Aktualno
♦ ŠKOLSKA KNJIGA ♦
Djelatnici nakladništva i marketinga Školske knjige u Hrvatskom prirodoslovnom muzeju
objavljeno: 10. prosinca 2025.

U ponedjeljak, 8. prosinca 2025., urednici i djelatnici nakladništva i marketinga Školskog programa Školske knjige posjetili su Hrvatski prirodoslovni muzej u Zagrebu, jednu od najvažnijih institucija posvećenih istraživanju, prikupljanju i očuvanju prirodoslovne baštine u Republici Hrvatskoj. Posjet je organiziran radi jačanja suradnje između izdavačke kuće i muzeja te prikupljanja ideja i buđenja inspiracije za buduće projekte.

Tijekom obilaska djelatnici muzeja vodili su goste kroz bogat stalni postav koji obuhvaća geološke, mineraloške, botaničke, zoološke i paleontološke zbirke. Posjetitelji su imali priliku razgledati impresivne primjerke koji prikazuju razvoj života na Zemlji, geološku prošlost hrvatskog prostora te raznolikost biljnog i životinjskog svijeta. Poseban naglasak bio je na metodama očuvanja i interpretacije prirodoslovne građe te na edukativnim programima koje muzej razvija za učenike, učitelje i nastavnike, a ti se programi nadovezuju na sadržaje školskih udžbenika.

Jedan od najupečatljivijih dijelova posjeta bila je prilika da se vidi iznimno vrijedan paleoantropološki nalaz — lubanja C iz Krapine, jedan od ključnih fragmenata krapinskog neandertalca. Taj jedinstveni primjerak, dio svjetski važne krapinske zbirke, omogućuje dublji uvid u evoluciju čovjeka i jedna je od najvrednijih muzejskih atrakcija.

Posebno zanimanje izazvao je i nedavno uvedeni muzejski interpretacijski prostor Deep Space, multimedijski doživljaj koji spaja znanost, tehnologiju i vizualnu umjetnost. Deep Space omogućuje posjetiteljima uranjanje u interaktivne prostorne projekcije posvećene svemiru, prirodi, znanstvenim fenomenima i muzejskim zbirkama. Taj suvremeni pristup prezentaciji sadržaja otvara nove mogućnosti za edukaciju, posebno za mlađe generacije koje su naviknute na digitalne i interaktivne formate.

Urednici Školske knjige istaknuli su da bi takav model vizualizacije mogao biti inspiracija za stvaranje budućih digitalnih obrazovnih materijala jer omogućuje učenicima bolje razumijevanje složenih pojava i pojmova s pomoću imerzivnih prikaza.

Cjelokupni posjet protekao je u poticajnoj atmosferi razmjene ideja, profesionalne znatiželje i otvorenosti za nove oblike suradnje. Školska knjiga zahvaljuje djelatnicima Hrvatskoga prirodoslovnog muzeja na gostoprimstvu i stručnom vodstvu koje je omogućilo još bolji uvid u bogatstvo hrvatske prirodoslovne baštine i suvremene muzejske prakse.

Taj inspirativni susret zasigurno će pridonijeti daljnjem i kvalitetnijem razvoju obrazovnih sadržaja Školske knjige kako bi se među učenicima i njihovim nastavnicima potaknulo i unaprijedilo učenje i poučavanje prirodoslovlja.