Školstvo u medijima
ZAŠTO JOŠ VJERUJEM U STAROMODNO PODUČAVANJE
Neke stvari jednostavno nikad ne izlaze iz mode!
objavljeno: 6. listopada 2017.

Ja se katkad trudim poraditi na svojim referencijama iz pop-kulture, samo da bih ostao relevantan za svoje učenike. Također primjenjujem modernu tehnologiju kada god mogu jer time uštedim mnogo vremena!

Ipak, još postoje neka područja u kojima i dalje volim primjenjivati dobre stare tehnike podučavanja. Uz sve moderne uređaje i beskrajnu tehnologiju koja nam je dostupna, i dalje više vjerujem ovim staromodnim strategijama i metodama.

■ 1. ■  NIŠTA NIJE BOLJE OD KOMUNIKACIJE LICEM U LICE

Citat koji stoji u potpisu svih poruka elektroničke pošte koje šaljem sa svog iPoda glasi: „Poslano s mojeg Razarača jezika i ljudske interakcije.“ A ovo je ono što moji učenici vide ispod mog odgovora na svaki upit poslan elektroničkom poštom: „Molim vas, potražite me sutra da bismo mogli uživo porazgovarati o tome. Teško je pročitati nečiji ton putem elektroničke ili tekstualne poruke. Također je lako zaboraviti da govorite drugomu ljudskom biću. Učitelji bi uvijek trebali istaknuti važnost ljudske interakcije.“

■ 2. ■  IMA NEŠTO U ISPRAVLJANJU KEMIJSKOM OLOVKOM

Kao pisac, volim svoj Chromebook, ali bez obzira na to, ne postoji zamjena za tiskane stranice. Nakon što napišem završnu verziju nekog teksta, jednostavno moram prestati pretraživati gore-dolje po digitalnoj stranici. Vjerujem da učenici moraju moći staviti stranicu teksta na stol ili klupu u parku, ili pod, i pogledati je cijelu. Prečesto tehnologija postaje sinonim za uštedu vremena, ali učenici uređuju i revidiraju pažljivije kada su prisiljeni usporiti i raditi na dobrome starom papiru.

■ 3. ■  ZABRANA UPOTREBE MOBITELA MOŽE POMOĆI UČENJU

Shvaćam sve razloge upotrebe mobitela u učionici, ali u prosječnome školskom danu mobiteli ne bi trebali biti dio nastave. Mobiteli su neprestana smetnja koja odvlači pozornost učenika od koncentracije i usredotočenosti na gradivo. Postoji velik broj dostupnih istraživanja koja podupiru argument da je konzistentno, fokusirano mišljenje integralni dio kreativnoga i akademskog procesa. Pokušajte zabraniti mobitele u tijeku jednog sata ili dijela dana, a ako ste osnovnoškolski učitelj, zabranite ih na cijeli dan.

■ 4. ■  JA ĆU UVIJEK VJEROVATI U ČITANJE NAGLAS

Moram priznati, iako vidim vrijednost u čitanju naglas, mrzim ono kada učitelji tjeraju djecu s poteškoćama u čitanju da pravilno čitaju naglas pred svojim vršnjacima, to je čista okrutnost. Toliko mnogo učitelja divno čita i ima onaj predivan glas koji doista može oživjeti neku priču. Čitanje ispred razreda može biti vrijeme u kojem se učenici s poteškoćama u čitanju mogu odmoriti i čuti kako priča može zvučati. To može biti vrijeme kada pisanoj riječi možemo dodati emociju koju samo vrsni čitatelj može prenijeti. U rukama učitelja priča koja se čita naglas može biti muzikalna, čarobna i jednostavno izvanredna. Nemojte odustati od toga u korist nekog e-čitača ili računalnog programa.

■ 5. ■  DISCIPLINA STROGE LJUBAVI IMA SVOJE MJESTO I VRIJEME

Ovo je možda najstarija metoda od svih. Priznajem, samo dva tjedna nakon početka školske godine uspio sam rasplakati jednog učenika. Nisam želio povrijediti ničije osjećaje, ali neka od te djece odgojena su u izoliranim savršenim mjehurićima koji su ih zaštitili od neuspjeha. Mnogi moji učenici došli su do srednje škole a da nikada nisu dobili manje od petice. Doslovno, nijedan učenik. To ne može biti zdravo te ih zasigurno ne priprema za svladavanje prepreka s kojima smo svi prije ili poslije suočeni. Ne kažem da moramo biti loši prema djeci. Pripremite rupčić za učenike, recite im da im možete pomoći da se poboljšaju, recite im da je u redu pogriješiti, i zatim im recite istinu o testu na kojem su pali. Život će se nastaviti.

……………….

NAPOMENA:

  • We Are Teachers internetska je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com