Aktualno
UGODNO I ZDRAVO RADNO OKRUŽJE
Po čemu prepoznajete školu u kojoj želite raditi zauvijek?
objavljeno: 11. rujna 2022.

„Čudesno je kada radno mjesto prepoznajete kao svoj dom“, piše u jednom od komentara na temu kako prepoznati školu u kojoj želite ostati i raditi „zauvijek“. Koji vas znakovi upućuju na to da ste pronašli svoju idealnu školu?

Svjedočanstva pojedinih učiteljica i učitelja iz različith američkih sredina, koja svojom iskrenošću i nadahnutošću nadrastaju konkretno radno okružje i upućuju univerzalne  poruke kolegama diljem svijeta, možete pročitati u nastavku.

Članak Teachers Share How They Knew They Found Their “Forever” School objavljen je na portalu WeAreTeachers.

Nedavno smo na stranici portala WeAreTeachers na jednoj društvenoj mreži postavili pitanje: „Ako ste jedna od onih sretnih osoba u učiteljskome zvanju koja je pronašla školu u kojoj želi raditi zauvijek, kako ste to prepoznali? Koji su znakovi?“

Naši su učiteljski prijatelji spremno odgovorili na postavljeno pitanje, s velikim guštom! Od zadivljujućih ravnatelja i timova potpore do osjećaja zajedništva i stavljanja djece na prvo mjesto, znakovi su bili očiti.

U sljedećim ulomcima možete pročitati o pojedinim znakovima koji bi vam mogli potvrditi da ste i vi pronašli svoju idealnu školu u kojoj želite ostati zauvijek.

Idealnu školu prepoznajete po osjećajima koji vas u njoj obuzimaju.

„Došla sam na razgovor za posao i odmah doživjela osjećaj doma. Sve je jednostavno bilo na svojem mjestu. Od trenutka kada sam prošla kroz ulazna vrata, osjećala sam se dijelom jedne velike obitelji.

Mogu biti ono što jesam, a zauzvrat se kolege, ravnatelj i osoblje prema meni odnose kao prema profesionalnoj osobi koja zna raditi svoj posao i zbog toga je cijenjena.“

Lynn R.

„Znate da je riječ o vašoj idealnoj školi po načinu na koji vas vrednuju. Hodnicima prolazite visoko uzdignute glave, s osjećajem samopouzdanja.“ Cindy M.

„Osjećam se vrijednom, cijenjenom i voljenom, kako od kolega učitelja, ravnateljstva i ostalih djelatnika, tako i od roditelja i učenika i sve to na način da jednostavno mogu biti tko uistinu jesam. Iskreno nastojim iz dana u dan biti najboljom inačicom sebe. No, činjenica da već sâm boravak u školi ima učinak da se osjećam dobro, najveći je dokaz da je to škola u kojoj želim ostati zauvijek.“

Amy R.

„Znam da mogu vjerovati ljudima te se osjećam prihvaćeno i poštovano.“

Beth B.

Osjećam pripadnost školi u kojoj radim. Odnose se prema meni kao prema stručnoj osobi te me prati osjećaj da sam dio vrijednosti škole. Vratio mi se sjaj u očima i moja strast. Iskreno, nisam se u našem učiteljskom poslu ovako dobro osjećala već jako dugo.“

Aimee R.

Privukle su me pozitivne vibracije.

„Privuklo me pozitivno okružje. Zaposlenici i profesorsko osoblje uživaju radeći u toj školi i provodeći zabavne trenutke sa svojim učenicima. Čim sam uočila koliko je ozračje opušteno i usmjereno na duhovitost i zabavu, poželjela sam biti dio upravo te škole.“

Shana M.

„Bitno je često se smijati. Također je vrlo primamljivo kada iz učionice i sa školskoga igrališta možeš vidjeti i čuti ocean.“

Hollie R.

„Mogu biti ono što jesam. Na poslu doživljavam mnogo zabavnih trenutaka. Cijeni se moj  naporan rad. Osjećam se dijelom skladne i sretne obitelji.“

Karen A.

„Kada na kraju dana odlazimo s posla, moji kolege i ja dobacimo jedni drugima Volim te, i to uistinu i mislimo. Nakon pandemije svi smo se vratili na nastavu u učionici ne progovorivši o cijepljenju ni riječi te – iako nas je bilo strah – nismo željeli ostaviti jedni druge da sami prolaze kroz to teško razdoblje.“

Maggie S.

