OŠ IVANA CANKARA, ZAGREB > OBILJEŽAVAJU MJESEC HRVATSKOG JEZIKA

Hrvatski se jezik voli znanjem!

srijeda, 15. ožujka 2017.

Kao i u mnogim hrvatskim školama ovih dana, sve je u znaku hrvatskog jezika, a u zagrebačkoj Osnovnoj školi Ivana Cankara bili su posebno inspirirani pa su nastavnici pokrenuli niz zanimljivih projekata.

Hrvatski se jezik voli znanjem!

Cilj je razviti razumijevanje, zanimanje, poštovanje i skrb za vlastiti jezik, nalaziti različite izvore informacija i koristiti se njima, jezikom izražavati vlastite misli, osjećaje, ideje, stavove i prikladno jezično reagirati, primjenjivati zakonitosti materinskog jezika (u skladu s njihovom dobi) u raznim jezičnim igrama, obogatiti rječnik.

Potrebno je osvijestiti važnost poznavanja hrvatskoga jezika i znanja o njemu kao općega kulturnoga dobra. Treba razvijati poštovanje prema jeziku hrvatskoga naroda, njegovoj književnosti i kulturi te skrbiti o njima jer se tako pridonosi razvoju nacionalnoga identiteta.

U OŠ Ivana Cankara pozabavili su se i jednim od prvih spomenika pisanih na hrvatskome jeziku – Bašćanskom pločom.

Bašćanska ploča > Učenici su otkrivali informacije u obliku poruka skrivenih na raznim mjestima u učionici. Svaka informacija, zapisana u obliku jedne rečenice, bila je napisana glagoljicom, koju su učenici morali "dešifrirati" i napisati ju na latinici. Iz poruka su saznali koliko je Bašćanska ploča stara, teška, što na njoj piše, gdje je pronađena i gdje je danas.

Rječotražilica > Također su tražili imenice skrivene u tablici u određenom vremenskom roku. Za svaku pronađenu imenicu dobili smo po bod. Pobjednik je bila skupina s najviše osvojenih bodova.

Čudne priče > Pisali su čudnu priču. Svaki je učenik napisao dio ili cijelu rečenicu kao odgovor na učiteljičino pitanje. Nakon toga je presavio vrh papira i proslijedio papir učeniku do sebe, koji je pisao odgovor na drugo pitanje. Kad su napisani odgovori na sva pitanja, odmotali smo papire i pročitali napisane priče. Priče su bile vrlo smiješne.

Pilić Pero pjeva pjesmu > U ovoj igri smo pokušali smisliti što više rečenica u kojima sve riječi započinju istim početnim slovom. 

Oblaci riječi > Prisjetili smo se riječi sa č, ć, ije, je, dž i đ te pomoću njih napravili "oblake" različitih oblika.

Svakako su za pohvalu i školske stube koje su dobile zadatak "i ovdje učimo hrvatski jezik". [IZ DRUGIH IZVORA | os-icankara.hr ]

 

 

Vezani članci
Školski portal: Šest srednjoškolaca i zaslužene nagrade

Šest srednjoškolaca i zaslužene nagrade

… [The Tenth ISABS Conference on Forensic and Anthropologic Genetics…

Školski portal: HRABRI I TOLERANTNI: Karlo Korona, Dražen Oršuš te Frano Markulin

HRABRI I TOLERANTNI: Karlo Korona, Dražen Oršuš te Frano Markulin

… učeniku OŠ Ludbreg te posebno priznanje Franu MARKULINU, učeniku iz…

Školski portal: Pobjednički pehar robotičarima Školske knjige!

Pobjednički pehar robotičarima Školske knjige!

Vijest je kratka, ali slatka! U Madridu su se okupile…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Šest srednjoškolaca i zaslužene nagrade

Šest srednjoškolaca i zaslužene nagrade

… [The Tenth ISABS Conference on…

Školski portal:  Postupke koji traju par minuta, unosimo satima

Postupke koji traju par minuta, unosimo satima

No, ta uostalom i zakonska obveza…

Školski portal: Ažuriranje zaključnih ocjena u e-Matici

Ažuriranje zaključnih ocjena u e-Matici

Takav neispravan način unosa zaključne ocjene…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…