Dinka JURIČIĆ, urednica za cjeloživotno obrazovanje u Školskoj knjizi i motivacijska govornica... Uživa u učenju koje nikad nije bilo tako lako i tako izazovno kao danas. Internet koristi kao svoju osobnu golemu knjižnicu u kojoj joj je sve dostupno. Društvene su mreže njezina Agora. Sve što nauči dijeli dalje. Čvrsto vjeruje da se znanje množi dijeljenjem.
STVARANJE KLJUČNIH NAČELA PONAŠANJA
Sedam navika uspješnih učitelja
objavljeno: 14. kolovoza 2015.

[ Piše: Dinka  JURIČIĆ ]

Autorov se pristup rješavanju osobnih i poslovnih problema temelji na etici karaktera (vrti se oko one poznate Emersonove rečenice: „Ono što jesi tako mi glasno zvoni u ušima da zaglušuje to što govoriš”), sedam ključnih načela ponašanja i ideji da uspjeh nije rezultat slučaja, nego dobrih navika.

Coveyjeva knjiga nije na popisu lektire na učiteljskim fakultetima, ali svakome učitelju može poslužiti kao vodič u rješavanju najgorih problema vezanih uz poučavanje, motiviranje i ponašanje učenika.

Učiteljeva uspješnost u razredu, naime, uvijek ovisi o jednostavnoj vještini da se makne iz svoje zone udobnosti, odlijepi od starih navika u koje je udbno uljuljan (iako osjeća da više nemaju učinka na nove generacije učenika koje poučava), pa krene u promjene i stvori nove, djelotvornije navike. Svaka takva nova navika nova je pobjeda.

Prve navike koje valja promijeniti osobne su navike vezane uz pobjede samoga sebe: svojih sumnji, strahova, nevoljkosti, predrasuda, rutina… Riječ je o privatnim pobjedama davanja i održavanja obećanja samome sebi, stvaranju i izvršavanju obveza prema sebi, svojim znanjima, vještinama i željama. Često je potrebna velika hrabrost za promjenu tih navika. U mogućim prigovorima kolega, savjetnika, ravnatelja ili roditelja tražimo opravdanje za odustajanje od promjena i usvajanja novih navika koje bi nam olakšale rad u razredu. Ali, kočnice koje nas drže i o koje se saplećemo nisu vanjske, nego unutarnje.

 

Drugi sklop navika koje valja mijenjati Covey naziva javnim pobjedama. Odnose se na vještine da bez sukoba živimo s drugima i uspješno s njima surađujemo. Samo učitelj koji nauči pobijediti sebe može uspješno komunicirati s drugima, surađivati, upravljati razredom i poslovima.

 

Ovdje je kratak pregled svih sedam navika:

               

 

 

Navike potrebne uspješnome učitelju potrebne su i učeniku koji želi biti uspješan.

■  Jednostavo objašnjenje za učenike ponuđeno je OVDJE!

 

 

Piše: Dinka JURIČIĆ