Nevjerojatne ravnateljice i ravnatelji ključni su faktor za ostanak.

„Iskreno vjerujem da ravnatelj ili raskriljuje ili slama tvoje iskustvo rada u nastavi. Imam veliku sreću što sam uvijek imala voditelje koji su vjerovali u mene te me podsjećali da na prvome mjestu moraju biti obitelj i zdravlje. Oni znaju da izvrsnost ne dolazi iz osjećaja krivnje, ponižavanja i straha.“

Carlee E.

„Uprava škole ulaže posebne napore da stvori poticajno ozračje koje je ponajprije preplavljeno zabavom! Nakon zimske stanke, pred nama je jako dugo razdoblje do završetka. Ravnatelj nam osigurava hranu, piće te organizira različite igre za učiteljsko osoblje.“ Michelle C.

„Ljudi dolaze i odlaze, ali povjerenje i poštovanje koje primamo od našega ravnateljskoga tima izvan je i iznad svega što sam ikad iskusila.“

Joan C.

„Esencijalno je imati sjajnu upravu i osjećati njezinu potporu. Volim svoju ravnateljicu.“

Becca C.

„Imam sjajnog ravnatelja koji me potiče da razmišljam na nove načine te kolege koji su ispunjeni strašću prema onom što rade.“

David A.

Kada pronađete osjećaj autentičnoga zajedništva, ne želite biti igdje drugdje.

„Na svojem prvom intervjuu, svidjela mi se toplina i vjerodostojnost učitelja. Kampus je bio iznimno privlačan, uprava ispunjena povjerenjem prema učiteljima i njihovoj profesionalnosti, neupitnim stavom da su učitelji dovoljno stručni i kompetentni dobro obavljati svoj posao (što uključuje i stvaranje vlastitih kurikula) te ste jednostavno mogli osjetiti kako iz svake pojedinosti izvire duh zajednice.“

Tessa S.

„Do posla vozim jedan sat i kad me netko pita zašto, uvijek kažem: Zato što VOLIM ljude s kojima radim i zajedništvo škole. Vrijedno je ulaganja kada nešto istinski voliš!“

Krysta T.

„Našao si svoju idealnu školu kada te zajednica prihvaća. Roditelji te hvale i žele da njihova djeca budu uključena u odjele u kojima predaješ.“

Shelli C.

„Budim se svakoga jutra sretan što idem na posao; samo, i ne osjećam to poslom – riječ je o ljudima na tome mjestu!“

Jo E.

Izrazito mi je stalo do djece, a u mojoj školi djeca su na prvome mjestu.

„Prepoznala sam svoju školu kada sam shvatila da cjelokupno osoblje, od uprave do svakoga člana tehničkoga osoblja, na prvo mjesto postavlja djecu. Sve što radimo, gledamo kroz okvir: Je li to najbolje za djecu? A ravnatelj gleda kroz okvir: Je li to najbolje za zaposlenike? Djeca, zatim osoblje, zatim svi drugi.“

Maria T.

„Postalo mi je jasno kada sam vidjela da ravnateljstvo, učitelji, tajnik, domar i svi ostali uključeni u aktivnosti koje se događaju iz dana u dan, čine tim, koji radi u najboljem interesu djece. Tada sam znala da i ja želim biti dio toga tima.“

Mary F.

„Trenutak u kojem sam otkrila školu u kojoj želim ostati zauvijek jest onaj kada sam shvatila da učitelji rade najbolje za djecu, bez obzira na to koliko dodatnoga rada moraju uložiti. Uz to, i onaj trenutak kada sam spoznala da svi zaposleni vjeruju da su svi učenici njihovi učenici, ne samo oni koji ulaze u učionice u kojima predaju.“

Liz M.

„Kada sam pronašao mjesto gdje se djeca i međusobni odnosi stavljaju iznad svega, to je bilo moje mjesto.“

Carl M.

Ovaj se posao može raditi jedino kada ste dijelom školskoga tima koji vas podupire i cijeni.

„Kada sam shvatio da bih radije smanjio osobne troškove kako bih mogao živjeti i s manjom plaćom te se vratio raditi u školu… znao sam da je to moja škola. Osjećao sam potporu ljudi s kojima surađujem. Nije lako pronaći ili stvoriti snažan tim.“

Jamie A.

