmišljen program zaslužna je OŠ Ivana Cankara koja ovaj događaj provodi treću godinu zaredom na inicijativu učiteljice tehničke kulture Maje Mačinko uz podršku ravnatelja, a događaj je podržan i od strane IPZ-a (Instituta za popularizaciju znanosti) čiji je cilj približiti STEM sadržaje široj zajednici i potaknuti nove generacije da se zaljube u znanost. Zahvaljujući svima njima, djeca su naučila kako znanost može biti zabavna, korisna i nadasve dostižna. Praktičnim radom, razgovorom s edukatorima i interaktivnim sadržajima mladi su umovi zakoračili korak bliže svjetovima inženjerstva, tehnologije i znanstvenih otkrića. A osmijesi na njihovim licima i pitanje: „Kad ćemo opet?” najbolji su dokaz da je ovakvih dana potrebno znatno više.

 Napisala: Maja MAČINKO | OŠ Ivana Cankara, Zagreb ■