Savjeti stručnjaka
MATEMATIKA I PRSTI
Djeca bi trebala nastaviti brojiti na prste
objavljeno: 18. svibnja 2016.

Ipak, edukatori, roditelji i učenici koji ne odobravaju brojenje na prste možda propuštaju priliku pomoći djetetu da ojača svoje moždane mreže.

Jo BOALER, profesorica na Sveučilištu Stanford, piše o neurološkim koristima upotrebe prstiju u brojenju te o tome kako to može pridonijeti naprednom razmišljanju u višoj matematici.

Zaustavljanje učenika da koriste svoje prste nakon što su naučili brojiti, prema novom istraživanju, slično je zaustavljanju njihovog matematičkog razvoja.

Prsti su vjerojatno jedan od najkorisnijih vizualnih pomagala, a područje mozga zaduženo za prste uvelike se koristi i u odrasloj dobi.

Potreba i važnost percepcije prstiju mogla bi čak biti i razlogom zbog kojeg pijanisti i drugi glazbenici često pokazuju više matematičko razumijevanje od ljudi koji ne žele učiti glazbeni instrument.

Jo Boaler je razvila istraživanje i kurikulum koji podržava zanimljiviji način poučavanja matematike primjenom vizualnog razmišljanja i računanja. Njezin program,YouCubed .

pomaže učenicima i učiteljima da svladaju matematiku. Tjeskoba u vezi s matematikom je dobro dokumentirana prepreka učenju matematike. Fokusirajući pozornost na te probleme i promišljajući kako se matematiku tradicionalno poučava, Jo Boaler stvara novi put učenicima i odraslima, potičući ih da razviju ljubav prema matematici.

Ne iznenađuje to što učenici često misle da je matematika nedostupna i nezanimljiva kad su bačeni u svijet apstrakcije i brojeva u učionici.

Učenici moraju zapamtiti matematičke činjenice i probiti se kroz stranice i stranice zadataka, uz samo nekoliko vizualnih ili kreativnih matematičkih reprezentacija, često zbog školskih direktiva i loših kurikuluma.

Standardi Common Core (državni standardi zajedničke jezgre) za djecu od vrtićke dobi do osmog razreda posvećuju više pozornosti vizualnom radu nego prethodnim mjerilima za učenje, ali njihov srednjoškolski sadržaj obvezuje učitelje na brojčano i apstraktno razmišljanje.

Tamo gdje Common Core potiče vizualni rad on služi više kao uvod u razvitak apstraktnih ideja umjesto kao alat kojim se mogu vidjeti i proširiti matematičke ideje i ojačati važne moždane mreže.

………………….

NAPOMENA:

  • KQED je alternativni portal komercijalnim medijima te nudi edukacijske usluge koje mijenjaju živote na bolje i pomažu pojedincima i zajednicama da postignu svoj puni potencijal. KQED pomaže učenicima i učiteljima da napreduju i razvijaju se u učionici 21. stoljeća.
  • Izvor: kqed.org