„Prvoga dana kada sam ušla u zgradu, osjećala sam se ugodno. Svi su bili ljubazni, pristupačni, izražavali jedni drugima potporu i bili spremni pomoći. Istinski su ondje radi djece. Nema zabušanata, veliki su radnici. Jednostavno, to mjesto je najbolje, obožavam ga.“

Lisa P.

„Uprava je posvećena ne samo učenicima i roditeljima, već i osoblju. Svima nama. Osjećamo se cijenjeno, da nas netko čuje, svaki dan. Ne slažemo se u svim raspravama, ali poštujemo jedni druge te se volimo poput članova obitelji. Prošlo je petnaest godina… te i onih dana koji su teški – osobito onih dana koji su teški – moja obitelj s posla čini sve to vrijednim truda!“

Elaina F.

„Moja sustručnjakinja u poslu ujedno je moja najbolja prijateljica i surađujemo nevjerojatno dobro!“

Sara A.

Moja idealna škola djeluje poput obitelji.

„To je za mene druga obitelj. Svi navijamo jedni za druge i možemo biti onakvi kakvi jesmo. Uživam u svojem poslu, učenicima, šefovima i osoblju. Toliko volim tu sredinu da mi nije teško ni putovati. Većina je roditelja također divna.“ Nicole P.

„Kada je god potrebna pomoć, netko će priskočiti. Osjećam da sam ovdje stekla cjeloživotna prijateljstva te školu osjećam kao svoju obitelj.“

Heather L.

„To je moj dom, a učitelji, uprava, tehničko osoblje i naši učenici postali su moja obitelj. Uvijek smo tu jedni za druge, u dobrim vremenima i onima ne tako dobrim. Osjećam neprekidnu potporu i poštovanje.“

Elizabeth K.

„Osoblje je bilo, i još uvijek jest, poput obitelji. Učenici i učitelji svih razreda poznaju jedni druge i međusobno surađuju. U istoj sam školi od prve godine poučavanja. Sada navršavam 23 godine rada u nastavi.“

Kathy R.

„Osjećaji prihvaćanja i poštovanja koji do mene dopiru od drugih zaposlenika, uprave i obitelji. Na poslu se osjećam kao u svojem domu, okružuju me potpora, spremnost na dijeljenje i afirmativni stavovi.“

Nikki M.

Ljudi s kojima radim uvijek su uz mene, u dobrim vremenima, kao i u onima ne tako dobrim…

„Kada su svi zaposlenici, pa i naš portir, vozili dva sata kako bi došli na moje vjenčanje… To je obitelj – volim ih!“

Cindy C.

„Dobila sam posao dan prije negoli je preminula moja baka, 1. kolovoza 2019. Kada sam stigla u školu kako bih dogovorila još neke detalje, dočekale su me pisane kartice sućuti i maleni darovi od nekolicine učitelja. A ja ih još nisam ni upoznala! Sjela sam za svoj stol i počela plakati. Tada sam znala da sam na mjestu na kojem i trebam biti.“

Barbra A.

„Znala sam da sam na pravome mjestu kada mi je dijagnosticirana teška bolest te sam morala prilagoditi raspored kako bih mogla odlaziti na liječenje. Ljudi s kojima radim redovito su mi se javljali kako bi provjerili kako sam, a i učenici su bili vrlo pažljivi s obzirom na moju novu situaciju. To se ne bi dogodilo u školama u kojima sam radila prije toga.“

Brigitte B.

…………. …………. ………….

Kako ste pronašli školu u kojoj želite ostati zauvijek? Po kojim ste ju znakovima prepoznali?

Svoja iskustva možete podijeliti ispod objave na stranici Školskoga portala na Facebooku.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana Mostarkić ■ tekst je mjestimice prilagođen, a poveznica na izvornik nalazi se na kraju ove napomene ■ Elizabeth Mulvahill – jedna od urednica portala WeAreTeachers, poučavala je u razrednoj nastavi te vodila izvannastavne aktivnosti; voli putovanja, nove spozanaje i ljudska svjedočanstva ■ SAD: WeAreTeachers – portal koji se bavi temama iz školstva i obrazovanja ■ izvornik: www.weareteachers.com